Εικονικές ζημιές και υπερκοστολογήσεις οι συνηθέστερες ασφαλιστικές απάτες

Εικονικές ζημιές και υπερκοστολογήσεις οι συνηθέστερες ασφαλιστικές απάτες

Οι πιο συνήθεις μορφές απάτης που παρατηρούνται στην ασφαλιστική αγορά είναι η εικονική ζημιά και η υπερκοστολόγηση του ποσού αποζημίωσης

Εικονικές ζημιές και υπερκοστολογήσεις οι συνηθέστερες ασφαλιστικές απάτες
Τους λόγους για τους οποίους έχει αναπτυχθεί το φαινόμενο της ασφαλιστικής απάτης, καθώς και προτάσεις για την αντιμετώπισή του, ανέλυσε σε έρευνά της η εταιρεία Deloitte. Μέσα από την έρευνα, εντοπίζει τις συνήθεις και τις πιο επικίνδυνες μορφές ασφαλιστικής απάτης, σκιαγραφεί την κουλτούρα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς σε σχέση με το φαινόμενο της απάτης και αναδεικνύει τον ρόλο των διοικήσεων των εταιρειών, ενώ κάνει αναφορά σε αντίστοιχες έρευνες που μελετούν την ασφαλιστική απάτη στην Ευρώπη.

Ενδεικτικά πορίσματα της έρευνας:

• Οι περισσότερες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν κώδικα δεοντολογίας και πολιτικές, στις οποίες ορίζεται επαρκώς η έννοια της απάτης.

• Σχεδόν το 75% των ασφαλιστικών εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα έχει ανιχνεύσει περιπτώσεις απάτης τις οποίες όμως, δε μπορεί να τεκμηριώσει.

• Οι πιο συνήθεις μορφές απάτης που παρατηρούνται στην ασφαλιστική αγορά είναι η εικονική ζημιά και η υπερκοστολόγηση του ποσού αποζημίωσης.
Κλείσιμο

• Τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απάτης είναι ο έλεγχος και πιο συγκεκριμένα η ύπαρξη κατάλληλων και σωστά σχεδιασμένων δικλείδων ασφαλείας, καθώς και η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων.

Για τη διαχείριση του κινδύνου της απάτης προαπαιτούμενη είναι μια σειρά από δραστηριότητες ελέγχου οι οποίες περιλαμβάνουν εκτός των άλλων, τη συνεχή αξιολόγηση του κινδύνου, τη δημιουργία περιβάλλοντος κατά της απάτης, την επικοινωνία και την ανταλλαγή πληροφοριών, το σχεδιασμό και τη βελτίωση των διαδικασιών και των δικλείδων ασφαλείας.

Σύμφωνα με την Έρευνα για την Πρόληψη της Απάτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες για την καλύτερη πρόληψη, αλλά και την αποτελεσματικότερη διαχείριση του κινδύνου της απάτης, θα πρέπει να χαράσσουν συγκεκριμένη στρατηγική πρόληψης της απάτης και να αναπτύξουν διαδικασίες διαχείρισης της απάτης σχετικά με τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις. Θα πρέπει να διαμορφώνουν σχέδιο για την πρόληψη και την αποτροπή της απάτης, να εισάγουν καινοτόμες διαδικασίες κατά της απάτης, να αξιοποιούν τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων (Data Analytics) για την πρόληψη και έγκαιρη αναγνώριση του κινδύνου της απάτης και να παρακολουθούν εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα (Fraud Awareness Training). Επιπλέον, οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες οφείλουν να χαράσσουν πολιτικές whistleblowing, μέσω των οποίων θα ορίζονται αναλυτικά οι εσωτερικές διαδικασίες αναφοράς ύποπτων περιπτώσεων απάτης από τους υπαλλήλους προς τα αρμόδια τμήματα. Τέλος, σε περιπτώσεις απάτης, θα ήταν ωφέλιμο να λαμβάνουν μέτρα περιορισμού της έκθεσης της εταιρίας στον κίνδυνο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης