Η Alfa Romeo και οι κινητήρες diesel

Η Alfa Romeo και οι κινητήρες diesel

Η απελευθέρωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων diesel στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δημιουργεί νέες προοπτικές για τις εταιρίες που διαθέτουν καλούς κινητήρες πετρελαίου. Για παράδειγμα η Alfa Romeo, που πραγματοποιεί εδώ και πολλά χρόνια σημαντικές έρευνες για την εξέλιξη των κινητήρων diesel, πιστεύοντας -όπως τονίζουν οι ίδιοι- ότι...

Η Alfa Romeo και οι κινητήρες diesel
Η απελευθέρωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων diesel στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δημιουργεί νέες προοπτικές για τις εταιρίες που διαθέτουν καλούς κινητήρες πετρελαίου. Για παράδειγμα η Alfa Romeo, που πραγματοποιεί εδώ και πολλά χρόνια σημαντικές έρευνες για την εξέλιξη των κινητήρων diesel, πιστεύοντας -όπως τονίζουν οι ίδιοι- ότι αποτελούν μια εξαιρετική λύση, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος συντήρησης και πολύ καλή ροπή που κάνει ευχάριστη την οδήγηση.

Σύμφωνα με την Ιταλική εταιρεία, «η επένδυση αυτή στην εξέλιξη της τεχνολογίας των diesel έχει γίνει με τρόπο ώστε να συνδυάζουν την απαραίτητη σήμερα «περιβαλλοντική συμβατότητα» με την απόλαυση της οδήγησης, που αποτελεί βασικό συστατικό της ιταλικής σχολής στην αυτοκίνηση και «σήμα κατατεθέν» της Alfa Romeo». Μην ξεχνάμε βέβαια ότι η Fiat Automobiles είναι η εταιρεία με τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 στην Ευρώπη για τα αυτοκίνητά της, κάτι στο οποίο συμβάλλουν σημαντικά τα τεχνολογικά προηγμένα ντίζελ που διαθέτει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε πτωτικά κατά 36% στην περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2011, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα σημείωσαν άνοδο κατά 82%, πριν την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης! Στην ελληνική αγορά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τα αυτοκίνητα της Fiat Group Automobiles Hellas έχουν ποσοστό 11,6%.

Οι Ιταλοί έχουν μακρά παράδοση στα diesel οχήματα: το 1987 το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο. Το 1997 μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch ξεκίνησε η εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156 και αποτέλεσε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.

Το 2003 η Fiat δημιούργησε την επαναστατική τεχνολογία JTDM, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών, καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το 2009 η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα JTDM-2 είχε ως αποτέλεσμα μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.
Κλείσιμο
Σήμερα, η Alfa Romeo διαθέτει στην ελληνική αγορά την MiTo 1.3 JTDM-2 85hp (με 0€ τέλη κυκλοφορίας), την 1.3 JTDM-2 95hp και την 1.6 JTDM-2 120hp, καθώς και την Giulietta 1.6 JTDM-2 105hp και την 2.0 JTDM-2 170hp. Η τελευταία μάλιστα προσφέρεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT.

Σημειώστε δε πως σε ολόκληρη την γκάμα των πετρελαιοκινητήρων (και στα δύο μοντέλα), διατίθεται στον std εξοπλισμό το σύστημα Start&Stop με ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (GSI). Το σύστημα αυτό μπορεί να μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου εως και 10% σε συνθήκες κίνησης στην πόλη.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης