Οι Τούρκοι κάνουν κρουαζιέρες στο Αιγαίο
Τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες κρουαζιέρας δείχνουν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ανταπόκριση των Ελλήνων στο κάλεσμα της κρουαζιέρας, ενώ την έκπληξη έκαναν οι Τούρκοι, παρά τις γραφειοκρατικές δυσχέρειες που δεν έχουν ακόμη ξεπεραστεί. Αιτία, οι διαδικασίες έκδοσης τουριστικής βίζας για τους Τούρκους που επισκέπτονται ελληνικά νησιά με κρουαζιερόπλοια. Χαρακτηρίζονται και χρονοβόρες, αλλά και ιδιαίτερα τσουχτερές.
Στην άνθηση της κρουαζιέρας συνέβαλαν και οι αμε
Τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες κρουαζιέρας δείχνουν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ανταπόκριση των Ελλήνων στο κάλεσμα της κρουαζιέρας, ενώ την έκπληξη έκαναν οι Τούρκοι, παρά τις γραφειοκρατικές δυσχέρειες που δεν έχουν ακόμη ξεπεραστεί. Αιτία, οι διαδικασίες έκδοσης τουριστικής βίζας για τους Τούρκους που επισκέπτονται ελληνικά νησιά με κρουαζιερόπλοια. Χαρακτηρίζονται και χρονοβόρες, αλλά και ιδιαίτερα τσουχτερές.
Στην άνθηση της κρουαζιέρας συνέβαλαν και οι αμερικάνοι τουρίστες, που σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία ήταν περισσότεροι σε σχέση με το 2006, αλλά ξόδεψαν λιγότερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι και το δεκάμηνο του 2007 η ποσοστιαία αύξηση τουριστών στη χώρα κυμάνθηκε κατά περίπου 6%-7%, όμως, το τουριστικό συνάλλαγμα μειώθηκε περίπου στο 9%-10%.
Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για το 2008, ο μεγάλος στόχος είναι η προσέλκυση τουριστών από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού που είναι διατεθειμένοι να παραμείνουν στην Ελλάδα για περισσότερο από δύο εβδομάδες που θα συνδυάσουν τις διακοπές τους, και με κρουαζιέρες της μίας εβδομάδας. Για να έχουν τη δυνατότητα τα κρουαζιερόπλοια να προσθέσουν στις κρουαζιέρες προς τα ελληνικά νησιά και τα τουρκικά παράλια, την Αίγυπτο και τους Αγίους Τόπους.
Η Ανατολική Μεσόγειος
Οσον αφορά τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα και στις ελληνικές θάλασσες, οι εταιρείες κρουαζιέρας «βρίσκονται στα όπλα» με έπαθλο τα ελληνικά νησιά και τους πέντε εκατομμύρια τουρίστες που θα τα περιηγηθούν. Τα λαμπερά φώτα και η χλιδή των κρουαζιερόπλοιων δύσκολα μπορούν να κρύψουν τον έντονο ανταγωνισμό.
Στην αρχή η ελληνική πλευρά ήταν χωρισμένη στα δύο. Από τη μία πλευρά, οι κύπριοι Κωστάκης Λοΐζου και Στέλιος Χατζηιωάννου και από την άλλη, ο εφοπλιστής Μιχάλης Λάμπρος, με τη στήριξη του ποντοπόρου εφοπλιστή Λου Κολλάκη αλλά και του Ανδρέα Ποταμιάνου ο οποίος έχει πλέον λόγο στις εξελίξεις. Οι Ελληνες μπήκαν σφήνα στους Κύπριους για να ελέγξουν την ελληνική κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ωστόσο η αλματώδης αύξηση των τουριστών τράβηξε το ενδιαφέρον και των πολυεθνικών εταιρειών, όπως είναι η Carnival και η Royal Caribbean με τις θυγατρικές τους. Ηδη πέρσι η κίνηση στα ελληνικά νησιά των κρουαζιερόπλοιων που ανήκουν σε πολυεθνικές εταιρείες αυξήθηκε σε ποσοστό πάνω από 30%. Και αυτό παρόλο που δεν έχουν το δικαίωμα, αφού έχουν ξένη σημαία, να χρησιμοποιούν για έδρα το λιμάνι του Πειραιά. Η μεγάλη καθυστέρηση όμως που σημειώνεται στην ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε. και η επαναφορά των Αμερικανών τουριστών στον αγαπημένο τους προορισμό την Ανατολική Μεσόγειο, άλλαξαν τον σχεδιασμό τους. Μάλιστα η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο η Carnival έχει έρθει με Ελληνες επιχειρηματίες που έχουν δραστηριοποιηθεί στον χώρο της κρουαζιέρας και ζητούν συνεργασία.
Η συσπείρωσηΗ εξέλιξη αυτή συσπείρωσε την ελληνοκυπριακή πλευρά και τώρα το παιχνίδι έγινε ντέρμπι. Οι Ελληνοκύπριοι στηρίζουν το παραδοσιακό γαλανόλευκο σχέδιο που προβλέπει την εκτέλεση κρουαζιέρας με πλοία μεσαίου μεγέθους, τα οποία αφενός στοχεύουν στο να κάνουν τις κρουαζιέρες «οικογενειακή υπόθεση» και αφετέρου «δένουν» με το πολυνησιακό περιβάλλον της Ανατολικής Μεσογείου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr