Εφοπλιστές : Έφεραν, έστω και λόγω κρίσης, κεφάλαια, περιμένουν τα κίνητρα…

Εφοπλιστές : Έφεραν, έστω και λόγω κρίσης, κεφάλαια, περιμένουν τα κίνητρα…

Η κρίση που πλήττει  το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, επαναφέρει στην πρώτη γραμμή τα σχέδια της κυβέρνησης για σύνδεση των κεφαλαίων των ελλήνων εφοπλιστών με την χώρα.

Η κυβέρνηση βρίσκεται εδώ και τρία χρόνια  σε ρότα προσέλκυσης, μέρους των κερδών των ελλήνων εφοπλιστών από τη ναυτιλία για επενδύσεις στην Ελλάδα.

Η κατάρρευση μεγάλων επενδυτικών τραπεζών ειδικά στις Η.Π.Α. αλλάζει όμως δεδομένα, σ

Εφοπλιστές : Έφεραν, έστω και λόγω κρίσης, κεφάλαια, περιμένουν τα κίνητρα…

Η κρίση που πλήττει  το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, επαναφέρει στην πρώτη γραμμή τα σχέδια της κυβέρνησης για σύνδεση των κεφαλαίων των ελλήνων εφοπλιστών με την χώρα.

Η κυβέρνηση βρίσκεται εδώ και τρία χρόνια  σε ρότα προσέλκυσης, μέρους των κερδών των ελλήνων εφοπλιστών από τη ναυτιλία για επενδύσεις στην Ελλάδα.

Η κατάρρευση μεγάλων επενδυτικών τραπεζών ειδικά στις Η.Π.Α. αλλάζει όμως δεδομένα, σε ό,τι αφορά τα εφοπλιστικά κεφάλαια  που είναι τοποθετημένα στο εξωτερικό, παρουσιάζουν πλέον πολύ μικρότερες αποδόσεις από ό,τι στην Ελλάδα.

Ένα μέρος του σχεδίου είναι οι επενδύσεις των εφοπλιστών σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας. Και σε αυτό τον τομέα έχει γίνει πρόοδος, αφού τα εφοπλιστικά κεφάλαια επενδύουν δυναμικά τα τελευταία χρόνια σε ακίνητα, μέσα μαζικής ενημέρωσης, ενέργεια, τράπεζες, χρηματιστήριο και στον αθλητισμό.

Παρόλα αυτά, το ποσοστό των εφοπλιστικών κεφαλαίων που επενδύονται στην Ελλάδα, είναι πολύ μικρό σε σχέση με τα περισσότερα από 60 δισ. δολάρια που υπολογίζεται η ρευστότητα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.

Χρηματιστήριο, νέες μορφές ενέργειας, τουρισμός, και υψηλή τεχνολογία, είναι οι τομείς που θέλει η κυβέρνηση να πείσει τους εφοπλιστές να επενδύσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από τα κεφάλαια που διαθέτουν.  

Κλείσιμο

Το άλλο μέρος του σχεδίου είναι  η ανάπτυξη στον Πειραιά αλλά και στην Αθήνα ενός διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου, που θα προσφέρει υπηρεσίες στη ναυτιλία με απώτερο σκοπό να παραμένει στη χώρα το μεγαλύτερο ποσοστό από το ναυτιλιακό κεφάλαιο που εισέρχεται κάθε χρόνο, αλλά και να δημιουργηθεί επιπλέον πλούτος με προσέλκυση σταδιακά όλο και μεγαλύτερου μεριδίου της παγκόσμιας πίτας από τις δραστηριότητες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αλλά και νέες θέσεις εργασίας για στελέχη εταιρειών.

Τα πρώτα βήματα έχουν πραγματοποιηθεί, αλλά χρειάζεται ακόμα πολλά να γίνουν. Και καθώς η κρίση είχε ως αποτέλεσμα να έλθουν σημαντικά εφοπλιστικά κεφάλαια στις ελληνικές τράπεζες, η ναυτιλία περιμένει και τα κίνητρα που ζητάει για να παραμείνουν αυτά τα κεφάλαια στην Ελλάδα.

Με δυο λόγια, φοροελαφρύνσεις και λιγότερη γραφειοκρατία στην πραγματοποίηση των επενδύσεων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης