ΟΛΠ: Τα 10 μέτρα για την προσέλκυση πλοίων και φορτίων στο Car Terminal

ΟΛΠ: Τα 10 μέτρα για την προσέλκυση πλοίων και φορτίων στο Car Terminal

Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ένα από τα πιο σημαντικά της Μεσογείου, αυτό του Πειραιά, καλείται να προετοιμαστεί κατάλληλα για να αντιμετωπίσει αφενός τον σκληρό ανταγωνισμό των Κινέζων της Cosco αλλά και του άλλου κολοσσού, της πολυεθνικής MSC, και αφετέρου την ολοένα και αυξανόμενη μείωση φορτίων σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που έχει οδηγήσει στο αγκυροβόλιο το 11% του παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. έχει ήδη αρχίσει να κάνει κιν

ΟΛΠ: Τα 10 μέτρα για την προσέλκυση πλοίων και φορτίων στο Car Terminal

Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ένα από τα πιο σημαντικά της Μεσογείου, αυτό του Πειραιά, καλείται να προετοιμαστεί κατάλληλα για να αντιμετωπίσει αφενός τον σκληρό ανταγωνισμό των Κινέζων της Cosco αλλά και του άλλου κολοσσού, της πολυεθνικής MSC, και αφετέρου την ολοένα και αυξανόμενη μείωση φορτίων σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που έχει οδηγήσει στο αγκυροβόλιο το 11% του παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. έχει ήδη αρχίσει να κάνει κινήσεις προκειμένου να μη χαθεί το τρένο της ανταγωνιστικότητας και το λιμάνι σε πρώτη φάση να διατηρήσει τουλάχιστον τους πελάτες του και σε δεύτερη να προσελκύσει νέους.

Ειδικότερα, αποφάσισε να επεκτείνει το «πάγωμα» των τιμών και για το β’ εξάμηνο του 2009, ενώ έχει εντείνει τις επαφές με εταιρείες τακτικών γραμμών, προκειμένου να τις πείσει να φέρουν νέα φορτία ή να αυξήσουν τα υπάρχοντα με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.

Παράλληλα, σχεδιάζει την προώθηση και το διεθνές πλασάρισμα του Σταθμού Αυτοκινήτων, ώστε ο Πειραιάς να μετατραπεί σε κεντρικό λιμάνι υποδοχής οχημάτων για τη Μεσόγειο. Μάλιστα, στις αρχές του μήνα κατέπλευσε στον Πειραιά το πλοίο μεταφοράς οχημάτων «Athens Highway», το πρώτο από τα τρία νεότευκτα της εταιρείας K-Line, που θα εξυπηρετούν τον Πειραιά με 2-3 αφίξεις μηνιαίως από την Ασία.

Η κίνηση αυτή θεωρείται ιδιαίτερα θετική από την πλευρά της διοίκησης της ΟΛΠ Α.Ε., δεδομένης και της παγκόσμιας αρνητικής οικονομικής συγκυρίας. Το «Athens Highway» είναι χωρητικότητας περίπου 6.250 αυτοκινήτων.

Στο μεταξύ, επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Νίκο Αναστασόπουλο έστειλε το προεδρείο της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης, με την οποία προτείνει 10 μέτρα για την προσέλκυση πλοίων και φορτίων στο Car Terminal. Ειδικότερα:

1. Εφόσον δεν είναι εφικτή η ονομαστική μείωση των τιμολογίων, θα πρέπει να «παγώσουν» όλα τα τιμολόγια που αφορούν στο πλοίο και στο φορτίο για όλο το 2010 και σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον μέχρι τις 30/6/2010.

2. Ενοποίηση της κλίμακας των in tranzit τροχοφόρων με υπαγωγή στις σχετικές κλίμακες, βάσει των συνολικών κινήσεων φορτο-εκφόρτωσης.

3. Αναπροσαρμογή της κλίμακας in tranzit με όρια μειωμένα λόγω της διεθνούς κρίσης τουλάχιστον κατά 30%.

Κλείσιμο

4. Παροχή δυνατότητας περαιτέρω μείωσης των τιμολογίων, εφόσον υπάρξει συμφωνία για εγγυημένη ποσότητα κινήσεων.

5. Αναστολή του μέτρου του ελάχιστου ορίου κινήσεων ανά πλοίο (60 in tranzit και 32 εγχώρια).

6. Αποθηκευτικά δικαιώματα:

α) Για τα in tranzit τροχοφόρα να γίνει επαναφορά στο τιμολόγιο της απόφασης υπ’ αριθ. 305/10-11-2005 του Δ.Σ. της ΟΛΠ. Α.Ε. καθόσον έχουν αντιστραφεί πλέον οι όροι και έχουν εκλείψει οι λόγοι της αναπροσαρμογής (αντικίνητρα για την παραμονή),

β) Για την εφαρμογή της δυνατότητας ειδικού τιμολογίου «μακράς παραμονής» ως κινήτρου προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να χρησιμοποιήσουν μέρος του λιμένα Πειραιά για αποθηκευτικό χώρο των αδιάθετων τροχοφόρων τους, με την προϋπόθεση ότι αυτά θα διατεθούν εκτός ελληνικής αγοράς, θα πρέπει να καθορισθεί το ποσοστό κάλυψης χώρου ανά Τέρμιναλ Γ1-Γ2.

7. Θέσπιση έκπτωσης επί των δικαιωμάτων των πλοίων βάσει της συχνότητας προσεγγίσεων ανά εταιρεία.

8. Επέκταση ορίου επιβολής καθυστέρησης έναρξης εργασιών από 30 λεπτά σε τουλάχιστον 1 ώρα.

9. Στο πλαίσιο της νέας πελατοκεντρικής πολιτικής της ΟΛΠ Α.Ε. θα πρέπει να γίνει στόχευση προσέλκυσης βαρέως τύπου τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων, δημιουργώντας σχετικές υποδομές υποδοχής αυτών, καθώς επίσης και υποδομές για συνοδευτικά φορτία των ως άνω (ανταλλακτικά και μέρη αυτοκινήτων).

10. Βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών με στόχο την έμμεση μείωση του κόστους αυτών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης