Οχι από την Τίνα στην απόσυρση

Οχι από την Τίνα στην απόσυρση

Ενα από τα μέτρα που είχε προκρίνει προς συζήτηση το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, προκειμένου να ενισχύσει τον εγχώριο κλάδο των αυτοκινήτων ο οποίος βρίσκεται σε μαρασμό, ήταν αυτό της απόσυρσης. Ομως...

Οχι από την Τίνα στην απόσυρση
Ενα από τα μέτρα που είχε προκρίνει προς συζήτηση το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, προκειμένου να ενισχύσει τον εγχώριο κλάδο των αυτοκινήτων ο οποίος βρίσκεται σε μαρασμό, ήταν αυτό της απόσυρσης. Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα μέτρο που έχει υιοθετηθεί από σχεδόν όλες τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ως κίνηση για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και ενίσχυσης των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, κάτι που, όπως και να το κάνουμε, ενισχύει και τα δημόσια έσοδα.
Η ενίσχυση αυτή θα ήταν ακόμα εντονότερη στην Ελλάδα, αφού το αυτοκίνητο φορολογείται κατά μέσο όρο κατά 50% σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη όπου η φορολογία περιορίζεται στο 20%. Αυτή είναι και η βασικότερη αιτία που το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξέταζε σοβαρά το μέτρο της απόσυρσης οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, μέτρο που θα είχε από τη μία ως αποτέλεσμα να βάλει χρήματα στα ταμεία λόγω της βεβαίας αύξησης των πωλήσεων και από την άλλη θα εντασσόταν στο πλαίσιο της δέσμευσης του πρωθυπουργού για πράσινη ανάπτυξη.
Ωστόσο για να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο χρειάζεται και η έγκριση της υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρίας Τίνας Μπιρμπίλη η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες του «ΘΕΜΑτος», είπε ένα ανεξήγητο «όχι» στην απόσυρση. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κυρία Μπιρμπίλη δεν πιστεύει ότι η ανανέωση του στόλου της χώρας θα βελτιώσει το περιβάλλον, δείχνοντας προτίμηση στην άποψη της μη χρήσης του αυτοκινήτου. Σωστά, όμως, όπως και να το κάνουμε, το να μιλάμε θεωρητικά περί βελτίωσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, περί επέκτασης των ποδηλατοδρόμων και άλλα πολλά απέχει παρασάγγας από μια χειροπιαστή, άμεση λύση που -κατά κοινή ομολογία- είναι το μέτρο της απόσυρσης. Μάλιστα, στην Κύπρο η απόσυρση ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα με τις ευλογίες της αντιπολίτευσης αλλά και των οικολογικών οργανώσεων και αφορά στα αυτοκίνητα 15ετίας και άνω που κυκλοφορούν στους δρόμους της Μεγαλονήσου, ενώ άλλες οκτώ χώρες της Ε.Ε. εφάρμοσαν (κάποιες το εφαρμόζουν ακόμα) το μέτρο της απόσυρσης παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων μέσα στο 2010.
Το γιατί η κυρία Μπιρμπίλη φέρεται να αρνείται το μέτρο της απόσυρσης είναι ένα κάτι που, εφόσον βέβαια παραδεχτεί και δημοσίως την άρνηση αυτή, πρέπει να το αιτιολογήσει. Κύκλοι κάνουν λόγο για ανούσιο πείσμα της υπουργού Περιβάλλοντος μόνο και μόνο για να μη φανεί ασυνεπής στην απόφαση που είχε πάρει πριν από έναν χρόνο μαζί με τον υπουργό Οικονομικών και με την οποία καταργούταν το μέτρο της απόσυρσης.

Οικονομικών VS Περιβάλλοντος
Ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου όταν είχε συναποφασίσει με την κυρία Μπιρμπίλη την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης, είδε μπροστά του τα 400 εκατ. ευρώ που έπρεπε να διαθέσει άμεσα το κράτος για να επιδοτήσει το μέτρο. Θυμίζουμε ότι η απόσυρση Σουφλιά προέβλεπε οικονομικό κίνητρο για το αποσυρόμενο όχημα και δεύτερο ποσό για την αγορά νέου αυτοκινήτου. Βέβαια, αυτά θα τα έπαιρνε το κράτος πίσω από την αύξηση των πωλήσεων πολλαπλά, αλλά σε βάθος χρόνου, οπότε τα 400 εκατ. ευρώ φάνταζαν τη συγκεκριμένη εποχή βουνό στα μάτια του κ. Παπακωνσταντίνου.
Τα δεδομένα, όμως, άλλαξαν με τη νέα πρόταση που έχει κατατεθεί και που προβλέπει έκπτωση του τέλους ταξινόμησης για κάθε αποσυρόμενο αυτοκίνητο. Οπότε έτσι διασφαλίζεται ότι το κράτος δεν θα βάλει ούτε ένα ευρώ για την απόσυρση, ενώ παράλληλα η επικείμενη αύξηση των πωλήσεων θα βάλει ζεστό χρήμα στα ταμεία του. Το «όχι» της κυρίας Μπιρμπίλη έχει εκνευρίσει τους ιθύνοντες του υπουργείου Οικονομικών, αφού δεν στηρίζεται σε κάποιο σοβαρό επιχείρημα, ενώ αυτά που λέγονται από το περιβάλλον της περί παράλληλης -με την απόσυρση- βελτίωσης των μέσων μεταφοράς και επέκτασης των ποδηλατοδρόμων φαντάζουν πολύ μακρινά εν μέσω οικονομικής κρίσης. Βέβαια, κάποια άλλη πρόταση για την ανανέωση του στόλου δεν έχει κατατεθεί μέχρι σήμερα από το υπουργείο Περιβάλλοντος, ενώ το υπουργείο Οικονομικών μετά την… τρικλοποδιά Μπιρμπίλη εξετάζει νέους τρόπους ενίσχυσης της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Παπακωνσταντίνου, είναι η πλέον πληττόμενη στην Ελλάδα.
Κλείσιμο
Κάποια από τα μέτρα που εξετάζονται είναι η μείωση του τέλους ταξινόμησης των νέων αυτοκινήτων και ο ορθολογισμός τους φόρου πολυτελείας που έχει πλήξει την κατηγορία των ακριβών αυτοκινήτων, η οποία και φέρνει τα περισσότερα χρήματα στο κράτος. Οι πληροφορίες για τον φόρο πολυτελείας αναφέρουν ότι ή αυτός θα μειωθεί στο μισό ή θα αυξηθεί το όριο εφαρμογής του από τα 15.000 ευρώ (εργοστασιακή τιμή) που είναι σήμερα στα 18.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης