Δοκιμάζουμε στο Μπαλόκο το "Ελληνικό Αυτοκίνητο του '11"

Δοκιμάζουμε στο Μπαλόκο το "Ελληνικό Αυτοκίνητο του '11"

Η «σπορ Alfa Romeo» υμνήθηκε σε ποιήματα, σμιλεύτηκε σε θρυλικές διαδρομές, αγαπήθηκε όσο λίγα αυτοκίνητα, σήμερα υπάρχει;

Δοκιμάζουμε στο Μπαλόκο το "Ελληνικό Αυτοκίνητο του '11"
Πέρα από τις εμπορικές εκδόσεις 1.4 lt με 120, 170 PS, η Giulietta έχει και μια έκδοση Quadrifoglio Verde 1.8 lt με απόδοση 235 PS. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 200 PS στην έκδοση που φορούν οι 159, Brera Alfa Romeo, αλλά στην Giulietta φτάνει τα 134 PS στο λίτρο, αριθμός ρεκόρ. Στην πράξη αποδίδει όπως ένας καλός ατμοσφαιρικός κινητήρας 3.0 lt - υστέρηση δεν υπάρχει πουθενά!

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη γρήγορη Giulietta σε μια επιλεγμένη διαδρομή εντός της πίστας του Μπαλόκο.
Απ’ τη μια μπορείς να πιέσεις όσο θες με ασφάλεια, απ’ την άλλη το οδόστρωμα είναι τέλειο, δεν υπάρχουν λακκούβες, σαμαράκια ή κακοσχεδιασμένες στροφές.

Η πρώτη βόλτα, αναγνωριστική, για να βρεις τα πατήματα στην πίστα: θυμίζουμε, φρενάρεις με ίσιους τροχούς, ταυτόχρονα κατεβάζεις, κοιτάς προς τα πού θες να πας, στρίβεις προς τα κει αφήνοντας ταυτόχρονα το φρένο, όχι απότομα. Μέχρι την κορυφή της στροφής δεν διαταράσσεις την ισορροπία, μετά σταδιακά γκάζι μέχρι την έξοδο.
Ο ρυθμός ανεβαίνει και οι πρώτες σκέψεις είναι: μοτερούκλα, πατάει καλά στις γρήγορες καμπές, τα ηλεκτρονικά σ’ αφήνουν να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο, μοναδικά φρένα, τι λάστιχα φοράει;
Κατεβαίνουμε για μια ανάσα, το μυαλό αναλύει λεπτομέρειες, φορά 225/40/18 Conti Contact 3 - με τέτοιο θεϊκό ελαστικό όλα τα αυτοκίνητα καλά πάνε.

Κλείσιμο
Δεύτερη σειρά γύρων, αρχίζουν τα «καφριλίκια». Φρένα πολύ αργά, υπερφόρτωση του εμπρός άξονα και τιμονιά...
Τα ηλεκτρονικά πιάνουν δουλειά VDC, με DST (Dynamic Steering Torque), CBC (Cornering Brake Control), ηλεκτρονικό διαφορικό Q2, και ASR (Anti Slip Regulation)  και η QV στρίβει!  Γρήγορη καμπή με γεμάτη 4η που κλείνει προς το τέλος, πατάω απότομα φρένο με το αριστερό, προκαλώντας τη να γυρίσει, απλά μπρουμουτίζει, κόβοντας ρυθμό.

Τώρα θα την ξεγελάσω, σκέφτομαι, στρίβω όπως πρέπει, αλλά οριακά και πριν την κορυφή της στροφής πατάω απότομα γκάζι. Αντί να φύγει με τα μούτρα, η Giulietta μένει στην πορεία της καθώς η εντολή μου δεν φτάνει ποτέ στους τροχούς - με ακύρωσαν τα ηλεκτρονικά και πολύ καλά έκαναν.
Συμπέρασμα: δεν μπορεί να εξαχθεί σε περιβάλλον πίστας. Είμαστε σίγουροι ότι οι Ιταλοί έχουν κάνει εξαίρετη (!) δουλειά στη ρύθμιση των ηλεκτρονικών, η ανάρτηση αγγίζει το τέλειο χάρη στην ακαμψία του πλαισίου, ο κινητήρας έχει δύναμη παντού.  Υπομονή μέχρι να δούμε πώς δουλεύουν όλα αυτά στον δρόμο …

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.742 cc
Ισχύς: 235 PS/5500 rpm
Ροπή: 34,6 kgm/1900 rpm
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 242 km/h
Επιτάχυνση: 0-100 km: 6,8 sec
Μικτή κατανάλωση (100km): 7,6 lt
Εκπομπές CO2: 177 g/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.351x1.798x1.465 mm
Βάρος: 1395 kg
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τιμές: 31.200€


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης