«Καυτό» φθινόπωρο για τις αποκρατικοποιήσεις: Τα επόμενα deal μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
«Καυτό» φθινόπωρο για τις αποκρατικοποιήσεις: Τα επόμενα deal μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε προτεραιότητα φαίνεται να μπαίνει η διαπραγμάτευση για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» με το ΤΑΙΠΕΔ
Σε αγώνα δρόμου για την επίτευξη των στόχων και την τήρηση των συμφωνηθέντων χρονοδιαγραμμάτων έχει αποδυθεί το ΤΑΙΠΕΔ στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση έναντι των θεσμών για μια σειρά αποκρατικοποιήσεων.
Έτσι, μετά την πώληση του ΟΛΠ, την παραχώρηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, αλλά το θετικό κλείσιμο του τρίτου deal της χρονιάς που αφορά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη σκυτάλη από Σεπτέμβρη παίρνουν άλλες έξι αποκρατικοποιήσεις.
Πρώτη σε προτεραιότητα φαίνεται να μπαίνει η διαπραγμάτευση για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» με το ΤΑΙΠΕΔ. Οι διαπραγματεύσεις θα διεξαχθούν με το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP, που κατέχει το 40% του ΔΑΑ για την ανανέωση της παραχώρησης που λήγει το 2026, πιθανότατα για άλλα 20 χρόνια – δηλ. μέχρι το 2046. Να σημειωθεί ότι το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 30% και το Δημόσιο ένα επιπλέον 25%. Το υπόλοιπο 5% ελέγχεται από τον όμιλο Κοπελούζου.
Το ΤΑΙΠΕΔ θα προσλάβει συμβούλους για να αποτιμήσουν την αξία της επέκτασης παραχώρησης έως το 2046, με βάση ορισμένες παραμέτρους, μεταξύ των οποίων, οι προοπτικές αύξησης της επιβατικής κίνησης, οι επενδύσεις που θα αναλάβει να κάνει ο επενδυτής κλπ. Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε ένα τετράμηνο, ενώ πολλοί εκτιμούν ότι δεν θα είναι εύκολη.
Ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο ο πρόεδρος του αεροδρομίου Παναγιώτης Ρουμελιώτης, έκανε λόγο για «σκάνδαλο», αναφερόμενος στην πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ να επεκτείνει τη σύμβαση παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών. Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών δεν διαφωνεί με την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης, αλλά με τη διάθεση επιπλέον ποσοστού του δημοσίου στους ιδιώτες μετόχους (το δημόσιο κατέχει το 55%, με το 30% να ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ). Ωστόσο κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι αν υπάρξει ανανέωση της σύμβασης τότε ανοίγει και ο δρόμος για τη διαπραγμάτευση της πώλησης του 30% του μετοχικού κεφαλαίου στον ΔΑΑ, που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Με αυτή την επέκταση ανεβαίνει εύλογα η αξία της σύμβασης και μαζί της και η αξία των συμμετοχών του ελληνικού Δημοσίου στην παραχωρησιούχο εταιρεία του ΔΑΑ. Για το 30% που πρόκειται να πουλήσει το ΤΑΙΠΕΔ έχουν δικαίωμα πρώτης άρνησης οι Καναδοί. Οι τελικές πάντως αποφάσεις για το τι μέλλει γενέσθαι αναμένεται να ληφθούν το προσεχή φθινόπωρο.
Έτσι, μετά την πώληση του ΟΛΠ, την παραχώρηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, αλλά το θετικό κλείσιμο του τρίτου deal της χρονιάς που αφορά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη σκυτάλη από Σεπτέμβρη παίρνουν άλλες έξι αποκρατικοποιήσεις.
Πρώτη σε προτεραιότητα φαίνεται να μπαίνει η διαπραγμάτευση για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» με το ΤΑΙΠΕΔ. Οι διαπραγματεύσεις θα διεξαχθούν με το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP, που κατέχει το 40% του ΔΑΑ για την ανανέωση της παραχώρησης που λήγει το 2026, πιθανότατα για άλλα 20 χρόνια – δηλ. μέχρι το 2046. Να σημειωθεί ότι το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 30% και το Δημόσιο ένα επιπλέον 25%. Το υπόλοιπο 5% ελέγχεται από τον όμιλο Κοπελούζου.
Το ΤΑΙΠΕΔ θα προσλάβει συμβούλους για να αποτιμήσουν την αξία της επέκτασης παραχώρησης έως το 2046, με βάση ορισμένες παραμέτρους, μεταξύ των οποίων, οι προοπτικές αύξησης της επιβατικής κίνησης, οι επενδύσεις που θα αναλάβει να κάνει ο επενδυτής κλπ. Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε ένα τετράμηνο, ενώ πολλοί εκτιμούν ότι δεν θα είναι εύκολη.
Ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο ο πρόεδρος του αεροδρομίου Παναγιώτης Ρουμελιώτης, έκανε λόγο για «σκάνδαλο», αναφερόμενος στην πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ να επεκτείνει τη σύμβαση παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών. Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών δεν διαφωνεί με την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης, αλλά με τη διάθεση επιπλέον ποσοστού του δημοσίου στους ιδιώτες μετόχους (το δημόσιο κατέχει το 55%, με το 30% να ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ). Ωστόσο κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι αν υπάρξει ανανέωση της σύμβασης τότε ανοίγει και ο δρόμος για τη διαπραγμάτευση της πώλησης του 30% του μετοχικού κεφαλαίου στον ΔΑΑ, που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Με αυτή την επέκταση ανεβαίνει εύλογα η αξία της σύμβασης και μαζί της και η αξία των συμμετοχών του ελληνικού Δημοσίου στην παραχωρησιούχο εταιρεία του ΔΑΑ. Για το 30% που πρόκειται να πουλήσει το ΤΑΙΠΕΔ έχουν δικαίωμα πρώτης άρνησης οι Καναδοί. Οι τελικές πάντως αποφάσεις για το τι μέλλει γενέσθαι αναμένεται να ληφθούν το προσεχή φθινόπωρο.
Υπενθυμίζεται ότι, πέρσι, τα κέρδη προ φόρων του «Ελ. Βενιζέλος» έφτασαν τα 179,8 εκατ., έναντι 126,7 εκατ. το 2014, εξαιτίας της ανόδου των εσόδων από τους επιβάτες.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα