Τουρισμός : Υστερεί, ακόμη, η αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας
Αν και τα μεγάλα τουριστικά συγκροτήματα των νησιών και της κεντρικής Ελλάδας βάζουν όλο και περισσότερο τις νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά τους, τα περιθώρια βελτίωσης της αξιοποίησης της πληροφορικής από τον τουριστικό τομέα της χώρας μας είναι ακόμη μεγάλα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για να συντάξει μία σχετική μελέτη το Παρατηρητήριο της Κοινωνίας της Πληροφορίας, απέστειλε e-mail σε επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, στο οποίο δε δόθηκε απάντηση από το 80% περίπου
Αν και τα μεγάλα τουριστικά συγκροτήματα των νησιών και της κεντρικής Ελλάδας βάζουν όλο και περισσότερο τις νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά τους, τα περιθώρια βελτίωσης της αξιοποίησης της πληροφορικής από τον τουριστικό τομέα της χώρας μας είναι ακόμη μεγάλα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για να συντάξει μία σχετική μελέτη το Παρατηρητήριο της Κοινωνίας της Πληροφορίας, απέστειλε e-mail σε επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, στο οποίο δε δόθηκε απάντηση από το 80% περίπου των παραληπτών…
Σύμφωνα με μελέτη του Παρατηρητηρίου της Κοινωνίας της Πληροφορίας για την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), διαπιστώνεται υψηλή διείσδυση Διαδικτύου και εντονότερη χρήση των νέων τεχνολογιών, κυρίως στις μεγάλες τουριστικές μονάδες και στη νησιωτική Ελλάδα.
Τα οφέλη της τεχνολογίας είναι αντιληπτά από τις επιχειρήσεις, ωστόσο η πρόθεση υλοποίησης επενδυτικών προγραμμάτων για υποδομές πληροφορικής κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.
Επιπλέον, οι επιχειρήσεις αξιολογούν στο σύνολό τους θετικά την προβολή τους στο Διαδίκτυο. Παρόλα αυτά οι διαθέσιμες ιστοσελίδες δεν παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, ενώ σε χαμηλό επίπεδο παραμένουν και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Είναι χαρακτηριστικό πως ιδιόκτητη ιστοσελίδα διαθέτει το 63% των ξενοδοχείων και το 30% των ενοικιαζόμενων δωματίων, ενώ τα ποσοστά προβολής σε διαφημιστική ιστοσελίδα ανέρχονται σε 46% και 33% αντίστοιχα. Συνολικά, οι επιχειρηματίες αξιολογούν θετικά τόσο την ανάπτυξη ιδιωτικών ιστοσελίδων, όσο και την προβολή σε διαφημιστικά web sites.
Ωστόσο, στην πλειονότητά τους, οι δικτυακοί τόποι λειτουργούν περισσότερο για διαφημιστικούς σκοπούς, παρέχοντας πλούσιο φωτογραφικό υλικό και πληθώρα πληροφοριών, οι οποίες είναι διαθέσιμες, τόσο στην ελληνική, όσο και στην αγγλική γλώσσα, χωρίς όμως να υπάρχει ένδειξη της χρονολογίας ενημέρωσης του περιεχομένου στις περισσότερες περιπτώσεις. Συναλλακτικές και διαδραστικές υπηρεσίες προσφέρονται σε μικρό βαθμό, κυρίως από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο των μεταφορών και τα ξενοδοχεία.
Επιπλέον, η πλειονότητα των επιχειρηματιών του κλάδου δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει, ούτε έχουν επιδιώξει να λάβουν κάποια ενίσχυση μέσω των χρηματοδοτικών προγραμμάτων για τεχνολογίες πληροφορικής, κυρίως λόγω των πολύπλοκων διαδικασιών που αυτές συνεπάγονται και της έλλειψης πληροφόρησης και εξειδικευμένων προγραμμάτων ανά μέγεθος επιχείρησης. Με αυτό το δεδομένο, διαπιστώνεται ανάγκη για υλοποίηση σχετικών δράσεων ενημέρωσης, κυρίως για μικρές επιχειρήσεις του κλάδου.
Ο κλάδος εκφράζει την ανάγκη για βελτιωμένο συντονισμό και ενημέρωση από την πλευρά της πολιτείας, αλλά και αλλαγή νοοτροπίας των ίδιων των επιχειρηματιών.
Από την πλευρά των χρηστών αύξηση σημειώνεται στην αναζήτηση τουριστικών πληροφοριών, οι οποίοι δείχνουν προτίμηση, μεταξύ άλλων, σε ιστοσελίδες Νομών, Δήμων, καταλυμάτων και μέσων μεταφοράς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr