Μετρό: Βγαίνει ο διαγωνισμός των 465 εκατ. για την επέκταση προς Καλαμαριά
Μετά την Αθήνα, σειρά παίρνει η Θεσσαλονίκη. Την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά ανακοίνωσε πριν από λίγο από τη Συμπρωτεύουσα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς στο πλαίσιο της επιθεώρησης των εργασιών της βασικής γραμμής του Μετρό που κατασκευάζεται από την ΑΕΓΕΚ.
Ο νέος διαγωνισμός ύψους 465 εκ. ευρώ αναμένεται να προκηρυχθεί το πρώτο δεκαήμερο του Μαίου με στόχο την ανάδειξη του αναδόχου μέχρι τον Ιούνιο του 2010 εάν δεν υπάρξουν προσφυγές και δικαστικές προστριβές. Το έργο μή
Μετά την Αθήνα, σειρά παίρνει η Θεσσαλονίκη. Την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά ανακοίνωσε πριν από λίγο από τη Συμπρωτεύουσα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς στο πλαίσιο της επιθεώρησης των εργασιών της βασικής γραμμής του Μετρό που κατασκευάζεται από την ΑΕΓΕΚ.
Ο νέος διαγωνισμός ύψους 465 εκ. ευρώ αναμένεται να προκηρυχθεί το πρώτο δεκαήμερο του Μαίου με στόχο την ανάδειξη του αναδόχου μέχρι τον Ιούνιο του 2010 εάν δεν υπάρξουν προσφυγές και δικαστικές προστριβές. Το έργο μήκους 5 χιλιομέτρων, θα περιλαμβάνει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα) με χώρο μετεπιβίβασης λεωφορείων και parking 1.000 θέσεων στο σταθμό Μίκρα.
Η χρηματοδότηση της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά είναι εξασφαλισμένη καθώς έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον με το ποσό των 340 εκατ. ευρώ, το οποίο σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα φτάσει τα 400 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι έχουν ξεκινήσει και οι μελέτες για τη δεύτερη επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, προς την Σταυρούπολη με 5 σταθμούς και 5 χιλιόμετρα μήκος ενώ εξετάζεται και η δεύτερη φάση των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ώστε να ενταχθούν και άλλες περιοχές της πόλης (π.χ. προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό).
Στο κύριο έργο που κατασκευάζεται σήμερα, ο πρώτος Μετροπόντικας που ξεκίνησε στις αρχές του έτους το υπόγειο ταξίδι του, σήμερα βρίσκεται κάτω από την πλατεία του Βαρδάρη, έχοντας κατασκευάσει τα πρώτα 550 μέτρα της σήραγγας του Μετρό. Επίσης, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική λειτουργία του δεύτερου Μετροπόντικα, ο οποίος σήμερα ξεκίνησε την κατασκευή της δεύτερης σήραγγας του έργου. Όπως δήλωσε ο κ. Σουφλιάς, θα κατασκευάζονται, κατά μέσο όρο, καθημερινά δέκα μέτρα διπλής έτοιμης σήραγγας Μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.
Στα οφέλη κατασκευής του Μετρό ο κ. Σουφλιάς ανέφερε και τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα. Χάρις στην κατασκευή του έργου πραγματοποιείται σήμερα η μεγαλύτερη ενιαία αρχαιολογική ανασκαφή της Θεσσαλονίκης. Έγινε ανάπλαση του διώροφου κτηρίου «Λουτρά Φοίνιξ», ώστε οι αρχαιολόγοι να μελετούν και να συντηρούν τα κινητά ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών.
Τα σημαντικότερα από τα αρχαιολογικά ευρήματα θα αναδειχθούν σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού στους κεντρικούς Σταθμούς του δικτύου, καθώς και στο μνημείο «Αλκαζάρ», το οποίο θα διαμορφωθεί κατάλληλα ως Μουσείο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr