Ευημερούν οι αριθμοί, ανεβαίνουν οι τιμές!(UPD)
Στο 1,6% κατρακύλησε το Φεβρουάριο ο πληθωρισμός, από 1,8% τον Ιανουάριο και ... με τάσεις για νέα υποχώρηση στο 1,3% τον Μάρτιο. Η εξέλιξη αυτή όμως οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση κατά 3,5% των τιμών των καυσίμων, έναντι αύξησης που είχε σημειώσει πέρυσι, αλλά δεν αντικατοπτρίζει τη συνολική εικόνα των τιμών καθώς και τα τιμολόγια μιας σειράς υπηρεσιών εμφανίζουν μεγάλη αύξηση, με αποκορύφωμα το 28% στις αστικές συγκοινωνίες.
Και για του λόγου το αληθές, ιδού ορι
Στο 1,6% κατρακύλησε το Φεβρουάριο ο πληθωρισμός, από 1,8% τον Ιανουάριο και ... με τάσεις για νέα υποχώρηση στο 1,3% τον Μάρτιο. Η εξέλιξη αυτή όμως οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση κατά 3,5% των τιμών των καυσίμων, έναντι αύξησης που είχε σημειώσει πέρυσι, αλλά δεν αντικατοπτρίζει τη συνολική εικόνα των τιμών καθώς και τα τιμολόγια μιας σειράς υπηρεσιών εμφανίζουν μεγάλη αύξηση, με αποκορύφωμα το 28% στις αστικές συγκοινωνίες.
Και για του λόγου το αληθές, ιδού ορισμένες χαρακτηριστικές αυξήσεις τιμών σε είδη πρώτης ανάγκης, τις οποίες δημοσιοποιεί η ίδια η ΕΣΥΕ : ρύζι +13,4%, φρούτα +9.7%, ζυμαρικά + 8,7%, λαχανικά νωπά +8,4%, όσπρια, οικιακές υπηρεσίες και ύδρευση +7%, ψάρια +6,7%, ηλςκτρικό ρεύμα +6,5% κλπ κλπ
Όλα αυτά μέσα σε ένα χρόνο! Αλλά και σε μηνιαία βάση, με εξαίρεση μια σημαντική πτώση στις τιμές των ρούχων και των υποδημάτων και μια μείωση της τάξης του 4,3% στις τιμές των αρνιών και των κατσικιών, είχαμε σχεδόν 5% πάνω τις πατάτες και τα λαχανικά και πάνω από 3% αυξημένα τα καύσιμα…
Ενισχύεται – πάλι – η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Μιλώντας το πρωί της Πέμπτης για θέματα της αγοράς ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, δεν άφησε χαραμάδα επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, καθώς φαίνεται να λογαριάζει τις επιπτώσεις από τη μεριά των εργατοϋπαλλήλων κι όχι τις πιέσεις που ασκεί η καθημερινότητα λόγω της πτώσης των πωλήσεων.
Πτώσης, που είναι εμφανής μετά τη λήξη των εκπτώσεων, παρά τη συνέχιση των παροχών προς τον καταναλωτή, έστω κι άτυπα από τις επιχειρήσεις. Ο υπουργός, σε συνέντευξη Τύπου με θέμα την καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτή για την εβδομάδα χαμηλών τιμών σε προϊόντα και υπηρεσίες από 9 έως 15 Μαρτίου, ουσιαστικά έβαλε ταφόπλακα στα σχέδια του προέδρου του ΣΕΛΠΕ Θ.Βάρδα ο οποίος ζήτησε την αύξηση των ωρών λειτουργίας των καταστημάτων.
Την ίδια ώρα, ο κ. Χατζηδάκης, τόνισε πως θα καταθέσει μέσα στην εβδομάδα στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τις εισπρακτικές εταιρείες και αμέσως μετά το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επιτροπής Ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα στελεχωθεί μέχρι το Μάιο με 38 νέους επιστήμονες, ενώ ταυτόχρονα θα ασκεί έλεγχο σε υποθέσεις – σταθμούς κι όχι στο σύνολο της αγοράς, όπως γίνεται μέχρι σήμερα.
Παράλληλα, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι δεν θα επιτρέψει αθέμιτες πρακτικές και καρτέλ να λειτουργούν στην αγορά και σημείωσε ότι «όσοι καταφεύγουν σε αθέμιτες πρακτικές και καρτέλ από δω και μπρος θα πρέπει να φοβούνται περισσότερο». Ταυτόχρονα, ολοκληρώνεται η πρώτη φάση της στελέχωσης της υπηρεσίας εποπτείας της αγοράς.
Η ΕΣΥΕ
Σύμφωνα, τώρα, με την ΕΣΥΕ, η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,9% το μήνα Φεβρουάριο 2009, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 9,2% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 0,4 % της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω μείωσης των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των ενοικίων κατοικιών.
γ) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
δ) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών των υπηρεσιών της σταθερής τηλεφωνίας.
ε)Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω, κυρίως, της επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων, και λόγω της μείωσης των τιμών των ξενοδοχείων.
στ) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του πακέτου διακοπών.
ζ) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω, κυρίως, της μείωσης των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών (εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων), αλλά και λόγω της επαναφοράς των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: γαλακτοκομικά και αυγά, ψάρια νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο αρνί και κατσίκι(νωπά) και στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.
γ) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνης).Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr