Νέα δημοπρασία …κρίσης στην ελληνική τέχνη
Νέα δημοπρασία …κρίσης στην ελληνική τέχνη
Πολλά απούλητα έργα στον οίκο Bonham’ s , καθώς οι Έλληνες αγοραστές απέχουν
Η δεύτερη δημοπρασία με ελληνική τέχνη στο Λονδίνο, αυτή του οίκου Bonham’s έδειξε ότι και πριν από μερικές ημέρες τα Greek Sales των Sotheby’s: η κρίση χτυπά και την ελληνική τέχνη.
Πολλά ήταν τα έργα που έμειναν απούλητα, ενισχύοντας την υποψία ότι οι Έλληνες αγοραστές είναι πλέον "μαζεμένοι". Αντιθέτως, τα έργα που δημοπρατήθηκαν ήταν πολλά - 175 για την ακρίβεια - κάτι που δείχνει ότι υπάρχει προσφορά, ίσως γιατί είναι ένας τρόπος για πολλούς να ρευστοποιήσουν κομμάτια της συλλογής τους για να έχουν περισσότερα μετρητά.
Από τα 175 έργα που ήταν προς πώληση 83 έμειναν απούλητα και μεταξύ τους αρκετά πραγματικά διαμάντια της ελληνικής τέχνης.
Για παράδειγμα, δύο έργα από την σειρά του Νίκου Κεσσανλή “Σκιές/Φιγούρες” που εκτιμήθηκαν μεταξύ 6,000 και 13,000 ευρώ δεν βρήκαν αγοραστή, αλλά και ένα γοητευτικό έργο του Κωσταντίνου Μαλέα του 1914-1917 όπου απεικονίζει μια εκκλησία, με τον ναϊφ εξπρεσσιονιστικό τρόπο του γνωστού ζωγράφου, το οποίο έμεινε στα αζήτητα.
Ιδιαίτερα παραπονεμένη ήταν και η "μοντέρνα" φουρνιά καλλιτεχνών, καθώς τα έργα από καλλιτέχνες που έδρασαν περισσότερο μεταξύ 1960-1990 είχαν ελάχιστες πωλήσεις. Μεταξύ αυτών και έργα των Κώστα Τσόκλη, Αλέκου Φασιανού και της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη.
Σταθερές αξίες ο Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας με σημαντικά παραδείγματα της ώριμης περιόδου του, που πουλήθηκαν και άνω της εκτιμώμενης αξίας, αλλά και έργα των Γιάννη Γαϊτη και Θάνου Τσίγγου με τον τελευταίο, όπως έχουμε προβλέψει, να παίρνει την αναγνώριση που του αξίζει ως καλλιτέχνης έστω και μετά θάνατον.
Πολλά ήταν τα έργα που έμειναν απούλητα, ενισχύοντας την υποψία ότι οι Έλληνες αγοραστές είναι πλέον "μαζεμένοι". Αντιθέτως, τα έργα που δημοπρατήθηκαν ήταν πολλά - 175 για την ακρίβεια - κάτι που δείχνει ότι υπάρχει προσφορά, ίσως γιατί είναι ένας τρόπος για πολλούς να ρευστοποιήσουν κομμάτια της συλλογής τους για να έχουν περισσότερα μετρητά.
Από τα 175 έργα που ήταν προς πώληση 83 έμειναν απούλητα και μεταξύ τους αρκετά πραγματικά διαμάντια της ελληνικής τέχνης.
Για παράδειγμα, δύο έργα από την σειρά του Νίκου Κεσσανλή “Σκιές/Φιγούρες” που εκτιμήθηκαν μεταξύ 6,000 και 13,000 ευρώ δεν βρήκαν αγοραστή, αλλά και ένα γοητευτικό έργο του Κωσταντίνου Μαλέα του 1914-1917 όπου απεικονίζει μια εκκλησία, με τον ναϊφ εξπρεσσιονιστικό τρόπο του γνωστού ζωγράφου, το οποίο έμεινε στα αζήτητα.
Ιδιαίτερα παραπονεμένη ήταν και η "μοντέρνα" φουρνιά καλλιτεχνών, καθώς τα έργα από καλλιτέχνες που έδρασαν περισσότερο μεταξύ 1960-1990 είχαν ελάχιστες πωλήσεις. Μεταξύ αυτών και έργα των Κώστα Τσόκλη, Αλέκου Φασιανού και της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη.
Σταθερές αξίες ο Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας με σημαντικά παραδείγματα της ώριμης περιόδου του, που πουλήθηκαν και άνω της εκτιμώμενης αξίας, αλλά και έργα των Γιάννη Γαϊτη και Θάνου Τσίγγου με τον τελευταίο, όπως έχουμε προβλέψει, να παίρνει την αναγνώριση που του αξίζει ως καλλιτέχνης έστω και μετά θάνατον.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα