ΟΛΘ : Colpo grosso από τη Morgan Stanley
Colpo Grosso ετοιμάζει η Μorgan Stanley στον ΟΛΘ. Χθες ανακοίνωσε ότι η εταιρεία ύστερα από αγορές μετοχών ξεπέρασε το 5,087 % στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έναντι 4,90 % που κατείχε προηγουμένως.
Φαινομενικά, η ανακοίνωση δεν δημιούργησε υποψίες σε κανέναν, καθώς ο αμερικανικός οίκος κατέχει ποσοστά και σε άλλες ελληνικές εισηγμένες.
Τα ερωτήματα που γεννώνται ωστόσο είναι πολλά. Γιατί έδωσε μία μέση τιμή 32 ευρώ στις τελευταίες αγορές μετοχών;
Και το κυριότερο: πώς η Morga
Colpo Grosso ετοιμάζει η Μorgan Stanley στον ΟΛΘ. Χθες ανακοίνωσε ότι η εταιρεία ύστερα από αγορές μετοχών ξεπέρασε το 5,087 % στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έναντι 4,90 % που κατείχε προηγουμένως.
Φαινομενικά, η ανακοίνωση δεν δημιούργησε υποψίες σε κανέναν, καθώς ο αμερικανικός οίκος κατέχει ποσοστά και σε άλλες ελληνικές εισηγμένες.
Τα ερωτήματα που γεννώνται ωστόσο είναι πολλά. Γιατί έδωσε μία μέση τιμή 32 ευρώ στις τελευταίες αγορές μετοχών;
Και το κυριότερο: πώς η Morgan Stanley θα πωλήσει 512.000 μετοχές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης όταν η καθημερινή εμπορευσιμότητα της μετοχής δεν ξεπερνά τα 5.000 τεμάχια;
Η δεύτερη ερώτηση είναι ρητορική, καθώς στην πρώτη ερώτηση η απάντηση, όπως θα δούμε στη συνέχεια, είναι ότι το κόστος που πληρώνει η Morgan Stanley είναι μικρό εάν αναλογιστεί κανείς ότι κοινοπραξία Hutchison- Alapis προσέφερε πάνω από 400 εκατ. ευρώ για τον εμπορευματικό σταθμό του ΟΛΘ, δηλαδή ένα ποσό που ξεπερνά τη σημερινή κεφαλαιοποίηση της εταιρείας.
Το κόστος που πληρώνει ο αμερικανικός οίκος είναι ακόμη μικρότερο διότι ίσως να εκτιμά ότι η εταιρεία ΟΛΘ θα προχωρήσει στο split της μετοχής όχι με την αναλογία που είχε αποφασίσει (1 νέα μετοχή ανά μία παλαιά) και ακύρωσε, αλλά με μία η οποία θα ευνοήσει αφενός την εμπορευσιμότητα της μετοχής και αφετέρου τα σχέδια για τη μετοχοποίηση της εταιρείας από το Δημόσιο.
Είναι άλλο πράγμα να πωλήσεις μια εταιρεία με 10 εκατ. μετοχές και άλλο με 50 εκατ. τεμάχια.
Όταν λοιπόν ανακοινωθεί το split, ο αμερικανικός οίκος θα έχει όλη την ευχέρεια να πωλήσει -εφόσον το επιθυμεί-, καθώς θα έχει αυξηθεί η εμπορευσιμότητα της μετοχής.
Επειδή όμως η κοινοπραξία που θα αποκτήσει τον σταθμό θα ενδιαφερθεί για μια μετοχοποίηση, είναι βέβαιο πως η υπόθεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έχει πολύ δρόμο.
Τέλος, όπως είναι γνωστό, για πρώτη φορά -τα τελευταία οκτώ χρόνια τουλάχιστον- έχει ακυρωθεί απόφαση εταιρείας (ΟΛΘ) σχετικά με τη διανομή δωρεάν μετοχών με δικαιολογία την αναμονή γνωμάτευσης από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr