Νίκη Αλόνσο για την Ferrari στη Μόντσα
Σε παραλήρημα βρίσκονται εκατοντάδες χιλιάδες τιφόζι εδώ στο πάρκο της Μόντσα μετά την εκπληκτική νίκη του Φερνάντο Αλόνσο με το μονοθέσιο της Ferrari. Ο Φελίπε Μάσα ανέβασε στην 3η θέση του βάθρου την άλλη F10, ανάμεσά τους ο Τζένσον Μπάτον. Ο Τάκης Πουρναράκης βρίσκεται στην Μόντσα και μας μεταδίδει...
Ο Ισπανός στις πρώτες του δηλώσεις βγαίνοντας από το μονοθέσιο χαρακτήρισε τη σημερινή νίκη το ίδιο σημαντική γι' αυτόν με την πρώτη του νίκη εντός έδρας στη Βαρκελώνη το 2006.
Συναρπαστική όμως ήταν η μάχη που δόθηκε για τις πιο πίσω θέσεις με το Σεμπάστιαν Φέτελ να κάνει το κόλπο γκρόσο αλλάζοντας ελαστικά όπως υποχρεούταν μόλις στον τελευταίο γύρο.
Αντιπαραβάλλοντας κανείς τη σειρά εκκίνησης μ’ αυτή της τελικής κατάταξης χωρίς να έχει δει τον αγώνα εύκολα μπορεί να πιστέψει ότι αυτός δεν είχε ενδιαφέρον.
Οι τρεις πρώτοι τερμάτισαν όπως εκκίνησαν ενώ πιο πίσω στη δεκάδα οι αλλαγές δείχνουν ότι έγινε μάχη για τους βαθμούς.
Πόσο διαφορετική ήταν όμως σήμερα η εικόνα του αγώνα, έναν από τους πιο συναρπαστικούς που έχουμε παρακολουθήσει στη Μόντσα.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Μπάτον πήρε κεφάλι από τον Αλόνσο και έστριψε πρώτος στο σικέιν. Πίσω του οι δυο Ferrari μονομάχησαν ακούμπησαν και ο Χάμιλτον βρήκε την ευκαιρία να μπει από την εσωτερική.
Ο Βρετανός πίεσε περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε ίσως στα φρένα για το δεύτερο σικέιν έπεσε πίσω από το Μάσα και ο αγώνας του τελείωσε εκεί.
Ο μέχρι εκείνη τη στιγμή πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος παραδέχεται ότι αυτό ήταν ένα λάθος που μπορεί να του κοστίσει τον τίτλο: «Ήταν ξεκάθαρα λάθος μου, απ’ αυτά που γίνονται όταν αγωνίζεσαι και πιέζεις σκληρά. Προσπάθησα να τοποθετήσω το μονοθέσιο μ’ ένα συγκεκριμένο τρόπο βρέθηκα πολύ κοντά στο Μάσα ακουμπήσαμε και έσπασε η ανάρτηση. Δεν μπορούσα να κάνω κάτι».
Η εγκατάλειψη του Χάμιλτον έδωσε στο Γουέμπερ το προβάδισμα στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Αυστραλός που εκκινούσε 4ος τα πήγε πολύ άσχημα στην εκκίνηση και κατά τη διάρκεια του αγώνα έδωσε σκληρές μάχες με τους Κουμπίτσα, Χούλκενμπεργκ και Φέτελ προσπαθώντας να ανακάμψει. Η στρατηγική της ομάδας δεν ήταν ιδανική με αποτέλεσμα ο Αυστραλός τελικά να τερματίσει 6ος: «Σαν ομάδα δεν αποδώσαμε όπως έπρεπε σήμερα. Θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε καλύτερα την κατάσταση και να πάρουμε περισσότερους βαθμούς. Δεν ήταν η καλύτερη μέρα για μας» κατέληξε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας.
Η καλύτερη μέρα ήταν όμως για τον Αλόνσο και τη Ferrari. Ο Ισπανός κατάφερε να κρατηθεί πίσω από το Βρετανό με τη McLaren για 40 γύρους. Τόσο άντεξε η ΜΡ4/25 με τα μαλακά ελαστικά και το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.
Μπαίνοντας ο Μπάτον στα πιτ δεν έκανε την ταχύτερη δυνατή αλλαγή. Ο Αλόνσο μπήκε στον επόμενο γύρο και οι μηχανικοί της Ferrari με χρόνο ρεκόρ του έδωσαν το πολυπόθητο προβάδισμα: «Σκεφτόμασταν να μπούμε για αλλαγή είτε στον προηγούμενο είτε στον επόμενο γύρο. Έπρεπε να κάνουμε τη σωστή επιλογή. Όταν είδα το Μπάτον να μπαίνει ήξερα ότι είχα ένα γύρο για να πιέσω και μετά το παιχνίδι ήταν στα χέρια των μηχανικών μου. Το πιτ στοπ ήταν σπουδαίο».
Ο Μπάτον είδε τη Ferrari μπροστά του πίεσε για ένα γύρο και μετά έκοψε ρυθμό για να σιγουρέψει τους πολύτιμους βαθμούς της 2ης θέσης: « Δε νομίζω ότι σήμερα είχαμε ρυθμό εφάμιλλο των Ferrari. Αλλά πήγαν όλα καλά είμαι πολύ ευχαριστημένος με την απόδοση του μονοθεσίου. Αποφασίσαμε να μπούμε στα πιτ ένα γύρο πριν το Φερνάντο. Βγαίνοντας τα σκληρά ελαστικά δεν παρείχαν αρκετή πρόσφυση. Οπότε ο Φερνάντο πρόλαβε και βγήκε μπροστά μου. Ήταν λίγο απογοητευτικό…» κατέληξε ο Βρετανός πρωταθλητής που με τους 18 βαθμούς της 2ης θέσης παρέμεινε στο παιχνίδι του τίτλου.
Το πέσιμο της καρό σημαίας μπροστά στη Ferrari του Αλόνσο έδωσε στους τιφόζι το έναυσμα για τρελά πανηγύρια που θα συνεχιστούν με ολονύχτιο πάρτι στο κέντρο της Μόντσα, να με συγχωρείτε αλλά αυτό είναι κάτι που δεν χάνετε…
Τα αποτελέσματα και η βαθμολογία μετά το 14ο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη |
1. Alonso Ferrari 1’16:24.572 |
2. Button McLaren-Mercedes + 2.938 |
3. Massa Ferrari + 4.223 |
4. Vettel Red Bull-Renault + 28.193 |
5. Rosberg Mercedes + 29.942 |
6. Webber Red Bull-Renault + 31.276 |
7. Hulkenberg Williams-Cosworth + 32.812 |
8. Kubica Renault + 34.028 |
9. Schumacher Mercedes + 44.948 |
10. Barrichello Williams-Cosworth + 1:04.200 |
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:05.00 |
12. Liuzzi Force India-Mercedes + 1:06.100 |
13. Petrov Renault + 1:18.900 |
14. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1 γύρο |
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρο |
16. Sutil Force India-Mercedes + 1 γύρο |
17. Glock Virgin-Cosworth + 2 γύρους |
18. Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 γύρους |
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 γύρους |
20. Yamamoto HRT-Cosworth + 2 γύρους |
|
Ταχύτερος γύρος: Alonso, 1:24.139 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Οδηγός Ομάδα Γύρος |
Trulli Lotus-Cosworth 47 |
Senna HRT-Cosworth 12 |
Hamilton McLaren-Mercedes 1 |
Kobayashi Sauber-Ferrari 1 |
|
|
Βαθμολογία: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Webber 187 1. Red Bull-Renault 350 |
2. Hamilton 182 2. McLaren-Mercedes 347 |
3. Alonso 166 3. Ferrari 290 |
4. Button 165 4. Mercedes 158 |
5. Vettel 163 5. Renault 127 |
6. Massa 124 6. Force India-Mercedes 58 |
7. Rosberg 112 7. Williams-Cosworth 47 |
8. Kubica 108 8. Sauber-Ferrari 27 |
9. Schumacher 46 9. Toro Rosso-Ferrari 10 |
10. Sutil 45 |
11. Barrichello 31 |
12. Kobayashi 21 |
13. Petrov 19 |
14. Hulkenberg 16 |
15. Liuzzi 13 |
16. Buemi 7 |
17. De la Rosa 6 |
18. Alguersuari 3 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr