Στο ΔΣ ρίχνει τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης η διευθύντριά του
Στο ΔΣ ρίχνει τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης η διευθύντριά του
Η Άννα Καφέτση υποστηρίζει πως υπάρχουν τα χρήματα αλλά λείπουν οι απαραίτητες εγκρίσεις από το Διοικητικό Συμβούλιο
«Είμαι εδώ και κάνω την δουλειά μου. Από κει και πέρα, ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του. Αλλά είναι ώρα πια να πάμε στο καινούργιο κτίριο», είπε η Άννα Καφέτση, διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, απαντώντας στα μέλη του ΔΣ που την υπέδειξαν ως υπέυθυνη κακοδιαχείρησης και καθυστερήσεων με επιστολή τους.
Οι λόγοι της παρατεταμένης καθυστέρησης στο έτοιμο από τον περασμένο Φεβρουάριο, κτίριο του Φιξ, δεν είναι οικονομικοί, υποστήριξε η κ. Καφέτση που είπε ακόμα πως «λύσεις υπάρχουν ή μπορούν να βρεθούν, αν υπάρχει βούληση, να ανοίξει το Μουσείο», τόνισε.
Συνοψίζοντας τους λόγους, που, σύμφωνα με την ίδια το Μουσείο δεν έχει ακόμα ανοίξει, ανέφερε ότι οφείλονται καταρχήν στην πολύμηνη καθυστέρηση του ΔΣ να εγκρίνει και να αναθέσει τις απαραίτητες μελέτες για να μετατραπεί το κτίριο σε μουσείο (μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη) να εξασφαλιστεί ο τεχνικός εξοπλισμός και να μεταφερθούν με ασφάλεια τα έργα και οι υπηρεσίες του ΕΜΣΤ.
«Έχουμε εξασφαλίσει από τον Απρίλιο, χορηγία ύψους 3 εκατ. ευρώ από το Ιδρυμα Νιάρχος και το καλοκαίρι ποσό 180 χιλιάδων ευρώ από το ΥΠΠΟ, αλλά το ΔΣ, με διάφορα προσχήματα, καθυστερεί να απορροφήσει τα κονδύλια και να προχωρήσει στην ανάθεση των μελετών», τόνισε η Άννα Καφέτση.
Μόλις πριν μια εβδομάδα, το ΔΣ σύστησε τη δομή που θα διαχειριστεί την δωρεά του Ίδρυματος Σ. Νιάρχος.
Σχετικά με τις αρμοδιότητές της, η Α. Καφέτση είπε:
Οι λόγοι της παρατεταμένης καθυστέρησης στο έτοιμο από τον περασμένο Φεβρουάριο, κτίριο του Φιξ, δεν είναι οικονομικοί, υποστήριξε η κ. Καφέτση που είπε ακόμα πως «λύσεις υπάρχουν ή μπορούν να βρεθούν, αν υπάρχει βούληση, να ανοίξει το Μουσείο», τόνισε.
Συνοψίζοντας τους λόγους, που, σύμφωνα με την ίδια το Μουσείο δεν έχει ακόμα ανοίξει, ανέφερε ότι οφείλονται καταρχήν στην πολύμηνη καθυστέρηση του ΔΣ να εγκρίνει και να αναθέσει τις απαραίτητες μελέτες για να μετατραπεί το κτίριο σε μουσείο (μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη) να εξασφαλιστεί ο τεχνικός εξοπλισμός και να μεταφερθούν με ασφάλεια τα έργα και οι υπηρεσίες του ΕΜΣΤ.
«Έχουμε εξασφαλίσει από τον Απρίλιο, χορηγία ύψους 3 εκατ. ευρώ από το Ιδρυμα Νιάρχος και το καλοκαίρι ποσό 180 χιλιάδων ευρώ από το ΥΠΠΟ, αλλά το ΔΣ, με διάφορα προσχήματα, καθυστερεί να απορροφήσει τα κονδύλια και να προχωρήσει στην ανάθεση των μελετών», τόνισε η Άννα Καφέτση.
Μόλις πριν μια εβδομάδα, το ΔΣ σύστησε τη δομή που θα διαχειριστεί την δωρεά του Ίδρυματος Σ. Νιάρχος.
Σχετικά με τις αρμοδιότητές της, η Α. Καφέτση είπε:
«Το παρόν ΔΣ έφτασε σε σημείο να αμφισβητεί τον εισηγητικό μου ρόλο και να απαγορεύει την παρουσία μου στις συνεδριάσεις του. Στα επιστημονικά και καλλιτεχνικά θέματα είναι ανήκουστο να μην εισηγείται ο διευθυντής. Είναι, για παράδειγμα, σαν η διοίκηση ενός θεάτρου να θέλει να εγκρίνει τον τρόπο που ο σκηνοθέτης θέλει να ανεβάσει μια παράσταση», δήλωσε η κα Καφέτση, αναγνωρίζοντας ότι «βιώνει την βαρβαρότερη περίοδο της ζωής της». Η διευθύντρια του ΕΜΣΤ σχολίασε επίσης ότι η ουσιαστικά μεγάλη μάχη της ήταν το ενδεχόμενο να ανοίξει το Μουσείο τμηματικά.
«Δεν μπορούσα να συναινέσω στη μεταφορά έργων χωρίς φύλαξη, ούτε να μεταφερθούμε σ΄ ένα κτίριο χωρίς εξοπλισμό, χωρίς φύλαξη. Η προσωρινή παραλαβή του κτιρίου, πρέπει να γίνει ολόκληρη, νόμιμα και υπό προϋποθέσεις, που θα εξασφαλίζουν καταρχήν την ασφάλεια των έργων και των υπηρεσιών», είπε.
Σχετικά με τις κατηγορίες σε βάρος της, τις οποίες διατύπωσε πριν πέντε ημέρες, σε δημόσια επιστολή του, το ΔΣ του ΕΜΣΤ, σύμφωνα με τις οποίες «ένα μεγάλο μέρος των έργων τέχνης είναι, με εντολή της Διευθύντριας, καταγεγραμμένα στο Γενικό Βιβλίο Εισαγωγής Έργων του ΕΜΣΤ με μολύβι, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται», η κα Καφέτση χαρακτήρισε την καταγγελία «φαιδροτραγική» και κυρίως είπε ότι «είναι επικίνδυνο, μέλη του ΔΣ να αμφισβητούν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των έργων».
Η ίδια εξήγησε ότι από το 2000, εκτός από την ηλεκτρονική καταγραφή των έργων, επέλεξε να καταγράφονται όλα τα έργα, οι συμβάσεις με δωρητές ή πωλητές σε ένα χοντρό βιβλίο, ανάλογο με αυτό της Εθνικής Πινακοθήκης. «Διάλεξα αυτό τον τρόπο, παράλληλα με την ηλεκτρονική καταγραφή, για λόγους συναισθηματικούς ή τελετουργικούς. Γράφω με μολύβι έως ότου μετρήσω τις ακριβείς διαστάσεις, τον τίλο κάθε έργου και ύστερα τα περνώ με στυλό. Πώς είναι δυνατόν να με κατηγορήσει κάποιος ότι γράφω με μολύβι μια τρέχουσα πρακτική;», διερωτήθηκε η κα Καφέτση.
Πλαισιωμένη από πολλούς εικαστικούς, οι οποίοι ξεκίνησαν τη συλλογή υπογραφών υπέρ της, καλώντας «την πολιτική ηγεσία να λάβει άμεσα μέτρα για την επίλυση των προβλημάτων προκειμένου να εξασφαλιστεί η έναρξη της λειτουργίας του Μουσείου», η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης κατέληξε λέγοντας ότι «μ΄ ένα συμβούλιο, που θα προχωρήσει σε αποφάσεις οι οποίες θα επιτρέπουν την μετεγκατάσταση, πιστεύω πως στις αρχές του 2015 θα είναι εφικτό να ανοίξει».
Η κ. Καφέτση δήλωσε τέλος αποφασισμένη να συνεχίσει τη μάχη της μέχρι τέλους. Σημειώνεται πως η υφυπουργός Πολιτισμού Αντζελα Γκερέκου, είχε χαρακτηρίσει την κ. Καφέτση «ψυχή» του ΕΜΣΤ, λίγες εβδομάδες πριν εμφανιστεί δημόσια η ρήξη.
«Δεν μπορούσα να συναινέσω στη μεταφορά έργων χωρίς φύλαξη, ούτε να μεταφερθούμε σ΄ ένα κτίριο χωρίς εξοπλισμό, χωρίς φύλαξη. Η προσωρινή παραλαβή του κτιρίου, πρέπει να γίνει ολόκληρη, νόμιμα και υπό προϋποθέσεις, που θα εξασφαλίζουν καταρχήν την ασφάλεια των έργων και των υπηρεσιών», είπε.
Σχετικά με τις κατηγορίες σε βάρος της, τις οποίες διατύπωσε πριν πέντε ημέρες, σε δημόσια επιστολή του, το ΔΣ του ΕΜΣΤ, σύμφωνα με τις οποίες «ένα μεγάλο μέρος των έργων τέχνης είναι, με εντολή της Διευθύντριας, καταγεγραμμένα στο Γενικό Βιβλίο Εισαγωγής Έργων του ΕΜΣΤ με μολύβι, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται», η κα Καφέτση χαρακτήρισε την καταγγελία «φαιδροτραγική» και κυρίως είπε ότι «είναι επικίνδυνο, μέλη του ΔΣ να αμφισβητούν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των έργων».
Η ίδια εξήγησε ότι από το 2000, εκτός από την ηλεκτρονική καταγραφή των έργων, επέλεξε να καταγράφονται όλα τα έργα, οι συμβάσεις με δωρητές ή πωλητές σε ένα χοντρό βιβλίο, ανάλογο με αυτό της Εθνικής Πινακοθήκης. «Διάλεξα αυτό τον τρόπο, παράλληλα με την ηλεκτρονική καταγραφή, για λόγους συναισθηματικούς ή τελετουργικούς. Γράφω με μολύβι έως ότου μετρήσω τις ακριβείς διαστάσεις, τον τίλο κάθε έργου και ύστερα τα περνώ με στυλό. Πώς είναι δυνατόν να με κατηγορήσει κάποιος ότι γράφω με μολύβι μια τρέχουσα πρακτική;», διερωτήθηκε η κα Καφέτση.
Πλαισιωμένη από πολλούς εικαστικούς, οι οποίοι ξεκίνησαν τη συλλογή υπογραφών υπέρ της, καλώντας «την πολιτική ηγεσία να λάβει άμεσα μέτρα για την επίλυση των προβλημάτων προκειμένου να εξασφαλιστεί η έναρξη της λειτουργίας του Μουσείου», η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης κατέληξε λέγοντας ότι «μ΄ ένα συμβούλιο, που θα προχωρήσει σε αποφάσεις οι οποίες θα επιτρέπουν την μετεγκατάσταση, πιστεύω πως στις αρχές του 2015 θα είναι εφικτό να ανοίξει».
Η κ. Καφέτση δήλωσε τέλος αποφασισμένη να συνεχίσει τη μάχη της μέχρι τέλους. Σημειώνεται πως η υφυπουργός Πολιτισμού Αντζελα Γκερέκου, είχε χαρακτηρίσει την κ. Καφέτση «ψυχή» του ΕΜΣΤ, λίγες εβδομάδες πριν εμφανιστεί δημόσια η ρήξη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα