Την Δευτέρα η κατάθεση προσφορών για τον ΟΛΠ
Την Δευτέρα η κατάθεση προσφορών για τον ΟΛΠ
Έως το Μάρτιο η δημιουργία αρχής Λιμένος - Παράσταση διαμαρτυρίας στον υπουργό Ναυτιλίας θα πραγματοποιήσει αύριο η ΟΜΥΛΕ
Τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου θα κατατεθούν στο ΤΑΙΠΕΔ, οι δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις ενδιαφερόμενους επενδυτές, για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Η ανάρτηση όλων των κειμένων προς τους υποψήφιους επενδυτές έχει ολοκληρωθεί, ενώ ο πρόεδρος του Ταμείου Στέργιος Πιτσιόρλας σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, ανέφερε ότι η 21η Δεκεμβρίου είναι η τελική ημερομηνία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα επιχειρηματικά σχήματα και ότι η διαδικασία αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, περιλαμβάνεται στο πακέτο των 9 αποκρατικοποιήσεων που θα πρέπει να τρέξουν άμεσα και σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του αθηναϊκού πρακτορείου στα μέσα Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί επίσημα από το ταμείο ποιος είναι ο νέος υποψήφιος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει προκειμένου να δώσει νέα βελτιωμένη προσφορά. Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών και στη συνέχεια ενός επιπλέον 16% του Οργανισμού είναι η κινεζική COSCO, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Στελέχη από το χώρο της λιμενικής βιομηχανίας υποστηρίζουν στο αθηναϊκό πρακτορείο ότι κατά πάσα πιθανότητα νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ θα είναι κινεζική COSCO που ήδη διαχειρίζεται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά(θυγατρικής της εταιρεία) τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Μάλιστα όπως ανέφεραν οι Κινέζοι αυτοί στη στιγμή ελέγχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και ότι από τη συνολική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά προσβλέπουν στη δημιουργία μια νέας πύλης για το ασιατικό εμπόριο.
Την ίδια ώρα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσει άμεσα η δημιουργία αρχής Λιμένος όπου θα πρέπει να μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ και να παραμείνει στο νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.
Σημειώνεται ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στην υλοποίηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης για τη δημιουργία αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα ασκείται διοίκηση με διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες, αναμένεται να δημιουργήσει ανάλογη καθυστέρηση και στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Στελέχη πάντως του υπουργείου Ναυτιλίας μιλώντας στο αθηναϊκό πρακτορείο για το θέμα, είπαν ότι η σχετική διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με το τελικό χρονοδιάγραμμα που τους έχει δοθεί το Μάρτιο.
Η ανάρτηση όλων των κειμένων προς τους υποψήφιους επενδυτές έχει ολοκληρωθεί, ενώ ο πρόεδρος του Ταμείου Στέργιος Πιτσιόρλας σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, ανέφερε ότι η 21η Δεκεμβρίου είναι η τελική ημερομηνία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα επιχειρηματικά σχήματα και ότι η διαδικασία αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, περιλαμβάνεται στο πακέτο των 9 αποκρατικοποιήσεων που θα πρέπει να τρέξουν άμεσα και σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του αθηναϊκού πρακτορείου στα μέσα Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί επίσημα από το ταμείο ποιος είναι ο νέος υποψήφιος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει προκειμένου να δώσει νέα βελτιωμένη προσφορά. Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών και στη συνέχεια ενός επιπλέον 16% του Οργανισμού είναι η κινεζική COSCO, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Στελέχη από το χώρο της λιμενικής βιομηχανίας υποστηρίζουν στο αθηναϊκό πρακτορείο ότι κατά πάσα πιθανότητα νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ θα είναι κινεζική COSCO που ήδη διαχειρίζεται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά(θυγατρικής της εταιρεία) τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Μάλιστα όπως ανέφεραν οι Κινέζοι αυτοί στη στιγμή ελέγχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και ότι από τη συνολική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά προσβλέπουν στη δημιουργία μια νέας πύλης για το ασιατικό εμπόριο.
Την ίδια ώρα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσει άμεσα η δημιουργία αρχής Λιμένος όπου θα πρέπει να μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ και να παραμείνει στο νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.
Σημειώνεται ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στην υλοποίηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης για τη δημιουργία αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα ασκείται διοίκηση με διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες, αναμένεται να δημιουργήσει ανάλογη καθυστέρηση και στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Στελέχη πάντως του υπουργείου Ναυτιλίας μιλώντας στο αθηναϊκό πρακτορείο για το θέμα, είπαν ότι η σχετική διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με το τελικό χρονοδιάγραμμα που τους έχει δοθεί το Μάρτιο.
Την ίδια ώρα το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας αντιδρώντας στην επιχειρούμενη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών για Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ, αποφάσισε αύριο Πέμπτη 17/12/2015 στις 10:30 το πρωί να πραγματοποιήσει παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργό Ναυτιλίας Θ.Δρίτσα μαζί με τα πρωτοβάθμια σωματεία του Ο.Λ.Π..
Επίσης, τη Δευτέρα 21/12/2015, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία προς το ΤΑΙΠΕΔ. Σε ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ αναφέρει ότι «Ο αγώνας των εργαζομένων θα συνεχιστεί μέχρι την ανατροπή της πολιτικής πώλησης των Λιμανιών».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα