Η Serano, η πρώτη γεμιστή σοκολάτα της αγοράς, μπαίνει στη νέα εποχή της με τη δημιουργία μιας νέας απολαυστικής σειράς
Ύδρα: Η φυλακή της ανθρώπινης ψυχής μέσα από μια έκθεση με έργα του George Condo
Ύδρα: Η φυλακή της ανθρώπινης ψυχής μέσα από μια έκθεση με έργα του George Condo
Την διοργανώνουν ο Δάκης Ιωάννου και το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ
Ετερόκλητες ψυχές οι οποίες έχουν απορριφθεί από την κοινωνία και βρίσκονται μετέωρες ανάμεσα σε καταστάσεις τρέλας και μοναξιάς απεικονίζει η έκθεση έργων του George Condo με τίτλο «The Mad And The Lonely» που φιλοξενείται στον μοναδικό εικαστικό χώρο που έχουν δημιουργήσει ο Δάκης Ιωάννου και το ίδρυμα «ΔΕΣΤΕ» στα παλιά Σφαγεία της Ύδρας.
Τα γλυπτά –προτομές τοποθετημένα μέσα σε φυλακές, να συμβολίζου την φυλακή της ανθρώπινης ψυχής που βρίσκει, δεν βρίσκει διέξοδο στα ψυχολογικά ή άλλα προβλήματα που τον απασχολούν. Καθρέφτης της σημερινής κοινωνίας η έκθεση του παγκοσμίως γνωστού Κύπριου συλλέκτη, αντανακλά την σύγχρονη πραγματικότητα που όλοι βιώνουμε με όλα τα σύνθετα προβλήματα της παγκοσμιοποίησης που μας περιβάλλει, μας θυμώνει και πολλές φορές είναι η αιτία αρνητικών και μη καταστάσεων.
Η έκθεση «The Mad and the Lonely» περιλαμβάνει ορισμένους μικρής κλίμακας πίνακες αλλά και γλυπτά επιλεγμένα από τη μακρόχρονη καριέρα του καλλιτέχνη. Ακολουθώντας την παράδοση της προσωπογραφίας, τα έργα της έκθεσης απεικονίζουν ετερόκλητες ψυχές, οι οποίες έχουν απορριφθεί από την κοινωνία και βρίσκονται μετέωρες ανάμεσα σε καταστάσεις τρέλας και μοναξιάς. Θύματα των ίδιων τους των εσωτερικών περιστάσεων, οι χαρακτήρες αυτοί αποδίδονται µε την αφηρημένη, συχνά απόκοσμη, αλλά ταυτόχρονα ανθρωπόμορφη τεχνοτροπία που χαρακτηρίζει το ιδιοσυγκρασιακό στυλ του George Condo.
Εξερευνώντας την τέχνη του παρελθόντος, από την Αναγέννηση και το Μπαρόκ ως τον κυβισμό, τον σουρεαλισμό και την Ποπ Αρτ, ο Condo δημιουργεί τη δική του εικαστική γλώσσα, ξεφεύγοντας από την τυπικότητα της παραδοσιακής προσωπογραφίας και το λεξιλόγιο του μοντερνισμού και της αφαίρεσης. Εκ πρώτης όψεως, έργα του όπως το Woman with Bear (1997) μοιάζουν να δανείζονται από τις αρχές του κυβισμού, σύμφωνα µε τις οποίες τα υποκείμενα διασπώνται και απεικονίζονται από πολλαπλές οπτικές γωνίες ταυτόχρονα. Στην πραγματικότητα, όμως, οι διαστρεβλωμένες μορφές σε τέτοια έργα αποτελούνται από μια σειρά ταυτόχρονων συναισθηματικών καταστάσεων και ζωντανεύουν µέσω αυτού που ο ίδιος ο καλλιτέχνης αποκαλεί «ψυχολογικό κυβισμό». Αντικρουόμενες συναισθηματικές καταστάσεις, όπως η χαρά και η αγωνία, αποκαλύπτονται ταυτόχρονα σε γλυπτά µε εύστοχους τίτλους όπως Lunatic (2009) και Renegade (2009), καθώς και σε πορτρέτα όπως το Don Rodrigo (2010) και The Jester (2019), τα οποία δείχνουν να παραπέμπουν στον Velázquez και τον Rembrandt και φέρνουν στο προσκήνιο παραμορφωμένες, γκροτέσκες μορφές µε υπερτονισμένα χαρακτηριστικά, θολώνοντας το όριο μεταξύ απεικόνισης και αφαίρεσης.
Μπορεί οι χαρακτήρες του Condo να είναι προϊόντα μυθοπλασίας, αποκυήματα της φαντασίας του, ωστόσο ενσαρκώνουν τις κοινωνικές αβεβαιότητες, τις ψυχολογικές πραγματικότητες και την αγωνία που χαρακτηρίζουν την εποχή µας. Αναστοχαζόμενος πάνω στην αστάθεια των ανθρώπινων συναισθημάτων και την επισφαλή φύση της νοητικής µας κατάστασης, ο Condo προσφέρει μια ψυχολογική διερεύνηση της ανθρώπινης φύσης και μια χιουμοριστική αλλά συνάμα και δραματική κριτική της σύγχρονης ζωής.
Σε αυτήν την ιδιαίτερη εγκατάσταση έργων, ο Condo έχει συνδυάσει το αρχαίο στοιχείο της πολυχρωματικής ελληνικής ζωγραφικής µε μια νέα και αθέατη μέθοδο. Έχει πάρει την ιδέα της μινιμαλιστικής γλυπτικής ως προς το μέγεθος και την έχει συνδυάσει µε τη συγκλονιστική, αδιανόητη παρουσία αυτών των μικρών σε διάσταση πορτρέτων. Πρόκειται για μια νέα παρουσίαση του έργου του, προετοιμασμένη ειδικά για το Ίδρυμα ∆ΕΣΤΕ, που θα πρέπει να το δει κανείς από κοντά για να το πιστέψει, καθώς η έκθεση δεν θα εστιάσει µόνο σε αρχαία στοιχεία, όπως είναι οι πολύχρωμοι τοίχοι στα κλουβιά των Σφαγείων, αλλά και σε άγρια ζωομορφικά γλυπτά και ζωγραφικούς πίνακες.
Τα γλυπτά –προτομές τοποθετημένα μέσα σε φυλακές, να συμβολίζου την φυλακή της ανθρώπινης ψυχής που βρίσκει, δεν βρίσκει διέξοδο στα ψυχολογικά ή άλλα προβλήματα που τον απασχολούν. Καθρέφτης της σημερινής κοινωνίας η έκθεση του παγκοσμίως γνωστού Κύπριου συλλέκτη, αντανακλά την σύγχρονη πραγματικότητα που όλοι βιώνουμε με όλα τα σύνθετα προβλήματα της παγκοσμιοποίησης που μας περιβάλλει, μας θυμώνει και πολλές φορές είναι η αιτία αρνητικών και μη καταστάσεων.
Η έκθεση «The Mad and the Lonely» περιλαμβάνει ορισμένους μικρής κλίμακας πίνακες αλλά και γλυπτά επιλεγμένα από τη μακρόχρονη καριέρα του καλλιτέχνη. Ακολουθώντας την παράδοση της προσωπογραφίας, τα έργα της έκθεσης απεικονίζουν ετερόκλητες ψυχές, οι οποίες έχουν απορριφθεί από την κοινωνία και βρίσκονται μετέωρες ανάμεσα σε καταστάσεις τρέλας και μοναξιάς. Θύματα των ίδιων τους των εσωτερικών περιστάσεων, οι χαρακτήρες αυτοί αποδίδονται µε την αφηρημένη, συχνά απόκοσμη, αλλά ταυτόχρονα ανθρωπόμορφη τεχνοτροπία που χαρακτηρίζει το ιδιοσυγκρασιακό στυλ του George Condo.
Εξερευνώντας την τέχνη του παρελθόντος, από την Αναγέννηση και το Μπαρόκ ως τον κυβισμό, τον σουρεαλισμό και την Ποπ Αρτ, ο Condo δημιουργεί τη δική του εικαστική γλώσσα, ξεφεύγοντας από την τυπικότητα της παραδοσιακής προσωπογραφίας και το λεξιλόγιο του μοντερνισμού και της αφαίρεσης. Εκ πρώτης όψεως, έργα του όπως το Woman with Bear (1997) μοιάζουν να δανείζονται από τις αρχές του κυβισμού, σύμφωνα µε τις οποίες τα υποκείμενα διασπώνται και απεικονίζονται από πολλαπλές οπτικές γωνίες ταυτόχρονα. Στην πραγματικότητα, όμως, οι διαστρεβλωμένες μορφές σε τέτοια έργα αποτελούνται από μια σειρά ταυτόχρονων συναισθηματικών καταστάσεων και ζωντανεύουν µέσω αυτού που ο ίδιος ο καλλιτέχνης αποκαλεί «ψυχολογικό κυβισμό». Αντικρουόμενες συναισθηματικές καταστάσεις, όπως η χαρά και η αγωνία, αποκαλύπτονται ταυτόχρονα σε γλυπτά µε εύστοχους τίτλους όπως Lunatic (2009) και Renegade (2009), καθώς και σε πορτρέτα όπως το Don Rodrigo (2010) και The Jester (2019), τα οποία δείχνουν να παραπέμπουν στον Velázquez και τον Rembrandt και φέρνουν στο προσκήνιο παραμορφωμένες, γκροτέσκες μορφές µε υπερτονισμένα χαρακτηριστικά, θολώνοντας το όριο μεταξύ απεικόνισης και αφαίρεσης.
Μπορεί οι χαρακτήρες του Condo να είναι προϊόντα μυθοπλασίας, αποκυήματα της φαντασίας του, ωστόσο ενσαρκώνουν τις κοινωνικές αβεβαιότητες, τις ψυχολογικές πραγματικότητες και την αγωνία που χαρακτηρίζουν την εποχή µας. Αναστοχαζόμενος πάνω στην αστάθεια των ανθρώπινων συναισθημάτων και την επισφαλή φύση της νοητικής µας κατάστασης, ο Condo προσφέρει μια ψυχολογική διερεύνηση της ανθρώπινης φύσης και μια χιουμοριστική αλλά συνάμα και δραματική κριτική της σύγχρονης ζωής.
Σε αυτήν την ιδιαίτερη εγκατάσταση έργων, ο Condo έχει συνδυάσει το αρχαίο στοιχείο της πολυχρωματικής ελληνικής ζωγραφικής µε μια νέα και αθέατη μέθοδο. Έχει πάρει την ιδέα της μινιμαλιστικής γλυπτικής ως προς το μέγεθος και την έχει συνδυάσει µε τη συγκλονιστική, αδιανόητη παρουσία αυτών των μικρών σε διάσταση πορτρέτων. Πρόκειται για μια νέα παρουσίαση του έργου του, προετοιμασμένη ειδικά για το Ίδρυμα ∆ΕΣΤΕ, που θα πρέπει να το δει κανείς από κοντά για να το πιστέψει, καθώς η έκθεση δεν θα εστιάσει µόνο σε αρχαία στοιχεία, όπως είναι οι πολύχρωμοι τοίχοι στα κλουβιά των Σφαγείων, αλλά και σε άγρια ζωομορφικά γλυπτά και ζωγραφικούς πίνακες.
Κάνοντας τους παρίες του αντικείμενο της έκθεσής του στην Ύδρα και φέρνοντάς τους στο προσκήνιο, ο Condo καταφέρνει να τους εκθειάσει και εξιδανικεύσει. Τοποθετώντας στον περιορισμένο, αλλόκοτο χώρο των Σφαγείων, αυτά τα μινιμαλιστικά κατασκευάσματα, µε πίνακες ενσωματωμένους στο πλαίσιο της εννοιολογικής συλλογιστικής του, ο Condo θα καλέσει το κοινό σε μια πολύ προσωπική σχέση, φέρνοντάς το απέναντι από τους κατακερματισμένους χαρακτήρες του και αναγκάζοντάς το να αντιμετωπίσει τη φρενίτιδα και τις πραγματικότητες του παρόντος μέσα από ένα διαλεκτικό βίωμα.
Η Ύδρα ως φόντο της έκθεσης «The Mad and the Lonely » συμπληρώνει τα έργα του Condo µε όλες τις αντιφάσεις της. Ένα μυθικό νησί που συνδυάζει αρμονικά στοιχεία της αρχαίας και της σύγχρονης εποχής, που απηχεί τα παράδοξα που ταυτόχρονα αφθονούν και στο έργο του Condo – η ομορφιά και το γκροτέσκο, το χιούμορ και το δράμα, η κωμωδία και η τραγωδία, η απόλαυση και ο τρόμος, η χαρά και η απελπισία, όλα καταφέρνουν να διεισδύσουν στο έργο του Condo και να συνυπάρξουν αρμονικά.
Γεννημένος στο Κόνκορντ του Νιου Χάµσαϊρ το 1957, ο George Condo ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης και Θεωρία της Μουσικής στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης. Το 1980 μετακόµισε στη Νέα Υόρκη, όπου εργάστηκε ως τυπογράφος για τον Andy Warhol και συμμετείχε στην ανερχόμενη καλλιτεχνική σκηνή του East Village. Το 1985 μετακόμισε στο Παρίσι, επιστρέφοντας πια μόνιμα στη Νέα Υόρκη το 1995. Εργάζεται µε ποικιλία μέσων, μεταξύ των οποίων το σχέδιο, το κολάζ και η γλυπτική, ωστόσο ο Condo θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους της διεθνούς αναβίωσης της παραστατικής ζωγραφικής, μαζί µε τους Keith Haring και Jean-Michel Basquiat.
Το 2008, ο ∆ήμος Ύδρας παραχώρησε στο Ίδρυμα ∆ΕΣΤΕ τα παλαιά Σφαγεία του νησιού. Το πρόσφατα αποκατεστημένο και ανακαινισμένο κτίριο διατηρεί τα ίχνη και τα χαρακτηριστικά του παρελθόντος, διασώζοντας πρωτότυπα στοιχεία της παλιάς του ταυτότητας, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως μοναδικός εκθεσιακός χώρος. Λειτουργώντας τα Σφαγεία ως εκθεσιακό χώρο του από το 2009, το Ίδρυμα ∆ΕΣΤΕ προσκαλεί κάθε καλοκαίρι έναν/µία καλλιτέχνη ή μια καλλιτεχνική οµάδα να οργανώσει μια μοναδική έκθεση ειδικά για τον συγκεκριμένο χώρο στο νησί.
Ειδήσεις σήμερα:
Space X: Για πρώτη φορά ιδιώτες αστροναύτες έκαναν διαστημικό περίπατο - «Από εδώ μοιάζει με έναν τέλειο κόσμο»
Αυξήσεις έως 2,5% στις συντάξεις, νέα αύξηση κατώτατου μισθού και επιδομάτων - Όλα τα νέα μέτρα στήριξης
EKT: Προχώρησε σε δεύτερη μείωση στα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης - «Ψαλιδίζει» τις προβλέψεις για την ανάπτυξη στην Ευρωζώνη
Η Ύδρα ως φόντο της έκθεσης «The Mad and the Lonely » συμπληρώνει τα έργα του Condo µε όλες τις αντιφάσεις της. Ένα μυθικό νησί που συνδυάζει αρμονικά στοιχεία της αρχαίας και της σύγχρονης εποχής, που απηχεί τα παράδοξα που ταυτόχρονα αφθονούν και στο έργο του Condo – η ομορφιά και το γκροτέσκο, το χιούμορ και το δράμα, η κωμωδία και η τραγωδία, η απόλαυση και ο τρόμος, η χαρά και η απελπισία, όλα καταφέρνουν να διεισδύσουν στο έργο του Condo και να συνυπάρξουν αρμονικά.
Γεννημένος στο Κόνκορντ του Νιου Χάµσαϊρ το 1957, ο George Condo ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης και Θεωρία της Μουσικής στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης. Το 1980 μετακόµισε στη Νέα Υόρκη, όπου εργάστηκε ως τυπογράφος για τον Andy Warhol και συμμετείχε στην ανερχόμενη καλλιτεχνική σκηνή του East Village. Το 1985 μετακόμισε στο Παρίσι, επιστρέφοντας πια μόνιμα στη Νέα Υόρκη το 1995. Εργάζεται µε ποικιλία μέσων, μεταξύ των οποίων το σχέδιο, το κολάζ και η γλυπτική, ωστόσο ο Condo θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους της διεθνούς αναβίωσης της παραστατικής ζωγραφικής, μαζί µε τους Keith Haring και Jean-Michel Basquiat.
Το 2008, ο ∆ήμος Ύδρας παραχώρησε στο Ίδρυμα ∆ΕΣΤΕ τα παλαιά Σφαγεία του νησιού. Το πρόσφατα αποκατεστημένο και ανακαινισμένο κτίριο διατηρεί τα ίχνη και τα χαρακτηριστικά του παρελθόντος, διασώζοντας πρωτότυπα στοιχεία της παλιάς του ταυτότητας, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως μοναδικός εκθεσιακός χώρος. Λειτουργώντας τα Σφαγεία ως εκθεσιακό χώρο του από το 2009, το Ίδρυμα ∆ΕΣΤΕ προσκαλεί κάθε καλοκαίρι έναν/µία καλλιτέχνη ή μια καλλιτεχνική οµάδα να οργανώσει μια μοναδική έκθεση ειδικά για τον συγκεκριμένο χώρο στο νησί.
Ειδήσεις σήμερα:
Space X: Για πρώτη φορά ιδιώτες αστροναύτες έκαναν διαστημικό περίπατο - «Από εδώ μοιάζει με έναν τέλειο κόσμο»
Αυξήσεις έως 2,5% στις συντάξεις, νέα αύξηση κατώτατου μισθού και επιδομάτων - Όλα τα νέα μέτρα στήριξης
EKT: Προχώρησε σε δεύτερη μείωση στα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης - «Ψαλιδίζει» τις προβλέψεις για την ανάπτυξη στην Ευρωζώνη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα