Αντ. Κωνσταντινίδης, ο DJ που δίνει φτερά στην Red Bull
Ο Αντώνης Κωνσταντινίδης υπήρξε μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες φιγούρες στην ανερχόμενη ελληνική showbiz των 90s.
Εκανε πραγματικότητα το κρυφό όνειρο των περισσότερων νέων της εποχής δουλεύοντας ως dj σε μερικά από τα διασημότερα clubs της νυχτερινής Αθήνας και των μεγάλων μητροπόλεων του κόσμου και παίζοντας με το συγκρότημά του σε συναυλίες με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς μουσικής σκηνής, ενώ παράλληλα ήταν από τους πρώτους παρουσιαστές της νεοσύστατης ελληνικής ιδ
Ο Αντώνης Κωνσταντινίδης υπήρξε μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες φιγούρες στην ανερχόμενη ελληνική showbiz των 90s.
Εκανε πραγματικότητα το κρυφό όνειρο των περισσότερων νέων της εποχής δουλεύοντας ως dj σε μερικά από τα διασημότερα clubs της νυχτερινής Αθήνας και των μεγάλων μητροπόλεων του κόσμου και παίζοντας με το συγκρότημά του σε συναυλίες με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς μουσικής σκηνής, ενώ παράλληλα ήταν από τους πρώτους παρουσιαστές της νεοσύστατης ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης.
Ωστόσο, δεν επέλεξε να ακολουθήσει την πορεία που έμοιαζε προδιαγεγραμμένη και ενδεχομένως θα του εξασφάλιζε μία θέση στο πάνθεον του ελληνικού lifestyle. Αρπαξε την ευκαιρία που του δόθηκε και άλλαξε καριέρα, μπαίνοντας στον γοητευτικό κόσμο των επιχειρήσεων.
Σήμερα βρίσκεται στο Ντουμπάι και ταξιδεύει σχεδόν σε όλο τον κόσμο μετέχοντας στο top management μιας από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες στον κόσμο, της -αυστριακής καταγωγής αλλά με παρουσία σε όλο τον πλανήτη- «Red Bull».
Ενας disc jockey, ετών 14, στη Σκιάθο
Μεγαλώνοντας στα σοκάκια πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο Κωνσταντινίδης πρόλαβε το πρώτο κύμα του ελληνικού lifestyle και από πολύ μικρός βρέθηκε πολύ κοντά στα γεγονότα που διαμόρφωσαν αργότερα την κουλτούρα της δεκαετίας του ’90, με κύρια χαρακτηριστικά όσους ονομάζαμε -τότε- fashion victims, τα πρώτα διάσημα αθηναϊκά clubs με τη σκληρή πόρτα και τη νέα μουσική σκηνή με σαφώς πιο διεθνή προσανατολισμό.
Οπως αρκετά παιδιά εκείνης της εποχής ονειρευόταν να γίνει dj, το επάγγελμα που έμοιαζε να ανοίγει τις πόρτες της δημοφιλίας και για τον λόγο αυτό ξόδευε όλο του το χαρτζιλίκι αγοράζοντας δίσκους βινιλίου με απώτερο στόχο να «παίξει μουσική» σε κάποιον από τους χορούς του σχολείου του, τη δημοφιλέστερη ίσως διασκέδαση τη δεκαετία του ’80.
Η επιμονή του ήταν τόσο μεγάλη ώστε είχε πείσει τους πάντες ότι είναι ένας dj… ετών 14. Στην πραγματικότητα, ζούσε το παιδικό του όνειρο, αλλά ένα τυχαίο γεγονός τού έδωσε την ευκαιρία να υλοποιήσει τη φαντασίωσή του. Τα καλοκαίρια παραθέριζε στη Σκιάθο και ως υπερδραστήριος πιτσιρικάς γνωριζόταν με όλο το νησί. Μάλιστα περνούσε πολλές ώρες παρατηρώντας τη δουλειά των djs, όπως ακριβώς ο πιτσιρίκος στη διαφήμιση με τον κινηματογράφο που δηλώνει στον ιδιοκτήτη: «Μια μέρα το σινεμά αυτό θα γίνει δικό μου». Η ευκαιρία παρουσιάστηκε όταν ο dj του τοπικού μπαρ δεν εμφανίστηκε για δουλειά και ο ιδιοκτήτης, ευρισκόμενος σε απόγνωση, αποφάσισε να επιτρέψει στον μικρό Αντώνη να δοκιμάσει την τύχη του, ώστε να μη μείνει κλειστό το μαγαζί του εν μέσω τουριστικής σεζόν.
Η ευκαιρία ήταν μοναδική και ο Αντώνης την άρπαξε απ’ τα μαλλιά. Από εκείνη τη νύχτα και για περίπου 20 χρόνια ο Κωνσταντινίδης έντυσε με τις μουσικές του επιλογές τις νύχτες μιας ολόκληρης γενιάς, δουλεύοντας σε ιστορικά clubs όπως το «Wild Rose» στην Αθήνα, το «Astra» στη Μύκονο αλλά και το «Ministry of sound» στο Λονδίνο, καθώς και σε πολλά άλλα στη Νέα Υόρκη και σε άλλες μεγαλουπόλεις. Μάλιστα συνέχισε να εργάζεται ως dj και τον χειμώνα, παράλληλα με το σχολείο του. Αμέσως μετά την αποφοίτησή του άρχισε πλέον και η επαγγελματική του ενασχόληση με τη δισκοθεσία.
Παρουσιαστής εκπομπής lifestyle στο MEGA
Το ανήσυχο πνεύμα που τον συνόδευε από μικρό τον ώθησε να αναζητήσει και άλλες παράλληλες δραστηριότητες. Εργαζόμενος ως disc jockey έβγαζε χρήματα εξωπραγματικά για τον μέσο άνθρωπο εκείνης της εποχής. Ωστόσο, σε αντίθεση με πολλούς άλλους «συναδέλφους» του, γνώριζε ότι το συγκεκριμένο αντικείμενο έχει ημερομηνία λήξης.
Ετσι δεν έπαψε να αναζητά παράλληλες δραστηριότητες αλλά και να σπουδάζει. Το αντικείμενο που επέλεξε ήταν άγνωστο μέχρι τότε, αλλά σαφώς ανερχόμενο και αφορούσε στις παραγωγές πολυμέσων (multimedia), γνώση που του φάνηκε χρήσιμη πολλές φορές στο μέλλον.
Υστερα από μερικά χρόνια σπουδών και εργασίας στην Αγγλία, το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα αναλαμβάνοντας την παρουσίαση μιας lifestyle εκπομπής στο MEGA με τίτλο «Mega Style», που διατηρήθηκε μέχρι το 1994. Παράλληλα ξεκίνησε τη δική του εταιρεία παραγωγής (όπου συνεργάζεται με καλλιτέχνες και ονόματα από τον χώρο της μόδας, όπως οι KLF, ο John Digweed κ.ά.) και παρουσίαζε μουσικές εκπομπές στον ραδιοφωνικό σταθμό Rock FM, χωρίς ποτέ όμως να εγκαταλείπει τη μεγάλη του αγάπη, τη δουλειά του ως dj.
Lou Reed, Bjork, David Bowie, Βασίλης Σαλέας…
Το 1996 ίδρυσε το συγκρότημα Omega Vibes και λίγους μήνες μετά βγήκε ο πρώτος δίσκος του με το κομμάτι «Ηeart & the soul» να γίνεται μεγάλη επιτυχία και να κυκλοφορεί σε πολλές χώρες. Το γκρουπ συνεργάστηκε με τον «απόκληρο» εκείνη την εποχή Βασίλη Σαλέα και εμφανίστηκε με πασίγνωστους καλλιτέχνες όπως ο Lou Reed, ο David Bowie αλλά και η Bjork. Τον ίδιο κιόλας χρόνο αποχώρησε από το συγκρότημα και δημιούργησε ένα νέο με την επωνυμία Soundforce.
Η επιτυχία συνεχίστηκε και εμφανίστηκε με τους Pet Shop Boys και τους Chemical Brothers.
Τον επόμενο χρόνο δραστηριοποιήθηκε ο ίδιος επιχειρηματικά στον χώρο που γνώριζε καλά και έτσι μέχρι το τέλος της δεκαετίας έγινε ιδιοκτήτης bar στη Σκιάθο (πραγματοποιώντας το παιδικό του όνειρο) και στη συνέχεια στην Κρήτη, όπου και αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα.
Οταν το 2000 η «Red Bull» δραστηριοποιήθηκε στην ελληνική αγορά, αναζήτησε φρέσκα ονόματα από τον χώρο της μουσικής για να προωθήσουν το προϊόν της. Ετσι ξεκίνησε η επαφή τού καλλιτέχνη τότε Αντώνη Κωνσταντινίδη που έμελλε να τον μετατρέψει σε μάνατζερ πρώτης γραμμής. Επί έναν ολόκληρο χρόνο ο Κωνσταντινίδης με το συγκρότημά του γύρισε όλη τη χώρα με τα χρώματα της «Red Bull» και η σχέση με τα στελέχη της εταιρείας εδραιώθηκε.
Από τους Pet Shop Boys στη Red Bull Music Academy
Η καλή συνεργασία τους είχε ως αποτέλεσμα να του προταθεί εξωτερική συνεργασία για να οργανώσει το ελληνικό κομμάτι συμμετοχής στη Red Bull Music Academy, έναν παγκόσμιο διαγωνισμό μοντέρνας μουσικής που θα λάμβανε χώρα για τέταρτη χρονιά στο Δουβλίνο. Η συνεργασία πήγαινε επίσης καλά και έτσι του προτάθηκε μια μόνιμη θέση στην εταιρεία ως χαμηλόβαθμο στέλεχος με αρμοδιότητες που υπάγονταν στο μάρκετινγκ και είχαν σχέση με τις μοντέρνες τέχνες, τις οποίες στήριζε από τότε η «Red Bull».
Για τρία συνεχή χρόνια ο Κωνσταντινίδης εργάστηκε σκληρά και διέγραψε μια εντυπωσιακή πορεία που τον έφερε το 2004 σε διευθυντικές θέσεις δύο τμημάτων στην Ελλάδα. Το timing ήταν φοβερό, δεδομένου ότι τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων η «Red Bull» είχε αποφασίσει να δώσει δυναμικό «παρών» στη χώρα μας. Πράγματι, μέσα σε 15 ημέρες Αγώνων ο Κωνσταντινίδης υλοποίησε ένα project 75 εκδηλώσεων σε όλη τη χώρα και φυσικά έθεσε σοβαρή υποψηφιότητα για προαγωγή.
Αυτό που ακολούθησε όμως δεν το φανταζόταν ούτε ο ίδιος.
Παρών στη Formula 1 του Αμπου Ντάμπι
Το 2005 του προτάθηκε η θέση του εμπορικού διευθυντή της «Red Bull» για τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή με έδρα το Ντουμπάι. Δέχτηκε και μετακόμισε αμέσως με τη σύζυγό του Θεώνη στα Εμιράτα.
Η επιτυχία τού είχε ήδη χτυπήσει την πόρτα, αλλά δεν είχε φτάσει ακόμη στο αποκορύφωμά της. Την επόμενη κιόλας χρονιά είχε υπό την εποπτεία του το σύνολο της αφρικανικής ηπείρου και φυσικά τη Μέση Ανατολή, δηλαδή συνολικά 41 χώρες όπου η αγορά δεν ήταν διαμορφωμένη και έπρεπε να πείσει τις τοπικές κοινωνίες για την αξία του προϊόντος του.
Πλέον ταξιδεύει συνεχώς και οργανώνει πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες για να φέρει σε επαφή τις τοπικές κοινωνίες με το ενεργειακό ποτό. Οι συνθήκες όμως δεν είναι πάντα ιδανικές, καθώς σε πολλές από τις χώρες ευθύνης του η πολιτική σταθερότητα δεν είναι δεδομένη και ο κίνδυνος παραμονεύει. Παράλληλα προετοιμάζεται και για την ισχυρότατη παρουσία της «Red Bull» στη Formula 1, που φέτος θα «πατήσει» την άσφαλτο του Αμπου Ντάμπι.
Διευθύνει την «ορχήστρα» από το στούντιο στα Εμιράτα
Το 2008 κλήθηκε από τη μητρική εταιρεία να υλοποιήσει ένα ακόμη δύσκολο project: την αναδιάρθρωση της εταιρείας στην Αμερική. Μετακόμισε εκεί για έξι μήνες, εκ των οποίων τους τρεις τούς πέρασε μέσα σε ένα αεροπλάνο μαζί με τον τοπικό διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ταξιδεύοντας σε 50 πόλεις. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του project τού πρότειναν να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ και να αναλάβει την προώθηση του προϊόντος στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.
Αρχικά το σκέφτηκε, αλλά τελικά αποφάσισε ότι η χώρα της ευκαιρίας είναι το Ντουμπάι και έτσι παρέμεινε εκεί αναλαμβάνοντας σταδιακά και την περιοχή της Ωκεανίας, την οποία θα αρχίσει να επισκέπτεται σύντομα.
Ο ίδιος θεωρεί τα Εμιράτα πλέον δεύτερο σπίτι του. Του αρέσει η ζωή εκεί παρά τις δύσκολες συνθήκες (κυρίως κλιματικές) που επικρατούν, ενώ παρότι δυσκολεύτηκε να συνηθίσει τα ήθη της χώρας δηλώνει πια μόνιμος κάτοικος. Ουσιαστικά μετέχει στη διαχείριση του business plan της εταιρείας, η οποία το 2008 πραγματοποίησε παγκοσμίως τζίρο 2,6 δισ. ευρώ, απασχολεί σχεδόν 4.000 εργαζομένους και τα προϊόντα της πωλούνται σε περισσότερες από 130 χώρες του κόσμου.
Ο εκκεντρικός ιδρυτής της Dietrich Mateschitz κατατάσσεται στη λίστα του περιοδικού «Forbes» ως ο 317ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο ενώ διατηρεί και δύο ομάδες στη Formula 1, φυσικά τη φερώνυμη Red Bull, η οποία φέτος κυνηγάει ακόμη και την πρώτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά και τη Scuderia Toro Rosso.
Παρά την επαγγελματική του επιτυχία δεν ξεχνά την αγάπη του για τη μουσική. Στο σπίτι του στα Εμιράτα έχει φτιάξει ένα οικιακό στούντιο σαν αυτά που έχουν οι περισσότεροι καλλιτέχνες και όταν δεν ταξιδεύει συνεχίζει να οραματίζεται τον κόσμο μέσα από τις νότες.
Ποιος ξέρει, ίσως στο μέλλον να αλλάξει πάλι προσανατολισμό και να αφοσιωθεί σε αυτό που τον μάγεψε στα νεανικά του χρόνια τρεις δεκαετίες πριν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr