Τest: Seat Ibiza 1.5 TSI EVO FR

Τest: Seat Ibiza 1.5 TSI EVO FR

Φτάνοντας στην πέμπτη του γενιά και έχοντας πουλήσει σχεδόν πεντέμισι εκατομμύρια μονάδες, το Seat Ibiza εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στην κατηγορία του. Σε αυτό αρωγός είναι και το εύρος της γκάμας, που στην κορυφή της έχει την έκδοση FR με τον 1500άρη TSI των 150 αλόγων που είχαμε για μερικές ημέρες στη διάθεσή μας.

Οι Ισπανοί συνεχίζουν στην πεπατημένη σχεδιαστικά αλλά έχουν πάρει γενναίες αποφάσεις σχετικά με αυτή τη νέα, γενιά. Δεν θα δούμε 3θυρο αμάξωμα και δεν θα δούμε και Cupra έκδοση, όπως σας έχουμε ενημερώσει από τον Μάιο όταν και πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου. Άρα η FR έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, σε όχι μάλιστα με ισπανικές πινακίδες που ήρθε για αυτές τις πρώτες, στα κλεφτά επαφές με το εν λόγω μοντέλο, είναι και θα είναι η ισχυρότερη στην οποία προσφέρεται το Ibiza.

 Μέχρι την κορυφή συναντάμε ατμοσφαιρικό χιλιάρη με 75 άλογα, τον υπέρ-τροφοδοτούμενο TSI με 95 και
115 που οδηγήσαμε πρόσφατα αλλά και τον 1600άρη TDI με τρεις επιλογές ιπποδύναμης. Ανεξαρτήτως έκδοσης, η κοινή συνισταμένη για το μοντέλο που πατάει στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group, είναι πως πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο σύνολο, με καλή ποιότητα κύλισης, που συνεχίζει τη κληρονομιά που έχει χτίσει εδώ και δύο και βάλε δεκαετίες με το Ibiza η Seat. Τι διαφορετικό έχει όμως η FR έκδοση; Αισθητικά οι διαφοροποιήσεις δεν είναι πολλές. Πέρα από το σχετικό λογότυπο που κοσμεί τη γρίλια του εμπρός προφυλακτήρα και την πίσω θύρα, το διαφορετικό «πλέγμα» στη γρίλια αλλά και στους αεραγωγούς του προφυλακτήρα, το διαχύτη στο πίσω μέρος με τις ακροβολισμένες, χρωμιωμένες απολήξεις των εξατμίσεων, δεν έχουμε άλλη διαφοροποίηση. Κοινώς, αυτή αφορά μόνο πινελιές στον εξωτερικό καμβά. Στον εσωτερικό κόσμο τώρα, το σήμα FR στη βάση του τιμονού και οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων και το χειρόφρενο σε προδιαθέτουν για επιπλέον ανησυχίες.

Seat-Ibiza-2016-FR-i640tall
 
Αυτές προκύπτουν, εκτός από την επιπλέον ιπποδύναμη, από μερικές βασικές αν και αθέατες διαφοροποιήσεις. Όπως για παράδειγμα το γεγονός πως το FR είναι 15mm πιο χαμηλά από τα απλά Ibiza, η ανάρτησή του είναι κατά 20% πιο σφικτή και υπάρχει δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας του οχήματος (Drive Profile) η οποία έρχεται να ανταποκριθεί στις ορέξεις σας, προσφέροντας τέσσερις επιλογές λειτουργίας: Eco, Normal, Sport, Individual.

Seat-Ibiza-2016-FR-g640
 
Τι αλλάζει στη Sport; Νιώθεις πιο βαρύ το τιμόνι, πατάς το δεξί πεντάλ και νιώθεις αμεσότερο πέρασμα της ισχύος στο δρόμο. Κι όσο πατάς, τόσο σε βοηθάει και το υπόλοιπο σύνολο, με τα αμορτισέρ να σφίγγουν λίγο περισσότερο και να προσφέρουν pure fan αν αποφασίσεις να το πιέσεις σε διαδρομές με κλειστές στροφές. Χωρίς υπερβολές, χωρίς πυροτεχνήματα. Δεν είναι Cupra έκδοση και παρότι είναι στην κορυφή της γκάμας δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε τέτοιες απαιτήσεις.

Seat-Ibiza-2016-FR-h640
 
Μπορεί όμως να καλύψει στιγμιαίες ανησυχίες ενός οδηγού που θέλει ένα όχημα εξαιρετικής ποιότητας κύλισης για την καθημερινότητά του, με σημαντικά αυξημένους χώρους, λιτό αλλά εργονομικό εσωτερικό, γεμάτη τεχνολογική φαρέτρα τόσο στον τομέα της ασφάλειας (κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control, front assist, σύστημα ανίχνευσης κούρασης, hill hold control) όσο και της συνδεσιμότητας και infotainment (οθόνη αφής 8’’, Apple CarPlay, androidauto, MirrorLink κ.α.). Να έχει ένα μοντέρνο και καλαίσθητο αυτοκίνητο, βολτάροντας με αγαπημένο soundtrack από το BeatsAudio ηχοσύστημα που το εφοδιάζει.

Seat-Ibiza-2016-FR-j640tall
 
Και όταν θελήσει, να μπορεί να βάλει χαμόγελο στο πρόσωπό του πατώντας το κουμπί «Start Engine» και αξιοποιώντας την αυξημένη ισχύ και τη γραμμική λειτουργία του 1500άρη TSI EVO που όπως ίσως μαντεύετε, είναι ο ίδιος κινητήρας που φοράει και το Golf. Που συνεργάζεται άριστα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και την πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση, που βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στο δίλημμα «άνεση ή γκάζι». Με το Ibiza FR μπορείς να έχεις και τα δύο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1500 cc
Ισχύς: 150 PS/6000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1500 rpm
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα Κιβώτιο:
Μηχανικό 6 σχέσεων
 Επιτάχυνση 0-100km/h: 7.6 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 110 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 107.8 €
 Βάρος:  1143 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.059/1.780/1.429 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: 15.750€

ΣΧΟΛΙΑ (3)

πότε

θα μας πειτε για την δοκιμη?

Καλά

Θα περιμένουμε να το δοκιμάσετε

ΣΓ

Ακόμα θυμάμαι το ΙΒΙΖΑ S4 του 1998 που είχα ως φοιτητής. Καταπληκτικό αυτοκίνητο για την εποχή του....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ricciardo-monaco

Τι κι αν από τον 29 γύρο ο Daniel Ricciardo είχε χάσει μέρος της ισχύος της υβριδικής μηχανής του; Οδηγώντας με μαεστρία, διαχειρίστηκε το πρόβλημα αυτό αλλά και την φθορά των ελαστικών του, πανηγυρίζοντας μία πανάξια νίκη στους δρόμους του Μονακό!

Model-3-crash-1000

Άδοξο τέλος φαίνεται ότι πήρε το μεγάλο ταξίδι ενός Tesla Model 3 και του οδηγού του στην Ευρώπη, αφού ευρισκόμενο στη χώρα μας και λίγο πιο έξω από την Φλώρινα, το αυτοκίνητο προσέκρουσε με ταχύτητα στις μπαριέρες με το Autopilot σε λειτουργία, με αποτέλεσμα να υποστεί μεγάλες υλικές ζημιές.

formula-monaco_main01

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, στο Μονακό συρρέει μεγάλο μέρος της πλουτοκρατίας του πλανήτη και κυρίως της Ευρώπης. Το θρυλικό Grand Prix του Μονακό, που διεξάγεται στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου, εκτός από το αγωνιστικό ενδιαφέρον - που φέτος είναι ιδιαίτερα έντονο – γίνεται και μία άτυπη κόντρα, πλούτου, χλιδής και… καμπύλης.

19
newskoda

Την θέση της στη μικρομεσαία κατηγορία θα προσπαθήσει να ισχυροποιήσει η Skoda, καθώς μέσα στην επόμενη χρονιά θα λανσάρει ένα νέο μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Rapid Spaceback.

ricciardo-monaco18

H απόλυτη κυριαρχία του Daniel Ricciardo στους δρόμους του πριγκιπάτου συνεχίστηκε! Μετά το 3 στα 3 στις ελεύθερες δοκιμές, ο Αυστραλός έκανε το 3 στα 3 και στις τρεις περιόδους των κατατακτήριων.