98% κάτω η ζήτηση για στεγαστικά!

98% κάτω η ζήτηση για στεγαστικά!

Μαζική διαφημιστική «επίθεση»  κάνουν οι τράπεζες για να ενεργοποιήσουν τη σίγουρη αγορά των στεγαστικών δανείων.

Κατακλύζονται οι τηλεοπτικές οθόνες και οι εφημερίδες από διαφημίσεις για στεγαστικά δάνεια όλων των τραπεζών, οι οποίες προκειμένου να τονώσουν την αγορά οδηγούνται και σε μειώσεις των spread, δηλαδή των περιθωρίων κερδοφορίας τους. 

Τα στοιχεία από την πορεία εργασιών στο πρώτο τρίμην

98% κάτω η ζήτηση για στεγαστικά!

Μαζική διαφημιστική «επίθεση»  κάνουν οι τράπεζες για να ενεργοποιήσουν τη σίγουρη αγορά των στεγαστικών δανείων.

Κατακλύζονται οι τηλεοπτικές οθόνες και οι εφημερίδες από διαφημίσεις για στεγαστικά δάνεια όλων των τραπεζών, οι οποίες προκειμένου να τονώσουν την αγορά οδηγούνται και σε μειώσεις των spread, δηλαδή των περιθωρίων κερδοφορίας τους. 

Τα στοιχεία από την πορεία εργασιών στο πρώτο τρίμηνο του έτους είναι απογοητευτικά.

Πέραν των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η επιχειρηματική αγορά, έχει παγώσει και η αγορά της στεγαστικής πίστης ενώ είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός οτι ούτε οι συνεχείς μειώσεις των επιτοκίων κατάφεραν να κινήσουν το ενδιαφέρον για δάνεια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια κινείται στο 1%-2% της αντίστοιχης ζήτησης πέρυσι, ή αντιστρόφως, η ζήτηση έχει μειωθεί κατά 98%!

Για παράδειγμα ενώ πέρυσι η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια στις 5 μεγαλύτερες τράπεζες ήταν κατά μέσο όρο της τάξεως των 100 – 120 δανείων την ημέρα, ενώ τώρα η ζήτηση έχει γκρεμισθεί στα 6 – 10 δάνεια την ημέρα.

Κλείσιμο

Η κατάσταση αυτή που έδειξε το προηγούμενο διάστημα σχεδόν να παγιώνεται, εξανάγκασε τις τράπεζες να αντιδράσουν αρχής γενομένης από τις διαφημιστικές καμπάνιες.

Παράλληλα, το γεγονός οτι η ροή ρευστότητας στην διατραπεζική έχει αρχίσει να ομαλοποιείται σε ένα βαθμό επιτρέπει στις τράπεζες να μειώσουν και τα περιθώρια κέρδους τα οποία, από τα επίπεδα του 2,5%, έχουν υποχωρήσει στο 1,5% περίπου, κάνοντας πιο ελκυστικούς τους όρους των νέων δανείων.

Ελπίζουν στις τράπεζες οτι το χαμηλότερο κόστος και η βελτίωση της ψυχολογίας που αναμένουν ως αποτέλεσμα των προωθητικών τους ενεργειών θα ενεργοποιήσει την αγορά των δανείων και την αγορά των ακινήτων.

Αντίστοιχα, ούτε στον τομέα της επιχειρηματικής πίστης τα πράγματα δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα. Η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων αποφεύγει να εκτεθεί σε νέο δανεισμό και  επιδιώκει κυρίως αναδιαρθρώσεις του υφιστάμενου δανεισμού τους.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό οτι 6 στα 10 νέα δάνεια που εγκρίνουν οι τράπεζες προορίζονται για αναχρηματοδότηση παλαιότερων δανείων. Τα δάνεια αυτά εμφανίζονται λογιστικά στις τράπεζες ως νέες εκταμιεύσεις στην πραγματικότητα όμως οι καθαρές νέες εκταμιεύσεις δανείων φθάνουν μετά βίας το 20% - 25% του συνόλου.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης