«Ανάπτυξη κρουαζιέρας μέσω ΕΣΠΑ ύψους 360 εκατ. ευρώ»
«Ανάπτυξη κρουαζιέρας μέσω ΕΣΠΑ ύψους 360 εκατ. ευρώ»
Δύο σημαντικά έργα εθνικής σημασίας για την ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και την εδραίωση του Πειραιά ως σημαντικότερου λιμανιού στη Μεσόγειο....
Δύο σημαντικά έργα εθνικής σημασίας για την ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και την εδραίωση του Πειραιά ως σημαντικότερου λιμανιού στη Μεσόγειο, υπάγονται με απόφαση του Υπ. Ανάπτυξης στο ΠΕΠ Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 360 εκ. ευρώ.
Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχ. Χρυσοχοϊδης στη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης τύπου, παρουσία του υφυπουργού Άδωνι Γεωργιάδη, του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠ, Γ.Ανωμερίτη και του περιφερειάρχη , Γιάννη Σγουρού.
«Αποδεσμεύουμε νεκρά έργα και αποδίδουμε στη χώρα και στον ελληνικό λαό έργα πνοής τα οποία θα ξεκινήσουν άμεσα».
Πρόκειται για:
α) Επέκταση λιμανιού στο νότιο τμήμα, π/υ 230 εκ. ευρώ με 6 νέες θέσεις ελιμμενισμού για μεγάλα κρουαζιερόπλοια (άνω των 4.000 επιβατών)
β) Δημιουργία υπερυψωμένου τρένου σταθερής τροχιάς monorail για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διασύνδεση με τα υπόλοιπα ΜΜΜ
2) Τα έργα είναι απολύτως ώριμα για να υλοποιηθούν, καθώς όλες οι σχετικές άδειες (περιβαλλοντικών επιπτώσεων κοκ) έχουν εκδοθεί. Το monorail μάλιστα ανακοινώθηκε πρώτη φορά πριν 10 χρόνια (2002) αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε διότι ποτέ δεν υπήρξε σοβαρή πολιτική βούληση για την εύρεση της αναγκαίας χρηματοδότησης.
Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχ. Χρυσοχοϊδης στη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης τύπου, παρουσία του υφυπουργού Άδωνι Γεωργιάδη, του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠ, Γ.Ανωμερίτη και του περιφερειάρχη , Γιάννη Σγουρού.
«Αποδεσμεύουμε νεκρά έργα και αποδίδουμε στη χώρα και στον ελληνικό λαό έργα πνοής τα οποία θα ξεκινήσουν άμεσα».
Πρόκειται για:
α) Επέκταση λιμανιού στο νότιο τμήμα, π/υ 230 εκ. ευρώ με 6 νέες θέσεις ελιμμενισμού για μεγάλα κρουαζιερόπλοια (άνω των 4.000 επιβατών)
β) Δημιουργία υπερυψωμένου τρένου σταθερής τροχιάς monorail για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διασύνδεση με τα υπόλοιπα ΜΜΜ
2) Τα έργα είναι απολύτως ώριμα για να υλοποιηθούν, καθώς όλες οι σχετικές άδειες (περιβαλλοντικών επιπτώσεων κοκ) έχουν εκδοθεί. Το monorail μάλιστα ανακοινώθηκε πρώτη φορά πριν 10 χρόνια (2002) αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε διότι ποτέ δεν υπήρξε σοβαρή πολιτική βούληση για την εύρεση της αναγκαίας χρηματοδότησης.
3) Ο Πειραιάς την τελευταία δεκαετία παρουσιάζει μια αλματώδη αύξηση στη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας από ~500χιλ το 2002 σε 2,5 εκ το 2011. Σταδιακά από εμπορευματικό λιμάνι μετατρέπεται στον μεγαλύτερο προορισμό (αφετηρία & επιστροφή) κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Στόχος είναι με τις συντονισμένες πολιτικές της κυβέρνησης (άρση του καμποτάζ το αμέσως προσεχές διάστημα - υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων) να φτάσουμε στα 5εκ. επιβάτες έως το 2015.
4) Ο ανταγωνισμός από άλλα λιμάνια της Μεσογείου, και ιδιαίτερα την Κων/πουλη και τη Σμύρνη, είναι ισχυρός. Γι' αυτό και δεν πρέπει να μείνουμε αδρανείς αλλά να προχωρήσουμε άμεσα σε επενδύσεις που θα δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον Πειραιά ώστε να αξιοποιήσει το τεράστιο δυναμικό που διαθέτει. Επιπλέον η αγορά της κρουαζιέρας μετασχηματίζεται με γοργούς ρυθμούς.
Σήμερα ναυπηγούνται 24 κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 4.000 επιβατών +2.000 προσωπικό. Αν ο Πειραιάς δεν προχωρήσει στην ανάπτυξη και επέκτασή του θα χάσει τη δυνατότητα να προσελκύει αυτά τα πλοία, καθώς με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να τα φιλοξενήσει. Αντιθέτως με την δημιουργία 6 επιπλέον θέσεων ελιμμενισμού, ο Πειραιάς αποκτά 17 θέσεις συνολικά και παραμένει ο ισχυρότερος προορισμός στη Μεσόγειο. Επιπλέον δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και εναλλακτικών μορφών κρουαζιέρας όπως πχ η χειμερινή κρουαζιέρα με επίκεντρο και πάλι τον Πειραιά.
5) Η φετινή εντυπωσιακή χρονιά από πλευράς αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών (+35%) δείχνει σημάδια σταθεροποίησης το 2012 από τα συμβόλαια που έχουμε ήδη στα χέρια μας.
4) Ο ανταγωνισμός από άλλα λιμάνια της Μεσογείου, και ιδιαίτερα την Κων/πουλη και τη Σμύρνη, είναι ισχυρός. Γι' αυτό και δεν πρέπει να μείνουμε αδρανείς αλλά να προχωρήσουμε άμεσα σε επενδύσεις που θα δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον Πειραιά ώστε να αξιοποιήσει το τεράστιο δυναμικό που διαθέτει. Επιπλέον η αγορά της κρουαζιέρας μετασχηματίζεται με γοργούς ρυθμούς.
Σήμερα ναυπηγούνται 24 κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 4.000 επιβατών +2.000 προσωπικό. Αν ο Πειραιάς δεν προχωρήσει στην ανάπτυξη και επέκτασή του θα χάσει τη δυνατότητα να προσελκύει αυτά τα πλοία, καθώς με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να τα φιλοξενήσει. Αντιθέτως με την δημιουργία 6 επιπλέον θέσεων ελιμμενισμού, ο Πειραιάς αποκτά 17 θέσεις συνολικά και παραμένει ο ισχυρότερος προορισμός στη Μεσόγειο. Επιπλέον δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και εναλλακτικών μορφών κρουαζιέρας όπως πχ η χειμερινή κρουαζιέρα με επίκεντρο και πάλι τον Πειραιά.
5) Η φετινή εντυπωσιακή χρονιά από πλευράς αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών (+35%) δείχνει σημάδια σταθεροποίησης το 2012 από τα συμβόλαια που έχουμε ήδη στα χέρια μας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα