H «Saab» κατέληξε σε ολλανδικά χέρια
H «Saab» κατέληξε σε ολλανδικά χέρια
Επεσαν οι τίτλοι τέλους για ένα πολύχρονο σίριαλ που κρατούσε ομήρους χιλιάδες εργαζομένους στην αυτοκινητοβιομηχανία Saab, ενώ συνάμα αναρτήθηκαν...
Επεσαν οι τίτλοι τέλους για ένα πολύχρονο σίριαλ που κρατούσε ομήρους χιλιάδες εργαζομένους στην αυτοκινητοβιομηχανία Saab, ενώ συνάμα αναρτήθηκαν και οι τίτλοι έναρξης μιας νέας, σαφώς πιο ελπιδοφόρας, περιόδου για την εταιρεία. Η Saab, που πριν από 20 περίπου ημέρες ήταν υπό εκκαθάριση, σύμφωνα με τα λεγόμενα των ιθυνόντων της General Motors, βρίσκεται πλέον κάτω από τη σκέπη πάμπολλων επενδυτών, ο οποίοι με όχημα τη μικρή και άκρως κερδοφόρα ÅsSpyderÅt, μπαίνουν δυναμικά στην παγκόσμια αγορά της
αυτοκίνησης.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, οι επενδυτές αυτοί προέρχονται τόσο από την Αμερική όσο και από τη Ρωσία και τη Σουηδία, οι οποίοι, μαζί βέβαια με τα κεφάλαια της Spyker, έχουν ένα φιλόδοξο σχέδιο για να επαναφέρουν τη μεγάλη και ιστορική Saab στην κερδοφορία σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδέχεται αργότερα στη Saab να μπεί και το αφεντικό της Formula 1, και ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη, μίστερ Μπάρνι Εκλεστόουν, ο οποίος είχε εκφράσει την επιθυμία να εξαγοράσει την εταιρεία, όμως δεν προλάβαινε τα στενά χρονικά περιθώρια που είχε θέσει η GM, ενώ διακριτική απόσυρση της προσφοράς του στην εν λόγω εταιρεία μεταφράζεται από κάποιους σε επικείμενη συμφωνία με τη Spyker, Οι Ολλανδοί, λοιπόν, κατέθεσαν ένα σχέδιο για τη σωτηρία και την ανάπτυξη της εταιρείας, το οποίο εγκρίθηκε και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αλλά και από τη σουηδική κυβέρνηση, η οποία συνέβαλε τα μέγιστα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, όταν οι Αμερικανοί της GM απέρριπταν σωρηδόν τις οικονομικές προτάσεις της Spyker και ανακοίνωναν την έναρξη ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η κυβέρνηση της Σουηδίας μάλιστα, με επικεφαλής τον υπουργό Οικονομικών κ. Αντερς Μποργκ, που έχει δηλώσει επανειλημμένα οπαδός των αυτοκινήτων της Saab (και κυρίως των γρήγορων εκδόσεων AERO), μπήκε εγγυήτρια σ' ένα μεγάλο δάνειο που πήρε, ÅsSpykerÅt για να καλύψει τα υπέρογκα ποσά σε μετρητό που ήθελαν οι Αμερικανοί προκειμένου να ολοκληρωθεί η εξαγορά. Αυτά τα χρήματα μάλιστα θα καταβάλλονταν σε τρεις δόσεις, με την πρώτη να έχει έχει ήδη δοθεί στα τέλη Ιανουαρίου, τη δεύτερη δόση την Τρίτη, ενώ η τελευταία θα κατατεθεί στους λογαριασμούς της GM τον Ιούνιο. Εκεί αναμένεται από πολλούς να εμφανιστεί και ο κ. Εκλεστόουν… Οι Ολλανδοί και οι Σουηδοί συνέπλευσαν σε μία αξιοζήλευτη σκανδιναβική συνεργασία, την οποία εν μέσω οικονομικής ύφεσης δεν συναντάς εύκολα. Αναμφίβολα, πέρα από τα νούμερα και τα οικονομικά πλάνα, η αγάπη για αυτό που συμβολίζει η Saab για τους Σκανδιναβούς, ώθησε ώστε να γίνει η υπέρβαση και να ολοκληρωθεί ένα από τα δυσκολότερα και συνάμα σημαντικότερα deals στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η εξαγορά
ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 23 Φεβρουαρίου το απόγευμα έπεσαν οι τελευταίες υπογραφές μεταξύ της Spyker Cars Ν.V. με την GM για την αγορά της Saab Automobile AB. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Saab, "[…] στον δρόμο που ανοίγεται μπροστά, η "Saab Automobile" και η "Spyker Cars" θα λειτουργούν ως αδελφές εταιρείες κάτω από την ομπρέλα της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αξιών του Αμστερνταμ εταιρείας "Spyker Cars N.V." (κωδικός μετοχής SPYKR)Åt. Ο Βίκτος Μιούλερ, διευθύνων σύμβουλος της ÅsSpyker Cars N.V.Åt, ενώ δήλωσε ενθουσιασμένος για την εξαγορά της ÅsSaab", τόνισε πως "[…] με αυτή την εξαγορά προσθέτουμε κατά προσέγγιση 15 ευρώ ανά μετοχή σε κοινές μετοχές και 60 ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία".
O κ. Ζαν Ακε Τζόνσον, διευθύνων σύμβουλος της Saab Automobile AB, είπε: "Η σημερινή (σ.σ.: Τρίτη) ανακοίνωση είναι σπουδαία για τους πελάτες, τους αντιπροσώπους, τους προμηθευτές και τους εργαζομένους μας ανά τον κόσμο, το επίπεδο πάθους και υποστήριξης στη μάρκα τους τελευταίους μήνες ήταν αξιοσημείωτο και αυτό προμηνύει ένα θετικό μέλλον. Τώρα ο στόχος μας είναι η εκτέλεση του επιχειρηματικού μας σχεδίου, ξεκινώντας με το λανσάρισμα του νέου 9-5, αργότερα μέσα στη χρονιά, και με τη συνεχιζόμενη υποστήριξη των εργαζομένων μας και των επιχειρηματικών μας συνεργατών, έχω την πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε…".
αυτοκίνησης.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, οι επενδυτές αυτοί προέρχονται τόσο από την Αμερική όσο και από τη Ρωσία και τη Σουηδία, οι οποίοι, μαζί βέβαια με τα κεφάλαια της Spyker, έχουν ένα φιλόδοξο σχέδιο για να επαναφέρουν τη μεγάλη και ιστορική Saab στην κερδοφορία σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδέχεται αργότερα στη Saab να μπεί και το αφεντικό της Formula 1, και ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη, μίστερ Μπάρνι Εκλεστόουν, ο οποίος είχε εκφράσει την επιθυμία να εξαγοράσει την εταιρεία, όμως δεν προλάβαινε τα στενά χρονικά περιθώρια που είχε θέσει η GM, ενώ διακριτική απόσυρση της προσφοράς του στην εν λόγω εταιρεία μεταφράζεται από κάποιους σε επικείμενη συμφωνία με τη Spyker, Οι Ολλανδοί, λοιπόν, κατέθεσαν ένα σχέδιο για τη σωτηρία και την ανάπτυξη της εταιρείας, το οποίο εγκρίθηκε και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αλλά και από τη σουηδική κυβέρνηση, η οποία συνέβαλε τα μέγιστα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, όταν οι Αμερικανοί της GM απέρριπταν σωρηδόν τις οικονομικές προτάσεις της Spyker και ανακοίνωναν την έναρξη ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η κυβέρνηση της Σουηδίας μάλιστα, με επικεφαλής τον υπουργό Οικονομικών κ. Αντερς Μποργκ, που έχει δηλώσει επανειλημμένα οπαδός των αυτοκινήτων της Saab (και κυρίως των γρήγορων εκδόσεων AERO), μπήκε εγγυήτρια σ' ένα μεγάλο δάνειο που πήρε, ÅsSpykerÅt για να καλύψει τα υπέρογκα ποσά σε μετρητό που ήθελαν οι Αμερικανοί προκειμένου να ολοκληρωθεί η εξαγορά. Αυτά τα χρήματα μάλιστα θα καταβάλλονταν σε τρεις δόσεις, με την πρώτη να έχει έχει ήδη δοθεί στα τέλη Ιανουαρίου, τη δεύτερη δόση την Τρίτη, ενώ η τελευταία θα κατατεθεί στους λογαριασμούς της GM τον Ιούνιο. Εκεί αναμένεται από πολλούς να εμφανιστεί και ο κ. Εκλεστόουν… Οι Ολλανδοί και οι Σουηδοί συνέπλευσαν σε μία αξιοζήλευτη σκανδιναβική συνεργασία, την οποία εν μέσω οικονομικής ύφεσης δεν συναντάς εύκολα. Αναμφίβολα, πέρα από τα νούμερα και τα οικονομικά πλάνα, η αγάπη για αυτό που συμβολίζει η Saab για τους Σκανδιναβούς, ώθησε ώστε να γίνει η υπέρβαση και να ολοκληρωθεί ένα από τα δυσκολότερα και συνάμα σημαντικότερα deals στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η εξαγορά
ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 23 Φεβρουαρίου το απόγευμα έπεσαν οι τελευταίες υπογραφές μεταξύ της Spyker Cars Ν.V. με την GM για την αγορά της Saab Automobile AB. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Saab, "[…] στον δρόμο που ανοίγεται μπροστά, η "Saab Automobile" και η "Spyker Cars" θα λειτουργούν ως αδελφές εταιρείες κάτω από την ομπρέλα της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αξιών του Αμστερνταμ εταιρείας "Spyker Cars N.V." (κωδικός μετοχής SPYKR)Åt. Ο Βίκτος Μιούλερ, διευθύνων σύμβουλος της ÅsSpyker Cars N.V.Åt, ενώ δήλωσε ενθουσιασμένος για την εξαγορά της ÅsSaab", τόνισε πως "[…] με αυτή την εξαγορά προσθέτουμε κατά προσέγγιση 15 ευρώ ανά μετοχή σε κοινές μετοχές και 60 ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία".
O κ. Ζαν Ακε Τζόνσον, διευθύνων σύμβουλος της Saab Automobile AB, είπε: "Η σημερινή (σ.σ.: Τρίτη) ανακοίνωση είναι σπουδαία για τους πελάτες, τους αντιπροσώπους, τους προμηθευτές και τους εργαζομένους μας ανά τον κόσμο, το επίπεδο πάθους και υποστήριξης στη μάρκα τους τελευταίους μήνες ήταν αξιοσημείωτο και αυτό προμηνύει ένα θετικό μέλλον. Τώρα ο στόχος μας είναι η εκτέλεση του επιχειρηματικού μας σχεδίου, ξεκινώντας με το λανσάρισμα του νέου 9-5, αργότερα μέσα στη χρονιά, και με τη συνεχιζόμενη υποστήριξη των εργαζομένων μας και των επιχειρηματικών μας συνεργατών, έχω την πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε…".
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα