Live από Μαίναλο: Είδαμε άσπρη μέρα!
Live από Μαίναλο: Είδαμε άσπρη μέρα!
Παραμονή Πρωτοχρονιάς στα οροπέδια του Μαινάλου αναζητούμε τον τραγοπόδαρο Θεό Πάνα, μέγα μουσικό και ακούραστο εραστή των νυμφών ακολουθώντας τα χνάρια που αφήνει στο χιόνι.
Το ξημέρωμα είναι λευκό στην ορεινή Αρκαδία, τα παιδιά για να πουν τα κάλαντα χρειάζεται πρώτα να καθαρίσουν τα τρίγωνα από το χιόνι που συνεχίζει να πέφτει. Από το χωριό Καρδαρά και πάνω στο χιονοδρομικό του Μαινάλου αλλά και σε Λεβίδι, Βυτίνα το χιόνι έχει ασπρίσει τα πάντα. Δεν έχει όμως παγετό, και οι δρόμοι δεν έχουν πιάσει τόσο χιόνι ώστε να χρειάζονται αλυσίδες αυτή τη στιγμή (11:00π.μ.). Χρειάζεται όμως προσοχή γιατί στην κατηφόρα γλιστράει.
Παραδοσιακά τέτοια εποχή έχουμε στα χέρια μας το Mitsubishi L200 , ίσως το πιο ικανό 4κίνητο όχημα στην ελληνική αγορά. Με τετρακίνηση Super Select II κλείδωμα κεντρικού και πίσω διαφορικού αλλά και για πρώτη φορά χωρίς μικρό λεβιέ κοντών σχέσεων. Στη θέση του υπάρχει περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή δικίνητης, τετρακίνητης διαμόρφωσης όπως επίσης και για τη χρήση του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων αλλά και του κλειδώματος κεντρικού και πίσω διαφορικού. Ειδικότερα το “Super Select 4WD II” συνδυάζεται με κατανομή ροπής 40% μπροστά, 60% πίσω. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται μέχρι τα 100 km/h), το πλεονέκτημα του Super Select είναι στη θέση “4H” Lock που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξαρτήτως ταχύτητας. Αυτή η επιλογή βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς φορτίο. Το σύστημα περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα ελέγχει και την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4H mode για καλύτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε όλες τις επιφάνειες. Υπάρχει επίσης το κοντό διαφορικό (“4LLc”) για γνήσια off-road οδήγηση, ενώ διατίθεται επίσης ως εξτρά ένα σύστημα κλειδώματος και του πίσω διαφορικού για μέγιστη πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη αυξάνοντας τις συνολικές εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος όπως το μέγιστο βάθος βύθισης των 600 mm. Το L200 έχει γωνία προσέγγισης 30 μοιρών και γωνία διαφυγής 22 μοιρών.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διαθέτει τον ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα 2.4lt
Παραδοσιακά τέτοια εποχή έχουμε στα χέρια μας το Mitsubishi L200 , ίσως το πιο ικανό 4κίνητο όχημα στην ελληνική αγορά. Με τετρακίνηση Super Select II κλείδωμα κεντρικού και πίσω διαφορικού αλλά και για πρώτη φορά χωρίς μικρό λεβιέ κοντών σχέσεων. Στη θέση του υπάρχει περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή δικίνητης, τετρακίνητης διαμόρφωσης όπως επίσης και για τη χρήση του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων αλλά και του κλειδώματος κεντρικού και πίσω διαφορικού. Ειδικότερα το “Super Select 4WD II” συνδυάζεται με κατανομή ροπής 40% μπροστά, 60% πίσω. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται μέχρι τα 100 km/h), το πλεονέκτημα του Super Select είναι στη θέση “4H” Lock που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξαρτήτως ταχύτητας. Αυτή η επιλογή βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς φορτίο. Το σύστημα περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα ελέγχει και την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4H mode για καλύτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε όλες τις επιφάνειες. Υπάρχει επίσης το κοντό διαφορικό (“4LLc”) για γνήσια off-road οδήγηση, ενώ διατίθεται επίσης ως εξτρά ένα σύστημα κλειδώματος και του πίσω διαφορικού για μέγιστη πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη αυξάνοντας τις συνολικές εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος όπως το μέγιστο βάθος βύθισης των 600 mm. Το L200 έχει γωνία προσέγγισης 30 μοιρών και γωνία διαφυγής 22 μοιρών.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διαθέτει τον ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα 2.4lt
απόδοσης 183PS. Το μπλοκ του κινητήρα είναι από αλουμίνιο, διαθέτει 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), άμεσο ψεκασμό, common rail και μία από τις χαμηλότερες αναλογίες συμπίεσης για κινητήρα πετρελαίου. (15.5:1 για το L200 2.4 L). Η εντυπωσιακά χαμηλή – για πετρελαιοκινητήρα – συμπίεση επετεύχθη με τη χρήση μεταβλητού χρονισμού και βυθμίσματος βαλβίδων “MIVEC” της MMC σε συνδυασμό μ’ έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Τα οφέλη από την πιο χαμηλή συμπίεση αντανακλώνται στο κόστος χρήσης, το L200 παρουσιάζει εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση/ρύπους και έχει μειωμένες ανάγκες συντήρησης. Για παράδειγμα η αλλαγή λαδιών πλέον γίνεται κάθε 20.000km αντί για 15.000km ο έλεγχος διακένου βαλβίδων από 30.000 km σε 60.000 km, η αλλαγή ψυκτικού κινητήρα από 60.000 km σε 180.000 km ενώ η καδένα χρονισμού και το αυτόματο κιβώτιο δεν έχουν πλέον απαιτήσεις συντήρησης! Εμείς έχουμε καταγράψει μέση κατανάλωση στα 9 ευρώ/100km μετά από 500km σε κάθε είδους έδαφος με δικίνητη επιλογή, τετρακίνητη, φορτωμένοι αλλά και σε ταξίδι. Πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε από την ομοιογενή διακριτική λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα σε κανένα σημείο δεν υπάρχει υστέρηση δύναμης ή ροπής, το τράβηγμα είναι πολύ θετικό στις χαμηλές στροφές και η δύναμη ικανοποιητική ψηλά. Στο ταξίδι βάζεις την 6η και ταξιδεύεις άνετα μέχρι 140km/h χωρίς συμβιβασμούς σε ασφάλεια χάρη και στα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας που διαθέτει το νέο L200.
Για σήμερα η πρόβλεψη του καιρού δείχνει ακόμη περισσότερο χιόνι, οπότε ελπίζουμε αύριο η πρώτη μέρα του 2016 να μας βρει στο ιστορικό οροπέδιο της Κάπελης παρατηρητές στο αρχέγονο κυνήγι των νυμφών. Άντε και των αγριογούρουνων, έχει γεμίσει ο τόπος από δαύτα καθώς έχουν λιγοστέψει οι κυνηγοί.
Για σήμερα η πρόβλεψη του καιρού δείχνει ακόμη περισσότερο χιόνι, οπότε ελπίζουμε αύριο η πρώτη μέρα του 2016 να μας βρει στο ιστορικό οροπέδιο της Κάπελης παρατηρητές στο αρχέγονο κυνήγι των νυμφών. Άντε και των αγριογούρουνων, έχει γεμίσει ο τόπος από δαύτα καθώς έχουν λιγοστέψει οι κυνηγοί.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα