F1: Ενέργειες για να μην ξανασυμβεί ανάλογο ατύχημα με του Μπιανκί!

F1: Ενέργειες για να μην ξανασυμβεί ανάλογο ατύχημα με του Μπιανκί!

Μουδιασμένος ο κόσμος της F1 μετά το σοβαρότατο ατύχημα του Ζουλ Μπιανκί στην Ιαπωνία και προβληματισμένος μετά τη δημοσιοποίηση βίντεο από κάμερες θεατών αναρωτιέται τι ενέργειες θα μπορούσαν να είχαν γίνει ώστε να αποφευχθεί το κακό.

F1: Ενέργειες για να μην ξανασυμβεί ανάλογο ατύχημα με του Μπιανκί!
Όσον αφορά στην πράσινη σημαία που κρατά ο κριτής στον πύργο που βρίσκεται στο σημείο εξόδου του Σούτιλ και ενόσω απομακρύνεται το μονοθέσιο του Γερμανού με γερανό, προφανώς και εγείρει ερωτηματικά ακόμη κι αν υποθέσει κανείς ότι αφορά το κομμάτι της πίστας από κει και πέρα. Αυτό γιατί οι οδηγοί όπως έρχονται ευθεία προς τον πύργο βλέπουν τη σημαία από μακριά. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Αλαίν Προστ σωστά επισημαίνει πως δεν έπρεπε να κυματίζει πράσινη σημαία ενώ απομακρύνονταν το μονοθέσιο με γερανό. Μάλιστα ο κριτής έχει αφήσει τις διπλές κίτρινες και έχει δείξει την πράσινη δευτερόλεπτα πριν το συμβάν.

Από την άλλη ο Προστ τονίζει πως δύσκολα οι οδηγοί σ’ αυτό το σημείο
βλέπουν τις σημαίες των κριτών.
Κλείσιμο

Δείτε εδώ το βίντεο με το ατύχημα του Μπιανκί…

Διαβάστε εδώ την άποψη του Προστ…

Για συνεχή ενημέρωση γύρω από την κατάσταση του Μπιανκί δείτε εδώ...

Από την πλευρά του ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1997, Ζακ Βιλνέβ επισημαίνει κάτι απλό: «Πρέπει να γίνουν αλλαγές όσον αφορά στο αυτοκίνητο ασφαλείας. Κάθε φορά που θα συμβαίνει ατύχημα, θα πρέπει αμέσως να βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Χωρίς αυτό να εναπόκειται σε ανθρώπινη κρίση. Στην Αμερική αυτό κάνουν, στη F1 όμως υπάρχει συνέχεια πίεση από θεατές και δημοσιογράφους γιατί η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας επηρεάζει τον αγώνα. Κάθε φορά που έβγαινα εκτός πίστας έτρεμα μήπως πέσει κάποιος πάνω μου. Ποτέ δε μου άρεσαν οι κίτρινες σημαίες. Τι σημαίνει να πας πιο αργά; Πόσο πιο αργά; Κι αν σου συμβεί κάποια βλάβη και βγεις στο ίδιο σημείο. Είναι απίθανο που δεν είχε συμβεί κάτι ανάλογο ως τώρα. Ήμασταν τυχεροί μέχρι πρότινος. Συχνά είχαν βγει εκτός μονοθέσια το ένα δίπλα στο άλλο και πάντα γλυτώναμε στο τσακ. Πρέπει να μην υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας, η ανθρώπινη κρίση σε τέτοια συμβάντα. Μόλις έχουμε ατύχημα χωρίς δεύτερη σκέψη θα βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας».



Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Ζακ Βιλνέβ πιστεύει πως αμέσως μετά από κάθε ατύχημα πρέπει να βγαίνει αυτοκίνητο ασφαλείας και αυτό να είναι παγιωμένο και όχι στην κρίση του αλυτάρχη.

Ο επικεφαλής μηχανικός της Williams, Ρομπ Σμέντλεϊ εξηγεί
πόσο εύκολο θα ήταν τα μονοθέσια να είναι κλειστού τύπου με καλύπτρα όπως τα μαχητικά αεροπλάνα, ώστε να μην επηρεάζονται από τέτοιες συγκρούσεις οι οδηγοί: «Τεχνικά είναι εύκολο να γίνει. Το έχουμε εξετάσει και αναλύσει στο τεχνικό συμβούλιο. Δεν ξέρω βέβαια αν θα βοηθούσε αυτό σ’ ένα ατύχημα όπως του Μπιανκί. Δεν ξέρω πόσο ανθεκτικό μπορεί ν’ αποδειχθεί ένα μονοθέσιο σ’ ένα τέτοιο φρικιαστικό ατύχημα. Προφανώς τα κλειστά κόκπιτ θ’ άλλαζαν τη μορφή της F1 και πάνω σ’ αυτό οι απόψεις διίστανται. Η αισθητική δεν είναι δικό μου θέμα, είμαι μηχανικός».

Ο πρόεδρος της Ένωσης Οδηγών, Άλεξ Βουρτς συμπλήρωσε:
«Κανείς από μας δε θέλει να εμπλακεί σε τέτοιο ατύχημα και η FIA πάντα κάνει ότι μπορεί για την ασφάλεια. Ως μέλος ερευνητικών ομάδων ξέρω πόση έρευνα και προσπάθεια γίνεται σ’ αυτό τον τομέα χωρίς σταματημό. Χωρίς να έχουμε ακόμη όλα τα δεδομένα του ατυχήματος δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε συμπέρασμα».

Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, ζήτησε από τον αλυτάρχη του αγώνα έκθεση για τα αίτια του ατυχήματος στην Ιαπωνία πριν τον επόμενο αγώνα αυτή την Κυριακή στο Σότσι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης