«Τσουνάμι» από την κατάρρευση της 7ης μεγαλύτερης ναυτιλιακής στον κόσμο

«Τσουνάμι» από την κατάρρευση της 7ης μεγαλύτερης ναυτιλιακής στον κόσμο

Ποιοι Ελληνες επηρεάζονται - Γιατί η πτώση της παρομοιάζεται με αυτή της Lehman Brothers 

Φουρτούνες σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προκαλεί η προσφυγή στη Δικαιοσύνη του κορεατικού κολοσσού Hanjin Shipping Co (7η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών του κόσμου!) για προστασία από τους πιστωτές του.

Τις τελευταίες ημέρες 93 πλοία της Hanjin παραμένουν «εγκλωβισμένα» σε 51 λιμάνια σε 26 χώρες του κόσμου. Σύμφωνα με ναυτιλιακά στελέχη που μίλησαν στο πρακτορείο Bloomberg, «η πτώση της Hanjin Shipping μοιάζει με την αντίστοιχη της Lehman Brothers για τις αγορές».

Δείτε εδώ την ανάλυση του Bloomberg:



«Η 7η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου θέτει σε άμεσο κίνδυνο την επιστροφή στους πλοιοκτήτες 60 κοντέινερ με ναυλοσύμφωνα, εν μέσω μιας από τις χειρότερες περιόδους που διανύει η αγορά», επισημαίνουν στο «business stories» οικονομικοί αναλυτές. Στον κλάδο της έχει μερίδιο αγοράς που ανέρχεται σε ποσοστό  2,9% και διαχειρίζεται 132 containerships, εκ των οποίων τα 59 είναι ιδιοκτησίας της.

Η διαδικασία της πτώχευσης έγινε γνωστή λίγες ώρες αφότου κυκλοφόρησε η είδηση ότι ο μεγαλύτερος πιστωτής της Hanjin, η Korea Development Bank (KDB), αποφάσισε να σταματήσει τη χρηματοδότησή της.

Η είδηση προκάλεσε «εκνευρισμό» μεταξύ των ανεξάρτητων εφοπλιστών που έχουν ναυλώσει πλοία τους στη Hanjin Shipping, στους οποίους περιλαμβάνονται και ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες.

Το ενδιαφέρον στρέφεται στον Ελληνα πλοιοκτήτη δρα Ιωάννη Κούστα της Danaos, που επί του παρόντος προσπαθεί να αποφύγει το τσουνάμι που έχει προκαλέσει η πτώχευση της Hanjin Shipping.

Ο δρ. Ιωάννης Κούστας


Νωρίτερα, στα μέσα Ιουλίου, ο δρ Κούστας έπρεπε να υπερπηδήσει ένα ακόμη μεγάλο εμπόδιο: ο όμιλος προχώρησε σε συμφωνία μείωσης κατά 20% των ναύλων σε 13 πλοία που έχει χρονοναυλωμένα στη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφορών της Κορέας, τη Hyundai Merchant Marine (HMM), για χρονική περίοδο διάρκειας τριάμισι ετών. Ως αντάλλαγμα ο όμιλος θα λάβει 39 εκατ. δολάρια σε γραμμάτια που λήγουν το 2024 και 4,6 εκατομμύρια μετοχές της HMM που θα μπορούν να διαπραγματευτούν ελεύθερα στο Χρηματιστήριο της Κορέας. Μετά την περίοδο των τριάμισι ετών οι τιμές των ναυλοσυμφώνων θα επανέλθουν στα αρχικά επίπεδα, βάσει της συμφωνίας.

Η HMM, ως μέρος του σχεδίου διάσωσής της και της αποφυγής της χρεοκοπίας, πραγματοποίησε παρόμοιες συμφωνίες για κούρεμα των μακροχρόνιων ναυλοσυμφώνων συνολικά με 22 ναυτιλιακές εταιρείες, των οποίων τα πλοία έχει ναυλώσει. Επίσης, ήρθε σε συμφωνίες και με άλλες ελληνόκτητες εταιρείες όπως η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου. Ωστόσο το κύμα διαδέχθηκε ένα ακόμη μεγαλύτερο, μεγέθους Mavericks, που ακούει στο όνομα Hanjin Shipping.

H Danaos Shipping, μεταξύ των ναυτιλιακών με τη μεγαλύτερη έκθεση στη Hanjin, κινδυνεύει να έρθει αντιμέτωπη με απώλειες ύψους 560 εκατ. δολαρίων, καθώς έχει ναυλώσει στην κορεατική εταιρεία οκτώ πλοία με ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας, των οποίων οι πληρωμές έχουν ήδη καθυστερήσει. Συγκεκριμένα, έχει ναυλωμένα τρία πλοία μεταφορικής ικανότητας 10.100 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα και πέντε 3.400 κουτιών έκαστο. 

Απόρροια της ιστορίας αυτής ήταν η μετοχή της Danaos να σημειώσει πτώση 16,2% από το διάστημα 31/8 έως 2/9. Πρόβλημα επίσης αντιμετωπίζει και η Navios Maritime Partners. Συνολικά υπολογίζεται ότι περισσότερες από 20 ναυτιλιακές εταιρείες με πάνω από 50 πλοία πλήττονται από την πτώχευση της Hanjin.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos, δρ Ιωάννης Κούστας, εξέφρασε, μεταξύ άλλων, την απογοήτευσή του γιατί η Korean Development Bank απέτυχε να στηρίξει έναν παγκόσμιας κλάσης παίκτη στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως η Hanjin. 

«Η Danaos υποστήριξε τη Hanjin στις προσπάθειές της να αναδιαρθρώσει τα επιχειρησιακά της σχέδια. Εκφράζω την αισιοδοξία ότι η Hanjin θα είναι σε θέση να επιτύχει την αναδιάρθρωσή της και να εξέλθει μέσα από τις διαδικασίες του πτωχευτικού δικαίου ως μια οικονομικά ισχυρή εταιρεία», τόνισε ο δρ Κούστας, για να προσθέσει: «Θα παρακολουθούμε στενά τη διαδικασία και θα επιδιώξουμε να διατηρήσουμε την αξία των περιουσιακών μας στοιχείων προς όφελος των μετόχων μας».

Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η Danaos ενδέχεται να βρεθεί σε δύσκολη κατάσταση όχι το 2016, ούτε το 2017, αφού θα ανταποκριθεί στην αποπληρωμή των υποχρεώσεών της, αλλά μέσα στο 2018. Οπως και στην περίπτωση της άλλης κορεατικής εταιρείας, της HMM, έτσι και με τη Hanjin, μεγάλα ναυτιλιακά σχήματα, μεταξύ των οποίων και η Danaos, ήταν πρόθυμα να τη στηρίξουν. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν ξένα ΜΜΕ, η Hanjin έπεσε θύμα ενδοκορεατικής σύγκρουσης συμφερόντων. 

Προβλήματα προκαλούνται στη συμμαχία εταιρειών κολοσσών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υπό την επωνυμία CKYHE στην οποία συμμετέχει η Hanjin μαζί με τις COSCO, K Line, Yang Ming και Evergreen. Οπως ανακοινώθηκε, δεν θα χρησιμοποιούνται πλέον τα πλοία της Hanjin προκειμένου να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα οι πελάτες της CKYHE.

Η Hanjin Shipping είναι μέλος του Hanjin Group, το οποίο ελέγχει  την τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική αεροπορική εταιρεία, την Korean Air Lines Co. Επίσης, διαθέτει εταιρείες παροχής αεροπορικών υπηρεσιών, logistics κ.ά. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία ήταν ζημιογόνος, με το χρέος της να ανέρχεται πλέον στα 5,4 δισ. δολάρια. Η πτώχευση του κορεατικού κολοσσού προκάλεσε την αύξηση της τιμής των ναύλων στις μεγάλες εμπορικές γραμμές που συνδέουν την Ανατολή με τη Δύση. Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αφού οι ανταγωνιστές θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τη μειωμένη πλέον προσφερόμενη χωρητικότητα πλοίων που θα μεταφέρουν προϊόντα. 

Η κατάρρευση της Hanjin σε γράφημα του Bloomberg



Ο όμιλος Danaos

Ο στόλος του ομίλου Danaos περιλαμβάνει 59  πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων,  συμπεριλαμβανομένων και τεσσάρων που αποκτήθηκαν από την Gemini Shipholdings Corp., όπου η Danaos διατηρεί το 49%, μεταφορικής ικανότητας από 2.200 έως 13.100 TEU. Τα πλοία είναι χρονοναυλωμένα σε ορισμένους από τους μεγαλύτερους ναυλωτές παγκοσμίως.

Αναλυτικά, τα έσοδα των πλοίων για το 2015 προέρχονται από τους εξής ναυλωτές: Οικονομικά στοιχεία β’ τριμήνου και α’ εξαμήνου έως 30/6/2016:
■ Καθαρά αποτελέσματα 47,7 εκατ. δολάρια για το β’ τρίμηνο του 2016 έναντι 38 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, ποσοστό αύξησης 25,5%. Καθαρά αποτελέσματα 94,9 εκατ., για το α’ εξάμηνο του 2016 έναντι 68,6 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015, αύξηση 38,3%.
■ Εσοδα εκμετάλλευσης 137 εκατ. για το β’ τρίμηνο του 2016 έναντι 141,5 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, ποσοστό μείωσης 3,2%. Εσοδα εκμετάλλευσης 274,5 εκατ. για το α’ εξάμηνο του 2016 έναντι 280,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015, μείωση 2%. 
■ EBITDA 99,9 εκατ. για το β’ τρίμηνο του 2016 έναντι 103,1 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, μείωση 3,1%. EBITDA 199,2 εκατ. για το α’ εξάμηνο του 2016 έναντι 205,9 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015, μείωση 3,3%.
■ Σύνολο συμβατικών εσόδων εκμετάλλευσης 2,8 δισ. με χρονοναυλώσεις  που εκτείνονται μέχρι το 2028.
■ Κάλυψη ναυλώσεων 94,8% για τους επόμενους 12 μήνες όσον αφορά τα έσοδα εκμετάλλευσης και 84,7% κάλυψη ναυλώσεων όσον αφορά τις ημέρες λειτουργίας που καλύπτονται από χρονοναυλώσεις.

ΣΧΟΛΙΑ (24)

_

ΗΑΝ του JIN απ'τα κουντεϊνερ

Ελευθεροπουλιδάκη

Τα capital controls και η πολιτική αστάθεια τους εκλεισαν

Εχετε και θρασος νεομνημονιακοι

Στα 4 ....μνημονια εσυ μην ξεχνιεσαι μερκελιστη σκιστομνημονιακια.

ΒΑΡΑ ΝΤΑΟΥΛΙΑ ΑΛΕΞΗ

ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΣΕ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΤΩΡΑ ΘΑ ΤΟ ΝΙΩΣΟΥΝ.ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΜΕΑΣ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΜΑΣ ΦΟΒΑΤΑΙ.ΓΚΡΕΜΙΣΕ ΤΑ ΟΛΑ

Δεν είναι ίδια περίπτωση με την Lehman Brothers.

Η επενδυτική τράπεζα Lehman Brothers ήταν ένας οργανισμός στα προϊόντα του οποίου επενδύανε αμερικάνικες και διεθνείς ασφαλιστικές εταιρείες, συνταξιοδοτικά ταμεία, αμοιβαία κεφάλαια και άλλοι ενώ πολλές τράπεζες ανά τον κόσμο πουλούσαν εν γνώσει τους τα τοξικά της προϊόντα. Η γνωστή παραδοσιακή αμερικάνικη τράπεζα City Bank αποχώρησε από όλες σχεδόν τις χώρες λόγω της κατακραυγής και των δικαστικών διώξεων που ήταν αποτέλεσμα της τακτικής της να πουλά συνειδητά στους πελάτες της τα τοξικά προϊόντα της Lehman Brothers. Η Κορεατική εταιρεία μεταφοράς Containers θα κάνει ζημιά σε ιδιοκτήτες πλοίων τα οποία έχει ναυλωμένα, στις πιστώτριες τράπεζες, σε εταιρείες που εφοδιάζουν πλοία με διάφορα υλικά και στους ιδιοκτήτες των φορτίων που είναι μέσα στα Containers η παράδοση των οποίων καθυστερεί , ορισμένα μάλιστα (φρούτα,ψάρια,κρέατα) θα χαλάσουν γιατί χωρίς δεν δουλεύουν οι γεννήτριες και βέβαια χωρίς ρεύμα δεν δουλεύουν τα ψυκτικά μηχανήματα. Περισσότερη ζημιά δεν θα γίνει. Όσο για κανάλια της χώρας μας πέρασαν πολλές μέρες πριν αναφέρουν την υπόθεση αυτή στα δελτία τους. Πιθανώς η πτώση της Hanjin να οφείλεται στην γενικότερη κρίση που αντιμετωπίζει η Κορεατική εξαγωγική βιομηχανία από τον σκληρό ανταγωνισμό των Κινέζων.

ΦΟΥΦΟΥΤΟΣ

ΚΑΙ ΑΥΤΗ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΤΗΝ ΕΚΛΕΙΣΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ!!

Γιωργος

Αυτη δεν την εκλεισε ο Τσιπρας.Ο Τσιπρας εκλεισε και συνεχιζει να κλεινει τα σπιτια ολων των Ελληνων,με μοναδικη εξαιρεση αν εχουν αριστερη σταμπα και διαβρωμενη αξιακη υποδομη.Βουλωσε το λοιπον και ξαναβυθισου στη εγκεφαλικη σου ληθη.

Aias

Είμαι πάντα υπέρ των επιχειρήσεων και ότι θα πρέπει να στηρίζονται ειδικά οι παραγωγικες και αυτές που φέρνουν συνάλλαγμα στις χώρες. Όμως ρε παιδιά δεν μπορώ να καταλάβω πως εταιρείες είναι ζημιογονες για έτη αλλά οι μέτοχοι και τα στελέχη βγάζουν εκατομμύρια. Προφανώς τα λεφτά αυτά από κάπου τρωγονται (στην προκειμένη από την τράπεζα) και καλά έκανε η τράπεζα και σταμάτησε τη χρηματοδότηση.

Μιχάλης

Μίλαμε για μεγάλα μεγέθη εδώ σε παγκόσμιο επίπεδο και όχι για μία εγχώρια εταιρία. Δυστηχώς με τέτοια πλήγματα, κόσμος από όλο το κόσμο θα μείνει άνεργος.

Βασίλης

Ξέρεις, είναι κάτι παρόμοιο με αυτό που λένε, ότι "αν σκοτώσεις 1 άνθρωπο είσαι δολοφόνος, αν σκοτώσεις καμιά 10ριά είσαι μανιακός δολοφόνος, αν σκοτώσεις κανένα εκατομμύριο είσαι στρατηλάτης και μεγάλος ηγέτης"...

uli chris

Αφήνετε στελέχη σαν τον Jay Im να φεύγουν και θα σας ασπρίσει η μέρα...

Χαχαχαχαααα,

...πόσο τρελαίνομαι όταν βλέπω άχρηστους-αχριστερούς να χλευάζουν τις όποιες αποτυχίες άλλων, LOL, τραγικό!!!

@nik

Οταν προσπαθεις να φερεις στην χωρα σου αντιπροσωπεια και παραρτημα κατασκευης μιας απο τις μεγαλυτερες εταιρειες στον κοσμο αν οχι η μεγαλύτερη στο είδος της Αμερικανικων συμφεροντων στον τομεα της φαρμακοβιομηχανιας, επειδη τυνχανη να εισαι φιλος με τον διευθυντη Ευρωπης -Ινδιας και κατεβαίνεις βουλα για τραπεζι κανοντας ενα λογαριασμο 4000 ευρω και ο σερβιτορος αλλαζη τα νερα στους γνωστους θαμωνες του εστιατοριου παραμελωντας την δουλεια του και κανοντας αστειες ερωτησεις ποσες γλωσσες μιλαμε... Kαι αλλα τετοια ευτραπελα παντου στο τελος ακους το γνωστο....greek nightmare....παει σε αλλη χωρα η μπιζνα για εκει που κυνηγανε το χρημα..

nik

Τη νεες επιχειρησεις και αναπτυξη με ενα συστημα ... Γιαννης κερναει- Γιαννης πινει....χωρις συνεργασιες νεα μυαλα νεο αιμα ,με μαθηματικη ακριβεια στον οικονομικο γκρεμο-ολεθρο...

Κιμ

Κουραστήκαμε να κάνουμε γλέντια εδώ στη Β.Κορέα.Αφήστε μας να πάρουμε και μια ανάσα.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

akinita

Η αγορά δεν θα την αντέξει, προειδοποίησε τους ιδιοκτήτες ακινήτων ο κ. Σταύρος Καφούνης - Στη 14η θέση των ακριβότερων εμπορικών δρόμων ξανά η Ερμού – Υστερούν οι υπόλοιποι εμπορικοί δρόμοι

EEA_DS_1

Ο υπουργός Οικονομικών χαρακτήρισε ικανοποιητική την τροχιά της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο παραδέχθηκε ότι η εικόνα βελτίωσης δεν έχει ακόμα αποτυπωθεί πλήρως στην καθημερινότητα του πολίτη