Γίνεται αγώνας στην Ιαπωνία!

Γίνεται αγώνας στην Ιαπωνία!

Επτά μήνες μετά τη βιβλική καταστροφή που χτύπησε τη χώρα οι Ιάπωνες διοργανώνουν το πρώτο παγκόσμιας εμβέλειας αθλητικό γεγονός που δεν είναι άλλο από το GP της F1. Ο σεισμός, το τσουνάμι και τα προβλήματα με τους πυρηνικούς αντιδραστήρες στη Φουκουσίμα είναι γεγονότα που ξεκίνησαν στις 11 Μαρτίου φέτος. Δύσκολα...

Γίνεται αγώνας στην Ιαπωνία!
Επτά μήνες μετά τη βιβλική καταστροφή που χτύπησε τη χώρα οι Ιάπωνες διοργανώνουν το πρώτο παγκόσμιας εμβέλειας αθλητικό γεγονός που δεν είναι άλλο από το GP της F1.

Ο σεισμός, το τσουνάμι και τα προβλήματα με τους πυρηνικούς αντιδραστήρες στη Φουκουσίμα είναι γεγονότα που ξεκίνησαν στις 11 Μαρτίου φέτος. Δύσκολα μπορούσε κανείς να φανταστεί τότε ότι η Ιαπωνία θα ήταν σε θέση επτά μήνες μετά να διοργανώσει GP στη Σουζούκα.

Κλείσιμο
Η F1 έχει στενούς δεσμούς με την Ιαπωνία.
Μπορεί σήμερα να μην συμμετέχει στο πρωτάθλημα Ιάπωνας κατασκευαστής αλλά στο πρόσφατο παρελθόν υπήρχαν τρεις: Toyota, Bridgestone, Honda.

Ο Καμούι Κομπαγιάσι είναι ο μόνος Ιάπωνας που αγωνίζεται στο θεσμό με τα χρώματα της Sauber
. Ο 25χρονος ανέλαβε πρωτοβουλίες για να βοηθήσει τη χώρα του μια απ’ αυτές ήταν να προσκαλέσει στον αγώνα μια χορωδία κοριτσιών την MJC Ensemble προερχόμενη από τις πληγείσες περιοχές την Minami Soma. Θα συνοδεύονται από τους γονείς τους και θα τραγουδήσουν τον εθνικό ύμνο πριν την εκκίνηση.

Από την πλευρά του ο Σεμπαστιάν Μποεμί που αγωνίζεται με τα χρώματα της Toro Rosso συμπλήρωσε: «Η ατμόσφαιρα είναι ξεχωριστή, με τους πιο ευγενικούς οπαδούς του κόσμου, οι οποίοι είναι ικανοί να καθίσουν στις κερκίδες μέχρι αργά τη νύχτα για να παρακολουθήσουν τη δράση στο pit lane. Η Ιαπωνία έζησε δραματικές στιγμές λόγω του σεισμού και των επιπτώσεων του πυρηνικού ολέθρου του εργοστασίου της Φουκουσίμα στις αρχές της χρονιάς, γι’ αυτό πιστεύω ότι είναι σημαντικό που η F1 επισκέπτεται τη χώρα».

Στον αγωνιστικό τομέα τώρα ο Φέτελ θέλει έναν βαθμό για να πανηγυρίσει τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του αδιαφορώντας για το τι θα κάνουν οι υπόλοιποι οδηγοί. Το μόνο σενάριο που μπορεί να χαλάσει το πάρτι του 24χρονου Γερμανού είναι νίκη του Μπάτον και ταυτόχρονα να μείνει ο ίδιος εκτός βαθμών. Κάτι που δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής φέτος.

Ο Φέτελ ήταν νικητής τα δυο τελευταία χρόνια στη Σουζούκα. Από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση μόνο οι Αλόνσο, Σουμάχερ και Μπαρικέλο έχουν κερδίσει εκεί.

Η πίστα της Σουζούκα είναι από τις αγαπημένες των πιλότων λόγω της απαιτητικής της σχεδίασης. Το σχήμα της μοιάζει με στραπατσαρισμένο 8 και εκεί υπάρχουν θρυλικές στροφές όπως η περίφημη 130R. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα συνδυασμός που χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα σε Σπα και Μόντσα.

Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Μετά από μία χρονιά βιβλικής καταστροφής για την Ιαπωνία, χαιρόμαστε που δείχνουμε την υποστήριξή μας προς τη χώρα με την ευκαιρία του Ιαπωνικού Grand Prix το οποίο πραγματοποιείται στην αγαπημένη πίστα των οδηγών. Στη Suzuka το μυστικό είναι να διαχειριστείς αποτελεσματικά τη δύναμη του κινητήρα για μέγιστη πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο. Τα ελαστικά υφίστανται υψηλή καταπόνηση και δέχονται μεγάλα πλευρικά φορτία, επομένως απαιτείται από τους οδηγούς αποδοτική διαχείριση λόγω των ταχυτήτων που αναπτύσσονται. Είναι πιθανό να δούμε τον παγκόσμιο πρωταθλητή να στέφεται στη Suzuka αυτό το Σαββατοκύριακο, επομένως είναι ένας αγώνας που θα περάσει στην ιστορία. Ο συνδυασμός μαλακών και μεσαίων ελαστικών έχει αποδώσει αρκετές μάχες ‘σώμα με σώμα’ στο παρελθόν, καθώς δεν υπάρχει σημαντική διαφορά στη φθορά μεταξύ των δύο γομών. Όλα δείχνουν ότι θα απολαύσουμε έναν συναρπαστικό αγώνα».

Κλειδί για μια ανταγωνιστική εμφάνιση είναι η αεροδυναμική απόδοση ενώ απαιτείται και πολύ καλή ισορροπία κρατήματος στο μονοθέσιο. Ο κινητήρας επίσης επιβάλλεται σε μεγάλη καταπόνηση.

Πέρυσι οι δοκιμές δεν έγιναν στην ώρα τους αλλά διεξήχθησαν λίγες ώρες πριν τον αγώνα λόγω της τροπικής καταιγίδας που έπληξε την πίστα το Σάββατο.

Το Ιαπωνικό GP θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha την Κυριακή 9/10 στις 08:00 το πρωί και σε μαγνητοσκόπηση στις 15:00.



GP Ιαπωνίας

 

Μήκος διαδρομής: 5807m

Ρεκόρ γύρου: 1:31.540 Ράικονεν, McLaren, 2005

Μέση ταχύτητα γύρου: 237 km/h

Τέρμα γκάζι: 71% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 45 στο γύρο.

Γύροι: 53

Απόσταση: 307.471km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, 1000km/h αγώνας

Αριθμός στροφών: 18 (8 αριστερές, 10 δεξιές)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης