Έχει ρεύμα, το ρεύμα!
Έχει ρεύμα, το ρεύμα!
Τις προηγούμενες μέρες βρεθήκαμε στη Βιέννη όπου είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους ανθρώπους της BMW όσον αφορά στο μέλλον της αυτοκίνησης και δη το ηλεκτρικό.
Πλέον θεωρείται δεδομένο ότι η αυτοκίνηση θα στραφεί με γοργά βήματα προς τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο κυρίαρχος λόγος είναι φυσικά η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα που είναι τριπλάσια αυτής του θερμικού κινητήρα για δεδομένη ποσότητα χημικής ενέργειας. Σήμερα ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα όπως το BMW i3 χρειάζεται 2 ευρώ/100km για κίνηση στην πόλη, τη στιγμή που ένα Toyota Yaris diesel δεν πέφτει κάτω από 6 ευρώ/100km.
Γιγαντώνεται ένα μεγάλο μέτωπο ανταγωνισμού που φτάνει σε κρατικό επίπεδο όσον αφορά στην παγκόσμια αγορά μπαταρίας αλλά και στην προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων για περιβαλλοντολογικούς λόγους. Η Κίνα είναι η δεύτερη πιο σημαντική αγορά αυτοκινήτων μετά τις ΗΠΑ για τους κατασκευαστές. Οι Κινέζοι από τη μια βλέπουν πόλεις όπως το Πεκίνο να έχουν ξεπεράσει κάθε όριο ατμοσφαιρικής ρύπανσης και από την άλλη μια μεγάλη ευκαιρία στις μπαταρίες. Αυτές οι δυο παράμετροι ωθούν νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αύξηση παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βλέπετε οι ανάγκες σε μπαταρίες θα αυξηθούν, η τεχνολογική πρόοδος πάνω σ’ αυτό τον τομέα θα είναι καταιγιστική τα επόμενα χρόνια.
Το μέγεθος των μπαταριών θα μειωθεί σημαντικά, το βάρος τους επίσης
Γιγαντώνεται ένα μεγάλο μέτωπο ανταγωνισμού που φτάνει σε κρατικό επίπεδο όσον αφορά στην παγκόσμια αγορά μπαταρίας αλλά και στην προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων για περιβαλλοντολογικούς λόγους. Η Κίνα είναι η δεύτερη πιο σημαντική αγορά αυτοκινήτων μετά τις ΗΠΑ για τους κατασκευαστές. Οι Κινέζοι από τη μια βλέπουν πόλεις όπως το Πεκίνο να έχουν ξεπεράσει κάθε όριο ατμοσφαιρικής ρύπανσης και από την άλλη μια μεγάλη ευκαιρία στις μπαταρίες. Αυτές οι δυο παράμετροι ωθούν νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αύξηση παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βλέπετε οι ανάγκες σε μπαταρίες θα αυξηθούν, η τεχνολογική πρόοδος πάνω σ’ αυτό τον τομέα θα είναι καταιγιστική τα επόμενα χρόνια.
Το μέγεθος των μπαταριών θα μειωθεί σημαντικά, το βάρος τους επίσης
ενώ η χωρητικότητα θα μεγαλώσει. Αναφερόμαστε σε μπαταρίες με στοιχεία ιόντων λιθίου. Σύμφωνα με πληροφορίες μας σύντομα μια μπαταρία μεγέθους κινητού θα έχει χωρητικότητα ικανή να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες ενός σπιτιού 4μελους οικογένειας. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν ποιος θα κυριαρχήσει στην νέα παγκόσμια αγορά μπαταριών, οι Κινέζοι στοχεύουν σ’ αυτό και φυσικά πιέζουν προς την κατεύθυνση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε ν’ αυξήσουν περαιτέρω τη ζήτηση.
Πάμε τώρα σ’ ένα άλλο μεγάλο ζήτημα αυτό του βάρους των υβριδικών/ηλεκτρικών οχημάτων. Η νέα BMW 530e για παράδειγμα, η υβριδική έκδοση της BMW σειράς 5 είναι ένα αυτοκίνητο εντυπωσιακών προδιαγραφών. Με συνδυαστική ισχύ από το υβριδικό σύστημα που φτάνει τα 252PS επιταχύνει μέχρι τα 100km/h από στάση σε 6.2sec έχει τελική ταχύτητα 235km/h και οι απαιτήσεις της σε καύσιμο εντός πόλης είναι στα 2lt/100km. Το βάρος της φτάνει στα 1845kg και εδώ υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης σε σχέση με την απλή 530 των 1615kg. Η βελτίωση αυτή θα προέλθει από την εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος. Το ανθρακόνημα όπως ίσως γνωρίζετε είναι το πιο ελαφρύ/ανθεκτικό υλικό που υπάρχει στη γη. Είναι όμως ακριβό υλικό, λόγω της επεξεργασίας που χρειάζεται για να μορφοποιηθεί. Η εξέλιξη της τεχνολογίας θα μας δώσει άμεσα φθηνό ανθρακόνημα, πιθανόν όχι με όλες τις ιδιότητες του υπάρχοντος, ικανού όμως, ώστε να συντελέσει σε σημαντική μείωση βάρους στα υβριδικά/ηλεκτρικά οχήματα.
Βρίσκονται ένα βήμα πριν το στάδιο της εμπορικής εκμετάλλευσης τεχνολογίες όπως το φθηνό ανθρακόνημα και οι μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας, μικρού όγκου. Τα δυο αυτά στοιχεία θ’ αλλάξουν τα επόμενα χρόνια δραματικά τις ισορροπίες στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή. Έρχονται ραγδαίες ανατροπές και ανακατατάξεις στην αυτοκίνηση.
Πάμε τώρα σ’ ένα άλλο μεγάλο ζήτημα αυτό του βάρους των υβριδικών/ηλεκτρικών οχημάτων. Η νέα BMW 530e για παράδειγμα, η υβριδική έκδοση της BMW σειράς 5 είναι ένα αυτοκίνητο εντυπωσιακών προδιαγραφών. Με συνδυαστική ισχύ από το υβριδικό σύστημα που φτάνει τα 252PS επιταχύνει μέχρι τα 100km/h από στάση σε 6.2sec έχει τελική ταχύτητα 235km/h και οι απαιτήσεις της σε καύσιμο εντός πόλης είναι στα 2lt/100km. Το βάρος της φτάνει στα 1845kg και εδώ υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης σε σχέση με την απλή 530 των 1615kg. Η βελτίωση αυτή θα προέλθει από την εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος. Το ανθρακόνημα όπως ίσως γνωρίζετε είναι το πιο ελαφρύ/ανθεκτικό υλικό που υπάρχει στη γη. Είναι όμως ακριβό υλικό, λόγω της επεξεργασίας που χρειάζεται για να μορφοποιηθεί. Η εξέλιξη της τεχνολογίας θα μας δώσει άμεσα φθηνό ανθρακόνημα, πιθανόν όχι με όλες τις ιδιότητες του υπάρχοντος, ικανού όμως, ώστε να συντελέσει σε σημαντική μείωση βάρους στα υβριδικά/ηλεκτρικά οχήματα.
Βρίσκονται ένα βήμα πριν το στάδιο της εμπορικής εκμετάλλευσης τεχνολογίες όπως το φθηνό ανθρακόνημα και οι μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας, μικρού όγκου. Τα δυο αυτά στοιχεία θ’ αλλάξουν τα επόμενα χρόνια δραματικά τις ισορροπίες στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή. Έρχονται ραγδαίες ανατροπές και ανακατατάξεις στην αυτοκίνηση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα