Ποιες χώρες υποστήριξαν το αίτημα της Ελλάδας για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στη Διακυβερνητική της UNESCO

parthenon-marbles

Για πρώτη φορά, η Διακυβερνητική Επιτροπή της UNESCO αναγνωρίζει, στο κείμενο της Σύστασης, η οποία υιοθετήθηκε ειδικά για το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα, τις ιστορικές, πολιτιστικές, νομικές και ηθικές διαστάσεις του ζητήματος της επιστροφής τους

«Για πρώτη φορά, η Διακυβερνητική Επιτροπή της UNESCO αναγνωρίζει, στο κείμενο της Σύστασης, η οποία υιοθετήθηκε ειδικά για το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα, τις ιστορικές, πολιτιστικές, νομικές και ηθικές διαστάσεις του ζητήματος της επιστροφής των Γλυπτών, τα οποία ανήκουν σε εμβληματικό μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Ιδιαίτερης επίσης σημασίας είναι και το γεγονός ότι η Επιτροπή και σε άλλη απόφασή της εκφράζει τη συνεχιζόμενη ανησυχία και το σκεπτικισμό της για το ζήτημα των Γλυπτών και καλεί τις δύο πλευρές να βρουν μια αμοιβαίως αποδεκτή λύση στο μακροχρόνιο αυτό ζήτημα».

Τα παραπάνω αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε ανακοίνωσή του σχετικά με τη συνάντηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Προώθηση της Επιστροφής των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσης ή την Αποκατάσταση τους σε περίπτωση Παράνομης Ιδιοποίησης (ICPRCP), που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι, στις 30 και 31 Μαΐου.

Όπως αναφέρει το ΥΠΠΟΑ, τις ελληνικές θέσεις υποστήριξαν ένθερμα με παρεμβάσεις τους Κίνα, Τουρκία, Ιαπωνία, Αρμενία, Μεξικό, Ιράκ, Κορέα, Αίγυπτος, Αργεντινή, Κύπρος, Ζάμπια κ.ά., ενώ η Γαλλία για πρώτη φορά τοποθετήθηκε υπέρ της επίλυσης της διαφοράς μέσω της συνεργασίας των δύο μερών. Στη συνάντηση, η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από τη γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μαρία Ανδρεαδάκη- Βλαζάκη, τον πρόεδρο του Μουσείου της Ακρόπολης, καθηγητή Δημήτρη Παντερμαλή και τη νομικό σύμβουλο Α της Ειδικής Νομικής Υπηρεσίας του υπουργείου Εξωτερικών, Άρτεμη Παπαθανασίου.

«Οι ανωτέρω εκπρόσωποι τόνισαν, μεταξύ άλλων, ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει τον αγώνα της για την επιστροφή και επανένωση των Γλυπτών στην Ελλάδα, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η μέρα αυτή δεν μπορεί να είναι μακριά, όπως καταδεικνύει η θερμή στήριξη της διεθνούς κοινής γνώμης, ακόμη και της βρετανικής», καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.

ΣΧΟΛΙΑ (6)

Λογικός

Να μείνουν εκεί που είναι τα γλυπτά. Εκεί τα σέβονται, εδώ που δεν υπάρχει νόμος θα τα μπογιατίσουν ατιμώρητα τα αριστερά "ακτιβιστικά" σκουπίδια. Εκεί ο κόσμος περιμένει ουρά να μπει στα μουσεία, εδώ στα σκυλάδικα. Αυτοί είναι πολιτιστικά απόγονοι των αρχαίων που ξεκίνησαν τον δυτικό πολιτισμό, όχι εμείς.

Παναγιωτης

Η Μελινα Μερκουρη παραμυθιασε τους Ελληνες οτι τα μαρμαρα του Παρθενωνα θα επιστρεψουν στην Ελλαδα για να ξαναβγει βουλευτης. Εαν πονουσε τοσο πολυ για τα θησαυρους της Ελλαδος, γιατι ουδεποτε αυτη και ο γαλλος συζυγος της δεν ζητησαν απο το Λουβρο την επιστροφη δυο σπουδαιων αγαλματων της Αφροδιτης της Μηλου και της Απτερου Νικης. Μηπως δεν ηθελαν να στεναχωρησουν τους Γαλλους φιλους τους;

Τάκης

Οι Γάλλοι με τόσα που έχουν βουτήξει κι'αυτοί σιγά μην συμφωνούσαν

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΔΟΞΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΕΝΔΟΞΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ....

Κακομοίρης - Ούννος

Φυσικά, το μόνο σίγουρο είναι ότι ταξικά-άχρηστοι σαν και σένα, δεν είναι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων.

λιλα

οι ευρωπαιοι δηλαδη τιποτα. προσφατα βρεθηκα σε μια ξεναγηση στο διεθνες δικαστηριο της χαγης. εκει υπαρχει ενα αγαλμα αντιγραφο της νικης της σαμοθρακης.η ξεναγος μας ειπε οτι ειναι αντιγραφο της νικης του λουβρου. οταν την διεκοψα και της ειπα οτι λεγεται νικη της σαμοθρακης και βρισκεται στο λουβρο γιατι εχει κλαπει και αυτη απο το υπεροχο νησι μας με κοιταγε σαν χαζη. και ηταν ξεναγος, που σημαινει οτι επρεπε να ξερει. η πλοιοψηφια του κοσμου δεν εχει ιδεα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

skourtis_main01

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών ο κορυφαίος θεατρικός συγγραφέας - Είχε γράψει μυθιστορήματα, σενάρια και στίχους τραγουδιών, ανάμεσά τους  τα «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί» και «Φάμπρικα» σε μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου

5
kefali_arlekinou

Ο πίνακας «Κεφάλι Αρλεκίνου» ήταν στα έργα που αφαιρέθηκαν στην «κλοπή του αιώνα» το 2012 – Όμως η είδηση ότι βρέθηκε κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ως «η φάρσα του αιώνα» καθώς ο εντοπισμός του ήταν μέρος μίας... παράστασης αφιερωμένης σε διάσημο πλαστογράφο

MIckey_Maouse

Η πρώτη εμφάνιση του Μίκυ Μάους στον ομιλούντα κινηματογράφο έγινε το 1928 στην επτάλεπτης διάρκειας ταινία «Ατμόπλοιο Γουίλι»

indiana

Πρόκειται για ένα βυζαντινό ψηφιδωτό, το οποίο απεικονίζει τον Άγιο Μάρκο και είχε κλαπεί τη δεκαετία του 1970 από την εκκλησία της Παναγίας Κανακαριάς μετά  την τουρκική εισβολή

18
4239666

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού απαντά στα περί «δολοφονίας χαρακτήρα» που είχε καταγγείλει η κυρία Κοσκινά - «Οι ασάφειες, οι μικροπολιτικοί στόχοι, η απαξίωση, η εξουσιομανία και η προσωποποίηση των προβλημάτων δεν μας αφορούν»