Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Οδηγούμε στο Μαρόκο το Dacia Duster
Οδηγούμε στο Μαρόκο το Dacia Duster
Δεν έχει την τεχνολογία του VW Tiguan ούτε την πολυτέλεια της BMW X1 ούτε την αναγνωρισιμότητα του Toyota RAV4. Προσφέρει όμως σημαντικά περισσότερα απ’ όσα ζητάει!
UPD:
Η σχεδίαση του Duster έγινε με τη συνεργασία της Renault Technologie Romania (RTR) και του τεχνικού κέντρου La Losagne της Renault στις Βερσαλλίες. Οπως μαρτυρά η εμφάνισή του, το SUV της Dacia έχει έντονα 4x4 στοιχεία και είναι ιδιαίτερα όμορφο. Το αυξημένο του ύψος, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το αρκετά μεγάλο πλάτος, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και άλλες σχεδιαστικές πινελιές, του χαρίζουν αρκετά επιβλητική παρουσία που δημιουργεί μια αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας. Θα διατίθεται μάλιστα προαιρετικά και με ένα πακέτο αισθητικής αναβάθμισης (Look Pack) το οποίο τονίζει την off-road αισθητική του.
Στους αμέτρητους χωματόδρομους του Μαρόκου (το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου της χώρας αποτελείται από αυτούς) το Duster περνούσε χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς να βρίσκουν στο κάτω μέρος οι μεγάλες πέτρες. Το παραπάνω σχόλιο ισχύει όχι μόνο για τις τετρακίνητες εκδόσεις του Duster, αλλά και για τις δικίνητες (ναι, θα υπάρχουν και προσθιοκίνητες εκδόσεις).
Οσον αφορά στο εσωτερικό του, το SUV της Dacia δεν θα κερδίσει μάλλον βραβείο σχεδιασμού, όμως τα υλικά κατασκευής του δείχνουν να είναι πάνω από τον μέσο όρο σε ποιότητα (αν και σκληρά). Οσο για την εργονομία, θα μπορούσε να είναι και καλύτερη.
Αυτό που σίγουρα θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς είναι οι χώροι για τους πέντε επιβάτες και αυτός για τις αποσκευές (475 lt για τις δικίνητες εκδόσεις και 443 lt για τις τετρακίνητες, οι οποίες έχουν περισσότερο ογκώδη ανάρτηση).
Ανω του μετρίου
Ο παραπάνω μεσότιτλος ισχύει για την οδηγική εμπειρία που βιώσαμε με το Duster στους δρόμους του Μαρόκου. Η μεγάλη αποκάλυψη είναι η ανάρτηση, η οποία προσφέρει εξαιρετική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Και αυτό το συμπέρασμα δεν βγήκε σε κάποιον τέλειο γερμανικό δρόμο, αλλά στην παλιά, γλιστερή, σπασμένη και γεμάτη λακκούβες άσφαλτο γύρω από το Μαρακές, όπως επίσης και στα ατέλειωτα χιλιόμετρα μαλακών και σκληρών χωμάτων.
Στην αφρικανική χώρα έχεις πολλούς λόγους να οδηγείς πολύ αργά (την ανύπαρκτη οδηγική παιδεία των Μαροκινών, τους πεζούς που περπατούν στη μέση του δρόμου, τις μοτοσικλέτες που έχουν τους δικούς τους κανόνες, τους αστυνομικούς που στήνουν μπλόκα όπου να ‘ναι και σε σταματούν για οποιονδήποτε λόγο), οπότε δεν πιέσαμε πολύ το Duster. Εκτός δρόμου όμως, εκεί που ήμασταν μόνοι μας, διαπιστώσαμε ότι ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1,6 lt με τους 105 PS είναι οριακός για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Εκτός από αυτόν, το Duster θα διατίθεται και με δύο πετρελαιοκινητήρες 1,5 lt με 85 PS και 109 PS, οι οποίοι χάρη στην άφθονη ροπή τους από τις χαμηλές στροφές ταιριάζουν πολύ περισσότερο στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι εκδόσεις που θα έρθουν στην Ελλάδα είναι με τον βενζινοκινητήρα (4x2 και 4x4) και με τον πετρελαιοκινητήρα των 109 PS (μόνο 4x4).
Οι προσθιοκίνητες εκδόσεις του πρώτου SUV της Dacia θα βρίσκονται στη χώρα μας στα μέσα Ιουνίου. Περίπου δύο εβδομάδες αργότερα θα έρθουν και οι τετρακίνητες. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες η βασική τιμή του Duster είναι 11.990 ευρώ, όμως στη χώρα μας το φθηνότερο μοντέλο θα κοστίζει 13.990 ευρώ. Η διαφορά αυτή αποδίδεται από την εισαγωγική εταιρεία στους αυξημένους φόρους και στον εξοπλισμό της ελληνικής βασικής έκδοσης. Ο τελευταίος περιλαμβάνει ABS τελευταίας γενιάς, αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, μαύρες μπάρες οροφής, air condition, ράδιο-CD με mp3 και χειριστήρια στο τιμόνι κ.ά. Προαιρετικά το Duster θα διατίθεται και με πλευρικούς αερόσακους, σύστημα ευστάθειας (για πρώτη φορά σε Dacia) κ.ά. Ακόμη, θα προσφέρεται με εγγύηση τρία χρόνια ή 100.000 km.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 1.598, 1.461
Ισχύς (PS/rpm): 105/5.750, 109/4.000
Ροπή: (kgm/rpm): 15,1/3.750, 24,5/1.750
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 ή 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): (165) 160, 168
Επιτάχυνση 0-100 km (sec): (11,5) 12,8, 12,5
Μικτή κατανάλωση (/100km): (7,5) 8,0 lt, 5,6 lt
Εκπομπές CO2: (177) 185 g/km, 145 g/km
Βάρος (kg): (1.160) 1.250, 1294
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.315x1.822x1.625 mm
Χώρος αποσκευών: (475) 443 lt
Τιμές (€): (από 13.990) από 16.290, από 18.790
*Σε παρένθεση οι τιμές για τις δικίνητες εκδόσεις
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα