Τέρνα: Σχεδιάζει διόδια στον κόμβο της Κηφισιάς
Ορατό είναι το ενδεχόμενο λειτουργίας σταθμού διοδίων στο ύψος της Κηφισιάς, για την κοινοπραξία της Τέρνα και των Ισπανών συμμάχων της (Dragados-Ferrovial) που έχουν αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας Οδού που θα συνδέσει το Αντίρριο με τα Γιάννενα.
Με δεδομένο ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν διακρίνεται για την μεγάλη κυκλοφοριακή του δύναμη, το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει προικίσει τον ανάδοχο του έργου με τα διόδια της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας από την Μεταμόρφωση μέχρι την Σκάρφεια, μετά τ
Ορατό είναι το ενδεχόμενο λειτουργίας σταθμού διοδίων στο ύψος της Κηφισιάς, για την κοινοπραξία της Τέρνα και των Ισπανών συμμάχων της (Dragados-Ferrovial) που έχουν αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας Οδού που θα συνδέσει το Αντίρριο με τα Γιάννενα.
Με δεδομένο ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν διακρίνεται για την μεγάλη κυκλοφοριακή του δύναμη, το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει προικίσει τον ανάδοχο του έργου με τα διόδια της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας από την Μεταμόρφωση μέχρι την Σκάρφεια, μετά τα Καμένα Βούρλα. Έτσι από τις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου, ο ιδιώτης εισπράττει τα τέλη διέλευσης από τους σταθμούς των Αφιδνών, του Σχηματαρίου και της Τραγάνας του ΠΑΘΕ.
Επειδή όμως οι συγκεκριμένοι σταθμοί διοδίων κρίνεται ότι δεν εξασφαλίζουν την μέγιστη απόδοση του έργου, η κοινοπραξία σχεδιάζει την δημιουργία νέου σταθμού κοντά στον κόμβο της Κηφισιάς ή πλησίον αυτού. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελευταίο διάστημα η εταιρεία είναι στην διαδικασία των μελετών προκειμένου να επιλεγεί το σημείο εκείνο που θα φέρει το βέλτιστα αποτελέσματα στα ταμεία της κοινοπραξίας χωρίς να δημιουργήσει πρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα στο ήδη επιβαρυμένο τμήμα της Εθνικής οδό.
Με τη λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού ο οδηγός που θα έρχεται π.χ. από τον Πειραιά και θα κατευθύνεται στα βόρεια προάστια από τη στιγμή που θα εισέρχεται στο τμήμα του οδικού δικτύου που θα διαχειρίζεται ο ιδιώτης, θα πληρώνει διόδια με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που έχει διανύσει. Με τις σημερινές τιμές και αναλόγως πότε θα εφαρμοστεί το μέτρο, η τιμή ανά χιλιόμετρο υπολογίζεται περί 0,055 λεπτά.
Η επιβολή ωστόσο του μέτρου έχει κοινωνικές προεκτάσεις καθώς τα διόδια θα είναι πολύ κοντά σε κατοικημένες περιοχές και θα αποτελέσουν πρόσθετη επιβάρυνση όχι μόνο στους διερχόμενους οδηγούς αλλά και σε όσους κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή.
Το Σεπτέμβριο η πρόταση της κοινοπραξίας
Κατά την ίδια πληροφόρηση, μέχρι τον Σεπτέμβριο θα πρέπει να έχει υποβληθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ η πρόταση της κοινοπραξίας, η οποία ωστόσο δεν έχει ακόμα καταλήξει στην χωροθέτηση του σταθμού. Όπως αναφέρουν στελέχη των εταιρειών, η σύμβαση με το υπουργείο προβλέπει σταθμό στην γέφυρα Καλυφτάκη (περιοχή Κάτω Κηφισιάς), θέση η οποία όμως δεν κρίνεται ενδεδειγμένη καθώς στο σημείο εκείνο ο δρόμος είναι πολύ στενός και ένας σταθμός διοδίων θα δημιουργούσε μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα από όσα ήδη υπάρχουν.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο συγκεκριμένο σημείο θα μπορούσε να τοποθετηθεί εξελιγμένος ηλεκτρονικός σταθμός (ηλεκτρονική αναγνώριση των πινακίδων) για τον οποίο προς το παρόν στη χώρα μας δεν υπάρχει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για να υλοποιηθεί.
Είναι φανερό πάντως ότι η κοινοπραξία δεν θα αποφύγει την κατασκευή διοδίων στο συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού, το οποίο η διοίκηση χαρακτηρίζει απαραίτητη προϋπόθεση για να καταστεί βιώσιμο το έργο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr