ICAP: Μείωση στην αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων

ICAP: Μείωση στην αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων

Σημαντική μείωση κατέγραψε το συνολικό μέγεθος αγοράς (σε αξία) των ενοικιάσεων αυτοκινήτων, καθώς, όπως αναφέρεται σε κλαδική μελέτη, που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Icap Group, η συνολική αγορά των ενοικιάσεων αυτοκινήτων (σε αξία) εμφάνισε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 4%, την περίοδο 2001-2011, καταγράφοντας, ωστόσο, δραστική επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης, από το 2008 και πτώση, το 2011, σε σχέση με το 2010 κατά περίπου 14%.

ICAP: Μείωση στην αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων
Σημαντική μείωση κατέγραψε το συνολικό μέγεθος αγοράς (σε αξία) των ενοικιάσεων αυτοκινήτων, καθώς, όπως αναφέρεται σε κλαδική μελέτη, που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Icap Group, η συνολική αγορά των ενοικιάσεων αυτοκινήτων (σε αξία) εμφάνισε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 4%, την περίοδο 2001-2011, καταγράφοντας, ωστόσο, δραστική επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης, από το 2008 και πτώση, το 2011, σε σχέση με το 2010 κατά περίπου 14%.
 
Η συγκεκριμένη μελέτη εξετάζει τόσο την αγορά των βραχυχρόνιων- τουριστικών ενοικιάσεων όσο και την αγορά των μακροχρόνιων μισθώσεων.
 
Σχετικά με τη διάρθρωση και την εξέλιξη της αγοράς, στη μελέτη επισημαίνονται τα εξής: «Αναφορικά με την ποσοστιαία συμμετοχή της κάθε κατηγορίας στο σύνολο της αγοράς, το έτος 2011, οι μακροχρόνιες μισθώσεις αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο περίπου 72% έναντι των τουριστικών- βραχυχρόνιων ενοικιάσεων, που κατέλαβαν το υπόλοιπο 28%. Οι 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου καλύπτουν από κοινού περίπου το 74% της συνολικής αγοράς ενοικιάσεων αυτοκινήτων, το 2011, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζει τη συγκέντρωση της αγοράς. Ο σημαντικότερος προσδιοριστικός παράγοντας της ζήτησης για μακροχρόνιες μισθώσεις είναι η διάδοση του θεσμού του εταιρικού αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την τάση του outsourcing (εκχώρηση συγκεκριμένων λειτουργιών μίας επιχείρησης σε τρίτους). Από την άλλη πλευρά, το μέγεθος της τουριστικής κίνησης αποτελεί το βασικότερο παράγοντα προσδιορισμού της ζήτησης για τις τουριστικές ενοικιάσεις.
 
Στη μελέτη αναφέρεται ότι οι βραχυχρόνιες (τουριστικές) ενοικιάσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν, το 2011, ενώ, αντίθετα, οι μακροχρόνιες μισθώσεις εμφάνισαν πτώση, λόγω της οικονομικής κρίσης, ενώ, το 2012, εκτιμάται ελαφρά μείωση της ζήτησης για βραχυχρόνιες ενοικιάσεις αυτοκινήτων. Στον τομέα των μακροχρόνιων μισθώσεων η πτώση συνεχίστηκε.
 
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης μελέτης, έγινε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου, βάσει 20 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός από 42 αντιπροσωπευτικές επιχειρήσεις του κλάδου, για τις χρήσεις 2010 και 2011.
Κλείσιμο
 
Όπως προέκυψε από την εν λόγω ανάλυση, μείωση κατά 10,6% κατέγραψαν οι συνολικές πωλήσεις, το 2011, σε σχέση με το 2010, ενώ ανάλογη ήταν και η μείωση για το μικτό κέρδος (11,4%). Αναφορικά με το τελικό καθαρό αποτέλεσμα, παρουσιάζεται δραστική μείωση των κερδών (90,5%), το 2011, σε συνέχεια της πτώσης του λειτουργικού αποτελέσματος.
 
Σε ολόκληρη τη χώρα, εκτιμάται ότι λειτουργούν περισσότερες από 2.000 επιχειρήσεις ενοικιάσεων αυτοκινήτων. «Η συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο, εμφανίζει υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, γεγονός που οφείλεται στην κυριαρχία λίγων εταιρειών και, ιδιαίτερα, αυτών που, κατά κύριο λόγο, εκπροσωπούν διεθνή εμπορικά σήματα. Έντονη είναι επίσης και η γεωγραφική συγκέντρωση των επιχειρήσεων του κλάδου, καθώς η πλειοψηφία τους εδρεύει σε τουριστικές περιοχές της χώρας και, κυρίως, στην Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Ιονίου», όπως επισημαίνεται στη μελέτη.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης