Let it snow!

Let it snow!

Την ώρα που αρκετοί δρόμοι στην ορεινή Αρκαδία παραμένουν αδιάβατοι εμείς ανοίγουμε νέους δρόμους στα οροπέδια της Κάπελης με το νέο Mitsubishi L200 που φέρει το σύστημα 4κινησης του Pajero και διαθέτει μια διαδρομή ανάρτησης που κυριολεκτικά τα ισιώνει όλα.

 Let it snow!
Η πρόσβαση στο επαρχιακό δίκτυο της ορεινής Αρκαδίας είναι δυνατή μόνο σ' όσους έχουν χιονολάστιχα ή και τετρακίνητα οχήματα (σ.σ: οι αλυσίδες χρειάζονται περισσότερο από σήμερα στον πάγο). Ξεκινώντας από την πλατεία στο Λεβίδι προς τα πάνω βρεθήκαμε μπροστά σ' ένα απίθανο σκηνικό. Μια μεγάλη νταλίκα χωρίς αλυσίδες ενώ χιόνιζε ώρες πριν (!) έφτασε στην πλατεία και σταμάτησε γιατί δεν μπορούσε ν' ανέβει μια ανηφόρα 20 μέτρων κλείνοντας τον εθνικό δρόμο Τρίπολης - Πύργου. Ο οδηγός κάθονταν μέσα και δεν έδειχνε καμία διάθεση συνεργασίας.  Εκατοντάδες αυτοκίνητα ταλαιπωρήθηκαν για ώρες ωσότου τα εκχιονιστικά και οι "αλατιέρες" καθαρίσουν τελείως τα 20 μέτρα δρόμου για να συνεχίσει η νταλίκα.




Κλείσιμο
...κι όμως ένας ανεύθυνος νταλικιέρης έκλεισε την Εθνική οδό Τρίπολης Πύργου για ώρες!

Εμείς παρακάμψαμε το πρόβλημα και συνεχίσαμε προς Μαίναλο
. Πάνω από το Λεβίδι ξεκινά ένας δύσβατος δασικός δρόμος που περνά από τα πανέμορφα οροπέδια της Κάπελης και καταλήγει στο χιονοδρομικό κέντρο της Οστρακίνας που ανακαινίστηκε και λειτουργεί με νέες πίστες και αναβατόρια. Προφανώς δεν είχε περάσει κανένα όχημα μέχρι εκείνη την ώρα από το σημείο αλλά αυτό κάθε άλλο παρά πρόβλημα ήταν για μας. Ανοίγαμε δρόμο λοιπόν στο απάτητο χιόνι απολαμβάνοντας το μεγαλείο της φύσης.

Το L200 είναι κατά βάση πισωκίνητο, μπορεί όμως ο οδηγός από το δεύτερο λεβιέ να επιλέξει 4Η. Πρόκειται για τετρακίνηση παρόμοιας φιλοσοφίας μ' αυτή του EVΟ, που σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης σου επιτρέπει να κινηθείς σε ρυθμούς ειδικής διαδρομής σε πατημένους χωματόδρομους. Μάλιστα ο οδηγός μπορεί να αλλάζει από 2WD σε 4WD «εν κινήσει», εφικτό κάτω από 100 km/h. Μοναδικό στην κατηγορία pick-up και όμοιο με του Pajero, το σύστημα Super Select της Mitsubishi προσδίδει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα, όπως συμβαίνει πολύ συχνά στην περίπτωση ενός SUT.



Σε αυτό το πρόγραμμα 4H, το κεντρικό διαφορικό συνεκτικής σύζευξης
κατανέμει τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Μόλις αρχίσουν τα δύσκολα έχεις την επιλογή να κλειδώσεις το κεντρικό διαφορικό αλλά και το πίσω διαφορικό. Με το πάτημα ενός διακόπτη στο ταμπλό,  κλειδώνουν εντελώς και οι δύο πίσω τροχοί (εφικτό κάτω από 12 km/h) για μέγιστη πρόσφυση σε σαθρά  εδάφη. Η αξιοπιστία του συστήματος είναι εγγυημένη στις παγωμένες συνθήκες, λόγω της δομής του εσωτερικού διαφράγματος που χρησιμοποιείται για να κλειδώσει το πίσω διαφορικό. Τέλος υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων 4L.




Όταν συνδυάζονται οι κοντές σχέσεις στο κιβώτιο με το κλείδωμα του κεντρικού
και του πίσω διαφορικού (πάντα σε ταχύτητες μέχρι 12km/h) απενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά και το ABS ώστε να μπορείς να φτιάξεις πρόσφυση, σκάβοντας στο χιόνι στην περίπτωσή μας.
Για να κατέβεις μια παγωμένη κατηφόρα αρκεί να βάλεις 2η σχέση στο κιβώτιο έχοντας επιλέξει κοντές σχέσεις.



Μ' όλα αυτά πραγματικά απολαύσαμε μοναδικές εικόνες στο χιονισμένο Μαίναλο
με την άγρια φύση σ' όλο της το μεγαλείο. Πουλιά να ψάχνουν τροφή κάτω από το χιόνι, λαγοί να τρέχουν φοβισμένοι, αγριογούρουνα σε παράταξη να βαδίζουν το ένα πίσω από το άλλο, πραγματικά μοναδικές εικόνες.




Αντί ευχών για καλή χρονιά μια ακόμη φωτογραφία...




.... από τα 1600 μέτρα υψόμετρο!

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης