GP Βρετανίας: Νίκη Χάμιλτον εντός έδρας (upd)!

GP Βρετανίας: Νίκη Χάμιλτον εντός έδρας (upd)!

Δραματική ήταν η εξέλιξη του Βρετανικού GP που καθυστέρησε μια ώρα λόγω ατυχήματος στον πρώτο γύρο.

GP Βρετανίας: Νίκη Χάμιλτον εντός έδρας (upd)!
Επεισοδιακός ήταν ο πρώτος γύρος του Βρετανικού GP με τον Κίμι Ράικονεν να χάνει τον έλεγχο της Ferrari στην Aintree. Ο Iceman εκκινούσε 18ος και βρέθηκε μπροστά από τον Αλόνσο που ήταν 16ος στην 1η στροφή. Αμέσως μετά και υπό πίεση έκανε λάθος και βρέθηκε εκτός γραμμής. Προσπαθώντας να επιστρέψει στην πίστα ο Φινλανδός βρήκε σε αναπήδηση έχασε το πίσω μέρος και χτύπησε στην μπαριέρα καταστρέφοντάς την όπως και την Ferrari. Στο διάβα του παρέσυρε και τους Μάσα, Κομπαγιάσι.

Οι πρώτες αναλύσεις δείχνουν πως ο Φινλανδός δέχτηκε επιβράδυνση της τάξεως
των 47g και ήταν αρκετά τυχερός που τη γλύτωσε μόνο με μώλωπες στον αριστερό αστράγαλο. Από τη Ferrari αργά απόψε αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν πως ο Ράικονεν θα είναι σε θέση να οδηγήσει στο διήμερο δοκιμών εξέλιξης της Τρίτης και της Τετάρτης: "Ας περιμένουμε ως αύριο" τόνισε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Μάρκο Ματιάτσι.

Το χτύπημα της F14 T στην μπαριέρα δημιούργησε πρόβλημα.
Κλείσιμο
Οι Βρετανοί αποφάσισαν να την αλλάξουν για λόγους ασφαλείας, αυτό κρίνεται οριακό. Ήταν όμως αποτυχία τους το ότι οι τεχνικοί έκαναν μια ώρα να διορθώσουν την μπαριέρα, θεατές και οδηγοί περίμεναν στωικά να τελειώσουν.



O Μπότας πέρασε όσους βρήκε στο διάβα του για να φτάσει στη 2η θέση. Εδώ προσπερνά τη McLaren του Μπάτον.


Όταν επιτέλους άρχισε ξανά ο αγώνας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας
όλοι περίμεναν τη μονομαχία Ρόσμπεργκ - Χάμιλτον η οποία δεν ήρθε ποτέ  Ο Γερμανός έμεινε από κιβώτιο και ο Χάμιλτον άδραξε την ευκαιρία ώστε να περάσει εμπρός. Εντυπωσιακή ήταν η ψυχραιμία του Ρόσμπεργκ που προσπάθησε να διαχειριστεί την κατάσταση: "Κάποια στιγμή έπαψα να σκέφτομαι τη μάχη για τη νίκη και προσπαθούσα μέσω ρυθμίσεων να βρω έναν τρόπο να τερματίσω. Η διαφορά ρυθμού που έχουμε μου επιτρέπει πολλά πράγματα". Μιλώντας για λογαριασμό της Mercedes, ο αγωνιστικός διευθυντής Τότο Βολφ υπερθεμάτισε: "Είναι αδιανόητο να μένεις από κιβώτιο το 2014. Μπορεί να συμβεί μια φορά αλλά δεν θα επιτρέψω να συμβεί δεύτερη".

Πίσω από το Χάμιλτον καθώς η μια Mercedes ήταν εκτός μάχης
δόθηκε μεγάλη μάχη για τις άλλες δυο θέσεις στο βάθρο. Ο Βάλτερι Μπότας εκμεταλλευόμενος την υπεροχή της Williams αλλά και την στρατηγική του που επέλεξε η ομάδα του πέρασε όσους βρέθηκαν στο διάβα του και βρέθηκε τελικά 2ος. Ο Μπότας είχε καταταγεί  17ος αλλά μετά την εφαρμογή των ποινών εκκινούσε 14ος. Οι Ρικιάρντο και Μπάτον ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ κατάφεραν να τερματίσουν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα.



Ο Γκουτιέρεζ απογείωσε το Μαλντονάντο προσπαθώντας να κρατηθεί μπροστά του. Οι αγωνοδίκες  επέβαλλαν στο Μεξικάνο ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του Γερμανικού GP.


Πίσω τους ο Φέτελ διασκέδασε τις εντυπώσεις προσπερνώντας στο τέλος τον Αλόνσο
μετά από συναρπαστική μονομαχία. Αμφότεροι ήταν σε στρατηγική 2 πιτ στοπ με τον Αλόνσο να έχει εκκινήσει 16ος και να βγαίνει 6ος πίσω από το Φέτελ μετά την ολοκλήρωση των αλλαγών ελαστικών. Ο Ισπανός μάλιστα είχε δεχτεί νωρίτερα και ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί τοποθέτησε πιο μπροστά από το οριοθετημένο πλαίσιο το μονοθέσιο του στην εκκίνηση.

Ο Αλόνσο πέρασε το Φέτελ βγαίνοντας από τα πιτ και από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε ανάμεσά τους μια λυσσαλέα μάχη με πολύ γκρίνια. Ο ένας "έβλεπε" παραβάσεις στον άλλον, όμως οι αγωνοδίκες εναρμονισμένοι με την καινούργια νοοτροπία της FIA "αφήστε τους να μονομαχήσουν" έμειναν αμέτοχοι. Τελικά ο Φέτελ πέρασε τον Αλόνσο λίγο πριν το φινάλε.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Χάμιλτον να κλαίει από χαρά, μάλιστα ο Βρετανός καθυστέρησε να βγάλει το κράνος τους θέλοντας να προφυλάξει το ξέσπασμα των συναισθημάτων του.
 


O Λιούις Χάμιλτον με τον επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, Τζόρτζ Όουεν, το Βάλτερι Μπότας και το Ντανιέλ Ρικιάρντο στο βάθρο των νικητών.


Ο Χάμιλτον αφού ανέκτησε την αυτοκυριαρχία του μετά την απονομή μίλησε σχετικά:
" Ήρθα εδώ σκεφτόμενος ότι θα ήμουν ευτυχής αν κατάφερνα να ανακτήσω το ψυχολογικό προβάδισμα και να μειώσω τη διαφορά. Πήρα τη νίκη σήμερα και μείωσα τη διαφορά. Κυνηγάω το Ρόσμπεργκ από τον πρώτο αγώνα που εγκατέλειψα. Είναι πολύ δύσκολο. Τώρα νιώθω ότι είμαστε ξανά σχεδόν ίσα και με το ρυθμό που είχα σήμερα πρέπει να επικεντρωθώ στο δεύτερο μέρος της σεζόν. Σήμερα ένιωθα από την αρχή ότι ήμουν ταχύτερος από το Νίκο και τον κυνηγούσα όπως ποτέ πριν. Ανυπομονούσα να μονομαχήσω μαζί του ρόδα με ρόδα πιστεύω ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία στο μέλλον".

Ο νεαρός Φινλανδός Βάλτερι Μπότας που βρίσκεται σε πολύ καλή φόρμα
τόνισε μετά τη 2η θέση στον αγώνα που είναι η καλύτερη της καριέρας του έως σήμερα: « Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Όπως είπα και στην ενδοεπικοινωνία ένα σκαλοπάτι απομένει. Είδατε πόσο γρήγορο είναι το μονοθέσιο μας. Συμπεριφέρεται άψογα και είναι ευχαρίστηση να το οδηγείς. Oι Mercedes είναι ακόμη μπροστά αλλά πλησιάζουμε. Λυπάμαι για το Φελίπε άξιζε κάτι περισσότερο στον 200στο του αγώνα».

Από την πλευρά ο Ντάνιελ Ρικιάρντο που ανέβηκε στο βάθρο
παρότι εκκινούσε 8ος χάρης τη στρατηγική ενός πιτ στοπ παραδέχτηκε: «Νομίζω πως είχαμε ένα γύρο ακόμη θα με είχε περάσει ο Μπάτον. Είμαι πολύ χαρούμενος που ανέβηκα στο βάθρο. Εξεπλάγην που δεν ήμουν όσο γρήγορος περίμενα στην αρχή του αγώνα και αποφάσισα να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό. Σήμερα πραγματικά ευνοήθηκα είμαι λοιπόν χαρούμενος που έφτασα ως εδώ».

Ο Μπάτον από την πλευρά του ήταν λίγο στεναχωρημένος που δεν τα κατάφερε:
«Δεν πίστευα πως ήταν καλή πίστα για μας εδώ. Κερδίσαμε μια Ferrari και μια Red Bull οπότε μάλλον πήγαμε καλά. Απλά φτάνοντας τόσο κοντά στο βάθρο ήλπιζα σε κάτι περισσότερο. Θα ήταν τέλεια για τους θεατές αν βρισκόμουν εκεί μαζί με το Lewis».

Επόμενος αγώνας το Γερμανικό GP στις 20 Ιουλίου.


Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:


Αποτελέσματα - 52 γύροι:

 

Θέση Οδηγός               Ομάδα                    Χρόνος/ Διαφορά

 1. Lewis Hamilton        Mercedes                 2h26m52.094s

 2. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes        +30.135s

 3. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault         +46.495s

 4. Jenson Button         McLaren-Mercedes         +47.390s

 5. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault         +53.864s

 6. Fernando Alonso       Ferrari                  +59.946s

 7. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes         +1m02.563s

 8. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes     +1m28.692s

 9. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault       +1m29.340s

10. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault       -1 γύρο

11. Sergio Perez          Force India-Mercedes     -1 γύρο

12. Romain Grosjean       Lotus-Renault            -1 γύρο

13. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari           -1 γύρο

14. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari         -1 γύρο

15. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault         -2 γύρους

16. Max Chilton           Marussia-Ferrari         -2 γύρους

17. Pastor Maldonado      Lotus-Renault            -3 γύρους

 

Εγκατέλειψαν:

 

    Nico Rosberg          Mercedes                 28 γύρους

    Marcus Ericsson       Caterham-Renault         11 γύρους

    Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari            9 γύρους

    Felipe Massa          Williams-Mercedes         1  γύρος

    Kimi Raikkonen        Ferrari                   0  γύροι

 

Βαθμολογία

    Οδηγών                        Κατασκευαστών

 1. Nico Rosberg      165      1. Mercedes             326  

 2. Lewis Hamilton    161      2. Red Bull-Renault     168  

 3. Daniel Ricciardo  98       3. Ferrari              106

 4. Fernando Alonso   87       4. Williams-Mercedes    103

 5. Valtteri Bottas   73       5. Force India-Mercedes 91

 6. Sebastian Vettel  70       6. McLaren-Mercedes     90

 7. Nico Hulkenberg   63       7. Toro Rosso-Renault   15

 8. Jenson Button     55       8. Lotus-Renault        8 

 9. Kevin Magnussen   35       9. Marussia-Ferrari     2 

10. Felipe Massa      30      10. Sauber-Ferrari       0 

11. Sergio Perez      28      11. Caterham-Renault     0 

12. Kimi Raikkonen    19                                   

13. Jean-Eric Vergne  9                                    

14. Romain Grosjean   8   

15. Daniil Kvyat      6    

16. Jules Bianchi     2   

 

 



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης