LIVE

Κορωνοϊός

Διδάγματα από το δυστύχημα του Μπιανκί!

Διδάγματα από το δυστύχημα του Μπιανκί!

Την ώρα που η παγκόσμια αθλητική κοινότητα και ειδικά αυτή του motorsport θρηνεί για την απώλεια του κορυφαίου Γάλλου οδηγού είναι εξαιρετικά σημαντικό να αξιοποιηθούν όσα έμαθε η κοινότητα της F1 αναλύοντας το δυστύχημα του Ιαπωνικού GP.

Η FIA ως διοργανώτρια αρχή έχει αναπτύξει μια μεθοδολογία ανάλυσης των μείζοντων συμβάντων κατά τη διάρκεια των GP επ' ωφελεία της ασφάλειας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η μελέτη ανέρχεται σε επίπεδα αντίστοιχα των αεροπορικών συμβάντων. Στο παρελθόν από το GP του Αγ. Μαρίνου την Πρωτομαγιά του 1994 όπου έχασαν τη ζωή τους ο Ράτσενμπεργκερ και ο Σένα έως σήμερα έχουν αναλυθεί ενδελεχώς πολλά συμβάντα. Από τον τραυματισμό του Μ.Σουμάχερ στο Σίλβερστον το 1999, μέχρι τις τούμπες του Κουμπίτσα με τη BMW στο Μόντρεαλ το 2008 ως την πτήση του Γουέμπερ στη Βαλένθια το 2010 η F1 μαθαίνει από τα ακραία συμβάντα και αναδιπλώνεται ώστε να μειώνονται οι πιθανότητες δυστυχημάτων.


Στη περίπτωση του Μπιανκί πάντως το σοκ είναι μεγάλο όπως μπορείτε να δείτε εδώ.

Το ατύχημα του Μπιανκί σε βίντεο.


Η επιτροπή της FIΑ ανακοίνωσε πέρυσι το Δεκέμβρη στη Ντόχα του Κατάρ
τα αναλυτικά συμπεράσματα που προέκυψαν από το ατύχημα του Γάλλου οδηγού στην Ιαπωνία και έκανε προτάσεις ώστε να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα επανάληψης παρόμοιου συμβάντος.





Τα συμπεράσματα είναι:

1.    Η αγωνιστική γραμμή είχε περιοριστεί λόγω ενός ρυακιού νερού στη στροφή 7. Ο Σούτιλ και ο Μπιανκί ένα γύρο μετά έχασαν τον έλεγχο σ’ αυτό το ρυάκι.
2.    Το μονοθέσιο του Σούτιλ απομακρύνονταν από το σημείο μ’ έναν γερανό όταν ο Μπιανκί έφτασε εκεί υπό καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας.
3.    Ο Μπιανκί δεν επιβράδυνε όσο θα έπρεπε για να διατηρήσει τον έλεγχο σ’ αυτό το σημείο της πίστας.
4.    Όταν οι οδηγοί αγνοούν τη διπλή κίτρινη σημαία τότε και οι συναγωνιστές τους αλλά και οι άνθρωποι ασφαλείας τίθενται σε κίνδυνο.
5.    Οι ενέργειας που έγιναν μετά το ατύχημα του Σούτιλ ήταν σύννομες και έχουν επαναληφθεί σε 384 συμβάντα τα τελευταία 8 χρόνια. Δεν υπήρχε λόγος να εμπλακεί νωρίτερα το αυτοκίνητο ασφαλείας.
6.    Ο Μπιανκί έκανε υπερδιόρθωση στο μονοθέσιο όταν έφυγε το πίσω μέρος οπότε κατευθύνθηκε προς τη μπαριέρα όπου δυστυχώς εκείνη τη στιγμή ήταν ο γερανός. Χτύπησε και πέρασε από κάτω με υψηλή ταχύτητα.
7.    Στα δυο δευτερόλεπτα που το μονοθέσιο του Μπιανκί άφησε την πίστα και κινούνταν στο χώρο διαφυγής, πάτησε και φρένο και γκάζι ταυτόχρονα. Ο αλγόριθμος ασφαλείας σε μια τέτοια περίπτωση είναι σχεδιασμένος ώστε να παρακάμπτει την εντολή γκαζιού και να σβήνει τον κινητήρα. Αυτό δεν έγινε γιατί το απέτρεψε ο αισθητήρας ροπής που ήλεγχε το πίσω ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (Brake by Wire). To εν λόγω σύστημα ήταν ασύμβατο με τις ρυθμίσεις του αλγόριθμου ασφαλείας (FailSafe settings).
8.    Το ότι δεν έσβησε ο κινητήρας είχε ως αποτέλεσμα να μην μειωθεί η ταχύτητα αλλά δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε πόσο. Ο Μπιανκί πιθανώς επηρεάστηκε από το γεγονός αυτό και δεν μπόρεσε να κάνει ελιγμό αποφυγής του γερανού καθότι οι εμπρός τροχοί ήταν μπλοκαρισμένοι.
9.    Το κράνος του Μπιανκί χτύπησε στο κάτω μέρος του γερανού. Η βιαιότητα της σύγκρουσης προκάλεσε λόγω της μεγάλης επιβράδυνσης του κεφαλιού υπό γωνία σοβαρό τραυματισμό και τελικά το θάνατο του οδηγού.
10.    Οι ενέργειες που έγιναν μετά από τους διασώστες ήταν οι ενδεδειγμένες και θεωρείται πως βοήθησαν να ζήσει μέχρι χτες ο Μπιανκί.
11.    Οι δυνάμεις που ασκήθηκαν όταν το μονοθέσιο των 700kg χτύπησε στο γερανό των 6500kg με ταχύτητα 126km/h ήταν πολύ μεγάλες. Η δομή ενός μονοθεσίου F1 δεν μπορεί να απορροφήσει τέτοια ενέργεια, χωρίς να καταστραφεί ο χώρος επιβίωσης του οδηγού ή να δημιουργηθούν δυνάμεις επιβράδυνσης που αποκλείουν την επιβίωση.


Με βάση αυτά τα δεδομένα υιοθετήθηκαν τα εξής από τη FIA:

1.    Όριο ταχύτητας όταν υπάρχει καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας
2.    Επανέλεγχος του λογισμικού ασφαλείας
3.    Απαγωγή υδάτων στις πίστες
4.    Δε θα ξεκινά ημερήσιος αγώνας αν δεν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος 4 ωρών μέχρι να σκοτεινιάσει.
5.    Οι αγωνιστικές άδειες θα δίνονται αφού πρώτα ο οδηγός περάσει εκπαίδευση για να εξοικειωθεί με όλα τα ζητήματα ασφαλείας.
6.    Να γίνονται περισσότερες δοκιμές με βρόχινα ελαστικά ώστε αυτά να φέρουν όλες τις τελευταίες εξελίξεις. Εδώ αποσαφηνίζεται πως σε καμιά περίπτωση δεν έπαιξαν κάποιο αρνητικό ρόλο τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli στο συμβάν του Μπιανκί.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης