Αγοράστηκαν 13 πίνακες του Πικάσο αξίας 115 εκατ. δολαρίων σε μόλις δύο ημέρες

Αγοράστηκαν 13 πίνακες του Πικάσο αξίας 115 εκατ. δολαρίων σε μόλις δύο ημέρες

Την προηγούμενη εβδομάδα, το έργο του Πικάσο που «έπιασε» τα περισσότερα ήταν το «Γυναίκα με μπερέ και καρό φόρεμα» του 1937, πορτραίτο της νεαρής μούσας του, Μαρί-Τερέζ Βαλτέρ, ήτοι 50 εκατ. λίρες

Μέσα σε δύο μόλις ημέρες, η εταιρεία Gurr Johns, που αγοράζει και πουλά έργα τέχνης για λογαριασμό πελατών της, «χτύπησε» σε δύο δημοπρασίες τουλάχιστον 13 πίνακες του Πάμπλο Πικάσο αντί 115 εκατομμυρίων δολαρίων (112 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας).

Την περασμένη Τετάρτη, σε δημοπρασία στου Sotheby's, «χτύπησε» τέσσερα έργα του Ισπανού μαέστρου, και μία μέρα νωρίτερα, σε δημοπρασία στου Christie's, άλλα εννιά. Ακόμη και μετά θάνατον, ο Πικάσο εξακολουθεί να «πουλάει».

Τον περασμένο Νοέμβριο, ο Πικάσο εκθρονίστηκε από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι ως ο πιο ακριβός, σε δημοπρασίες, καλλιτέχνης. Το ρεκόρ του Ισπανού ζωγράφου ήταν 179,4 εκατομμύρια δολάρια ενώ το έργο του ντα Βίντσι που δημοπρατήθηκε στου Christie's «έπιασε» 450 εκατομμύρια δολάρια.

Την προηγούμενη εβδομάδα, το έργο του Πικάσο που «έπιασε» τα περισσότερα - 49,8 εκατομμύρια στερλίνες, ενώ εκτιμάτο ότι η αξία του ήταν περίπου 37 εκατομμύρια - ήταν το «Γυναίκα με μπερέ και καρό φόρεμα» του 1937, πορτραίτο της νεαρής μούσας του, Μαρί-Τερέζ Βαλτέρ.

Ο πωλητής ήταν μέλος της οικογενείας Πικάσο, όπως είπαν καλά πληροφορημένες πηγές, που ζήτησαν να μην αποκαλυφθεί η ταυτότητά τους καθώς η πληροφορία κρίνεται εμπιστευτική. Βεβαίως και καμία σχετική πληροφόρηση για όλα τα έργα του Πικάσο δεν είχαμε από την εταιρεία Gurr Jones - διατηρεί γραφεία σε Λονδίνο και Λος Άντζελες - ενώ οι δύο οίκοι δημοπρασιών κρατούν επτασφράγιστο το μυστικό. Τόσο για το ποιοι πώλησαν όσο και για το ποιοι αγόρασαν.

«Δυσκολεύομαι να φανταστώ ποιος θα ήθελε να αγοράσει τέτοιας διαφορετική ποιότητας "Πικάσο" με τη μία» δηλώνει, σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς την εφημερίδα The Independent ο αρτ ντίλερ Ντέιβιντ Νας, που ειδικεύεται σε Ιμπρεσιονισμό και Μοντέρνα Τέχνη. 

«Η ερώτηση που ενδιαφέρει είναι για ποιον αγόραζε η Gurr Johns; Και για ποιον λόγο;» συνεχίζει. Ο Νας ρωτάει γιατί μεταξύ των 13 έργων που αγοράστηκαν συγκαταλέγεται και το «Λεμόνι και Ποτήρι», μια νεκρή φύση του 1922, που «έπιασε» 392,75 στερλίνες στου Christie's.

Δεν θα μάθουμε ποτέ. Αλλά οι δύο οίκοι δημοπρασιών τρίβουν τα χέρια τους. «Είναι ένα καλό ξεκίνημα για μια αναμφισβήτητα καλή χρονιά» τόνισε η Έλενα Νιούμαν, πρόεδρος του Sotheby's στην Ευρώπη.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

biennale01

Οι επιμελητές του ελληνικού περιπτέρου της έκθεσης Χριστίνα Αργυρού και Ryan Neiheiser, συνδέοντας το παρελθόν με το μέλλον, εξηγούν το όραμά τους και μιλούν για τη συμμετοχή τους στη 16η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας

4163137

Ο  πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης, Δημήτρης Παντερμαλής, μίλησε για τα δύο σημαντικά γεγονότα που πρόκειται να εγκαινιαστούν στη 10η επέτειο  - Ανοιχτα ως τα μεσανυχτα οι εκθεσιακοι χωροι και το εστιατοριο 

mikonos_art

To Φεστιβάλ κάλεσε και τον Κώστα Τσόκλη να εκθέσει μέσα στα τέσσερα εργαστήρια του Σταθμού της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Μυκόνου, τα οποία ο καλλιτέχνης θα μετατρέψει με μέσα τεχνητά, σύγχρονα και φευγαλέα στα τέσσερα στοιχεία της Φύσης

foivos111

Στην πιο ωραία ταράτσα της Αθήνας μαζί με τον Φοίβο και τον φοβερό του θίασο, αλλά και με την ειδική σύμπραξή της «οπαδού» της Μαρίας Παπαγεωργίου, η Ζορμπαλά είναι κοντά στο κοινό, με αναλλοίωτη δύναμη και πιο μαγική από ποτέ