Καύσιμα: Οι τιμές ανεβαίνουν, οι εταιρείες ζορίζονται…
«Τσίμπησε» κι άλλο αυτές τις ημέρες η τιμή της αμόλυβδης, ακολουθώντας πάντως τις διεθνείς τιμές οι οποίες κινήθηκαν από τα320 στα 327 ευρώ ανά χιλιόλιτρο.
Σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης κατά την προηγούμενη εβδομάδα ενισχύθηκε ελαφρά στα 88,3 λεπτά το λίτρο έναντι των 88 λεπτών κατά την εβδομάδα που έκλεισε στις 6 Μαρτίου.
Μικρή ήταν η μεταβολή και στο πετρέλαιο θέρμ
«Τσίμπησε» κι άλλο αυτές τις ημέρες η τιμή της αμόλυβδης, ακολουθώντας πάντως τις διεθνείς τιμές οι οποίες κινήθηκαν από τα320 στα 327 ευρώ ανά χιλιόλιτρο.
Σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης κατά την προηγούμενη εβδομάδα ενισχύθηκε ελαφρά στα 88,3 λεπτά το λίτρο έναντι των 88 λεπτών κατά την εβδομάδα που έκλεισε στις 6 Μαρτίου.
Μικρή ήταν η μεταβολή και στο πετρέλαιο θέρμανσης, η τιμή του οποίου διαμορφώθηκε λίγο κάτω από τα47 λεπτά ανά λίτρο.
Αυτές τις ημέρες τα βενζινάδικα στην Αθήνα πωλούν την αμόλυβδη των 95 οκτανίων μεταξύ 80,7 λεπτών και 93,9 λεπτών ανά λίτρο, ενώ στην Θεσσαλονίκη μεταξύ 79,4 και 89,9 λεπτών ανά λίτρο.
Το δε πετρέλαιο θέρμανσης πωλείται στην Αθήνα από 41,5 έως 46,5 λεπτά ανά λίτρο και στην Θεσσαλονίκη μεταξύ 41 και 53,6 λεπτών ανά λίτρο.
Πάντως τα υπερκέρδη της καλοκαιρινής περιόδου για το κύκλωμα των καυσίμων στην χώρα μας φαίνεται ότι …εξαερώθηκαν μάλλον γρήγορα.
Μετά την αποκάλυψη της εφημερίδας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» στις 8 Φεβρουαρίου για το «σκάσιμο» της El Petrol, εταιρείας που διέθετε 144 πρατήρια, έρχονται τώρα στο φως της δημοσιότητας πληροφορίες για προβλήματα που αντιμετωπίζει και η Sunoil, εταιρεία με κάτι λιγότερο από 100 πρατήρια σε όλη την χώρα.
Πηγές της Sunoil αναφέρουν ότι έχει ανασταλεί η λειτουργία της, καθώς δεν είναι σε θέση αυτές τις ημέρες να τροφοδοτήσει τα πρατήριά της λόγω έλλειψης ρευστότητας για τον εκτελωνισμό καυσίμων από τα διυλιστήρια.
Οι ίδιες πηγές απέδιδαν την αδυναμία αυτή στο ότι πελάτες της πρατηριούχοι δεν έχουν ανταποκριθεί στην εξόφληση των υποχρεώσεών τους και τόνιζαν ότι καταβάλλεται προσπάθεια για την επαναλειτουργία, ενδεχομένως και με τη συνδρομή στρατηγικού επενδυτή σε αυτήν.
Οι εταιρείες εμπορίας, με δεδομένο ότι τα περιθώρια κερδοφορίας των διυλιστηρίων είναι φιξαρισμένα από διεθνείς φόρμουλες και με επίσης δεδομένο ότι τα πρατήρια στην πράξη είναι ανεξέλεγκτα, έχουν την τελευταία διετία συμπιέσει σημαντικά τα δικά τους κέρδη, προκειμένου να κρατήσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.
Και οι πρώτοι ισολογισμοί των εταιρειών για το 2008 αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον σε μία αγορά στην οποία τα προηγούμενα χρόνια οι μεσαίες εταιρείες κέρδιζαν έδαφος σε βάρος των μεγάλων και η οποία τώρα φαίνεται ότι αρχίζει να μην χωράει πλέον τους μικρούς…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr