F1 2014: Σε απευθείας μετάδοση!

F1 2014: Σε απευθείας μετάδοση!

Οι Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης συνοψίζουν σε λίγες λέξεις τις στιγμές του 2014...

F1 2014: Σε απευθείας μετάδοση!
Μετά από την περιγραφή 19 αγώνων, 3 αποστολές σε Μπαχρέιν, Αυστρία και Άμπου Ντάμπι, χιλιάδες κείμενα, θέματα, ραδιοφωνικές ανταποκρίσεις και εκπομπές μια ακόμη χρονιά ολοκληρώθηκε.

Τάκης Πουρναράκης, σχολιαστής F1
Από την πρώτη στιγμή που άκουσα τη νέα μονάδα ισχύος στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν κατάλαβα πως η F1 μπαίνει σε μια νέα εποχή: "Οι πωλητές ωτοασπίδων πρέπει να ψάξουν γι' άλλη δουλειά" γράφαμε...
 Το θέμα με τον ήχο πήγε μακριά με τους Φέτελ και Έκλεστον να κάνουν σοβαρό λάθος, μιλώντας άσχημα για τη F1. Από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ακόμη ήταν σαφής η υπεροχή της μονάδας ισχύος της Mercedes. Αυτό φάνηκε στην πορεία κατά τη διάρκεια της χρονιάς όπου τα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes σάρωσαν κυριαρχώντας σε 16 αγώνες και σε όλες τις κατατακτήριες δοκιμές. Από την αρχή της χρονιάς ήταν σαφές πως το πρωτάθλημα θα ήταν υπόθεση για δυο: Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ. Λίγοι ήταν αυτοί που πίστευαν πως ο όμορφος Γερμανός θα κατάφερνε να κοντράρει τον ταχύτατο Χάμιλτον στα ίσα. Πιθανόν ούτε ο ίδιος ο Ρόσμπεργκ να μην πίστευε ότι θα τα πάει τόσο καλά. Παρουσιάστηκε σταθερός, ταχύς και ιδιαίτερα ώριμος στο πρώτο μέρος της χρονιάς. Λάθη σοβαρά δεν έκανε μέχρι το Βέλγιο όπου έπεσε πάνω στο Χάμιλτον. Εκεί κατά την άποψή μας κρίθηκε ο τίτλος γιατί ο Βρετανός αξιοποίησε στο έπακρο, σε ψυχολογικό επίπεδο αυτό το συμβάν. Ο Ρόσμπεργκ έκανε λάθος στα φρένα στο τέλος της μεγάλης ευθείας στη Μόντσα και το ίδιο στη στροφή Νο 2 στο Σότσι.  Δυο νίκες χαμένες, πολλά θα ήταν διαφορετικά αν δεν είχε κάνει αυτά τα δυο λάθη ο Ρόσμπεργκ. Σίγουρα η κόντρα των δυο οδηγών της Mercedes έσωσε την παρτίδα φέτος... σκεφτείτε να μην τους είχε αφήσει ελεύθερους να μονομαχήσουν η γερμανική εταιρεία.
Στα αρνητικά της σεζόν η απόδοση του Φέτελ και της Ferrari ειδικά στα χέρια του Ράικονεν. Να δούμε αν θα προκύψει κάτι διαφορετικό από τη συνεργασία τους το 2015. Στις ιδιαίτερες στιγμές του πρωταθλήματος πέρα από τη σύγκρουση των δυο Mercedes στο Βέλγιο, καταγράφουμε τις νίκες του Ρικιάρντο ειδικά την πρώτη εξ' αυτών στον Καναδά στον κατά την άποψή μας καλύτερο αγώνα του 2014. Επίσης την παρουσία δυο νέων αγώνων σε Αυστρία και Ρωσία, δυο event που άφησαν θετικό στίγμα. Τέλος η pole position του Μάσα στο Red Bull Ring μας θύμισε κάτι από τον παλιό καλό εαυτό του Βραζιλιάνου. Αδυνατούσαμε να πιστέψουμε πως ο Αλόνσο θα φύγει από τη Ferrari, θα φανεί αν θα του βγει αυτή η επιλογή του Ισπανού.  Τώρα όσον αφορά στο 2015 η κυριαρχία της Mercedes είναι δεδομένη αν δεν αλλάξει κάτι στους κανονισμούς που περιορίζουν την εξέλιξη των μονάδων ισχύος. Οι δοκιμές εξέλιξης ξεκινούν σε ένα μήνα και με τα σημερινά δεδομένα φαντάζει πιο λογική από ποτέ η διατήρηση των τίτλων από τη Γερμανική εταιρεία. Όμως όπως έχουμε μάθει στην πράξη, εκεί που σταματά η λογική, ξεκινά η F1! Καλή χρονιά να έχουμε...


Κλείσιμο

Πάνος Σεϊτανίδης, σχολιαστής F1
Η σεζόν του 2014 μπορεί να μη μείνει χαραγμένη στη μνήμη μας για τις μεγάλες ανατροπές και τις μάχες με πολλαπλούς πρωταγωνιστές αλλά σίγουρα προσέφερε περισσότερα απ' όσα δείχνει μία ψυχρή ματιά στο βαθμολογικό πίνακα. Άλλωστε είναι σπάνιο φαινόμενο σε μία σεζόν κυριαρχίας μίας ομάδας, ο τίτλος να είναι ανοιχτός μέχρι τα τελευταία χιλιόμετρα. Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ κονταροχτυπήθηκαν όλη τη σεζόν, σε μία μάχη που κρίθηκε στις λεπτομέρειες. Ανάμεσα σε δύο οδηγούς με διαφορετικά χαρακτηριστικά, διαφορετικούς χαρακτήρες, διαφορετικά δυνατά και τρωτά σημεία. Από τη μία ο συναισθηματικός, πεισματάρης αλλά στο τέλος της ημέρας... καλύτερος οδηγός που ακούει στο όνομα Lewis. Από την άλλη η ήρεμη δύναμη, ο σταθερά αξιόπιστος Γερμανός teammate του, μετρ στα παιχνίδια ψυχολογίας και παραλίγο πρωταθλητής Νίκο. Ακόμα κι όταν ο Βρετανός βρέθηκε το καλοκαίρι με την πλάτη στον τοίχο, πίστευα (και έγραφα) ακράδαντα πως εφόσον του το επέτρεπε η αξιοπιστία, θα έκανε τη μεγάλη ανατροπή. Και την έκανε. Έξι χρόνια μετά το θρίλερ του 2008, διπλασίασε τους τίτλους του - επίτευγμα αντάξιο του ταλέντου του. Όσο για τον Ρόσμπεργκ, έχασε μία μοναδική ευκαιρία, αυτή που σπάνια έρχεται σε οδηγούς που είναι ένα... κλικ πιο κάτω από τους κορυφαίους. Είχε στα χέρια του μονοθέσιο-πύραυλο αλλά δεν κατάφερε να κάνει την υπέρβαση. Όλα δείχνουν πως το 2015 θα έχει μία ακόμα ευκαιρία στο κυνήγι του ονείρου. Πιθανότατα την τελευταία.
Η προαναφερθείσα αξιοπιστία ή καλύτερα η έλλειψη αυτής, ήταν το μοναδικό ψεγάδι στο σχεδόν τέλειο οικοδόμημα της Mercedes, ο μοναδικός τρόπος να γελάσει κι άλλου το χειλάκι. Και στις τρεις περιπτώσεις που τα ασημί βέλη δεν έφτασαν στον στόχο, γέλασε το παιδί με το πιο λαμπρό χαμόγελο στο grid: o Ντάνιελ Ρικιάρντο. H ανίσχυρη μονάδα ισχύος της Renault έκοψε τα φτερά της τετράκις πρωταθλήτριας Red Bull ενώ οι νέες τεχνολογίες έκαναν τον ταύρο ανήμερο για τον Σεμπάστιαν Φέτελ, την ώρα που ο Αυστραλός εξασφάλιζε κατά την ταπεινή μου άποψη τον τίτλο του οδηγού της χρονιάς. Όχι μόνο κοίταξε στα μάτια τον... πολύ Seb, τον νίκησε κατά κράτος. Όχι μόνο ήταν ανταγωνιστικός, αν δεν υπήρχαν οι Mercedes θα ήταν πρωταθλητής. Δεν είχε απλά καλά αποτελέσματα, τα πέτυχε σημειώνοντας πλειάδα εντυπωσιακών προσπεράσεων. Ήταν αναμφίβολα η χρονιά του.
Για τον teammate του, οι όροι του συμβολαίου του, του έδωσαν την ελευθερία να εγκαταλείψει το καράβι και να πάει όπως ονειρευόταν στη Ferrari. Αυτό κι αν ήταν ανεμοδαρμένο πλοίο μέσα (και) στο 2014. Μία χρόνια αποτυχημένη, χωρίς νίκη μετά από 21 χρόνια, με περισσότερες απολύσεις παρά θετικά αποτελέσματα. Με τον Φερνάντο Αλόνσο να παλεύει (για τελευταία χρονιά) μόνος του και τον Κίμι Ράικονεν να αδυνατεί να συμμορφώσει την F14T στα θέλω του. Το γεγονός πως οι Ιταλοί κράτησαν πίσω τους την επίσης παραπαίουσα και φέτος McLaren, ήταν θέμα συγκυριών και προσωπικών υπερβάσεων του Φερνάντο.
Όμως αυτές δεν ήταν αρκετές για να κόψουν τη φόρα της Williams. Η ομάδα που πολλοί αγάπησαν στο παρελθόν αλλά οι περισσότεροι είχαν ήδη αρχίσει να λησμονούν, θύμισε κάτι από το ένδοξό της παρελθόν. Με όπλα της ισχυρές μονάδες ισχύος της Mercedes, το ταλέντο του Βάλτερι Μπότας και τη θέληση του Φελίπε Μάσα να φωνάξει επιτέλους "παρών", η ομάδα του Sir Frank ήταν η ευχάριστη έκπληξη της σεζόν. Αν ήταν λίγο πιο τυχερή ή... τολμηρή σε στρατηγικές, θα είχε πανηγυρίσει και νίκη.
Τι άλλο κρατάμε από το 2014; Η Mercedes "έφτιαξε" τη Force India που έκανε αξιοπρεπέστατη σεζόν, την ώρα που η Renault "έκαιγε" τη εξαφανισμένη Lotus και η Ferrari τη Sauber που έμεινε για πρώτη φορά στην ιστορία της στο μηδέν. Όμως η ελβετική ομάδα παραμένει εδώ και στοχεύει να επιστρέψει πιο δυνατή. Πράγμα που δεν μπορούμε να πούμε για τις Caterham/Marussia που υπέκυψαν στα οικονομικά τραύματά τους. Το αν θα μετενσαρκωθούν παραμένει ερωτηματικό, αν και είναι ευχή όλων. Όπως άλλωστε και το να "ξυπνήσει" ο Ζουλς Μπιανσί, που πρόλαβε να "λάμψει" με την ανίσχυρη MR03 προτού στο τρομακτικό του ατύχημα στην Ιαπωνία σβήσουν τα φώτα. Ας ελπίσουμε, προσωρινά...

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης