Πως λειτουργεί η τετρακίνηση των Saab και Opel Insignia
Το σύστημα τετρακίνησης της Opel με κωδικό Adaptive 4x4 που χρησιμοποιείται στο νέο Opel Insignia είναι παρόμοιο μ’ αυτό της Saab και φέρει τις εξής καινοτομίες: Την προφόρτιση του πίσω άξονα στη φάση της εκκίνησης του αυτοκινήτου ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα ή υπό πλήρες φορτίο.
Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα στον οποίο μπορεί να μεταφερθεί το 40% της ισχύος και να κατανεμηθεί στον αριστερό και δεξ
Το σύστημα τετρακίνησης της Opel με κωδικό Adaptive 4x4 που χρησιμοποιείται στο νέο Opel Insignia είναι παρόμοιο μ’ αυτό της Saab και φέρει τις εξής καινοτομίες: Την προφόρτιση του πίσω άξονα στη φάση της εκκίνησης του αυτοκινήτου ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα ή υπό πλήρες φορτίο.
Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα στον οποίο μπορεί να μεταφερθεί το 40% της ισχύος και να κατανεμηθεί στον αριστερό και δεξί τροχό ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.
Το Adaptive 4x4 τοποθετείται στο δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο Insignia των 220PS προαιρετικά αλλά είναι στάνταρ στο εξακύλινδρο μοντέλο. Τo σύστημα τετρακίνησης βασίζεται στο Haldex 4ης γενιάς το οποίο ενσωματώνει ένα υγρό πολύδισκο συμπλέκτη με ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα ελέγχου που κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δυο άξονες με κωδική ονομασία (Torque Transfer Device, TTD) και μια δεύτερη ίδια διάταξη που κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους πίσω τροχούς (eLSD).
Ο έλεγχος του συστήματος γίνεται από ανεξάρτηση κεντρική ηλεκτρονική μονάδα που συνεργάζεται με τις μονάδες ελέγχου του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου του ABS και του ESP.
Στη φάση της εκκίνησης το TTD είναι προφορτισμένο και δίνει κατευθείαν ποσοστό ροπής πίσω προτού «ανιχνευθεί» ολίσθηση των εμπρός τροχών.
Κατά τη διάρκεια της στροφής δεδομένα από τους αισθητήρες ABS/ESP την ταχύτητα περιστροφής των τροχών, το ρυθμό καλπασμού (yaw rate) και την γωνία στροφής του τιμονιού επεξεργάζονται και η ροπή κατανέμεται με γνώμονα την άμβλυνση της υπερστροφής ή της υποστροφής. Κατά τη διάρκεια της ευθείας πορείας μόνο ένα 4% πάει στους πίσω τροχούς και αυτό για λόγους ισορροπίας του οχήματος. Έτσι εξοικονομείται καύσιμο.
Όταν ο δρόμος γλιστράει το TTD μπορεί να πάει το 40% της δύναμης πίσω. Το eLSD που «γνωρίζει» ποιος πίσω τροχός έχει καλύτερη πρόσφυση μπορεί να μεταβάλλει άμεσα κατά 40% την κατανομή αριστερά δεξιά.
Η τοποθέτηση του συστήματος τετρακίνησης υποχρέωσε τους μηχανικούς της να φτιάξουν ένα νέο υποπλαίσιο για τον πίσω άξονα να αλλάξουν τη γεωμετρία της πίσω ανάρτησης αλλά και τα ακραξόνια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr