F1: Σε αδιέξοδο Renault και Ferrari;
F1: Σε αδιέξοδο Renault και Ferrari;
Η φετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο για τη F1 καθότι η τεχνολογία των πολύστροφων ατμοσφαιρικών κινητήρων πέρασε στη λήθη του παρελθόντος και στη θέση τους δημιουργήθηκαν υπερσύγχρονες μονάδες ισχύος.
Αυτές αποτελούνται από 6 μέρη: Θερμικό κινητήρα 1.6lt (1), με υπερτροφοδότη (2) απόδοσης 600PS και σύστημα ανάκτησης ενέργειας ERS με δυο ηλεκτροκινητήρες (3-4), μονάδες διαχείρισης ηλεκτρονικών (5) και χώρο αποθήκευσης ενέργειας (6) συνολικής απόδοσης 160PS. Κινούμενα στον ίδιο ρυθμό τα μονοθέσια φέτος χρειάζονται 100kg καυσίμου, έναντι 150kg πέρυσι για την ίδια απόσταση (305+km).
Υπάρχουν 3 κατασκευαστές μονάδων ισχύος, οι Mercedes, Renault και Ferrari. Η Γερμανική εταιρεία έχει κάνει με διαφορά καλύτερη δουλειά ειδικά στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας. Οι ομάδες που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Mercedes πέρα από την επίσημη εργοστασιακή (Williams, McLaren, Force India) είναι ωφελημένες έναντι του ανταγωνισμού.
Την ίδια στιγμή Renault και Ferrari έχουν βρεθεί σε δύσκολη θέση καθώς οι μονάδες ισχύος τους δεν αποδίδουν εξίσου καλά και λόγω των περιορισμών στους τεχνικούς κανονισμούς δεν υπάρχει η δυνατότητα δραστικών αλλαγών κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Στη Red Bull υπάρχει δυσαρέσκεια τόσο για την υστέρηση όσο και για την αναξιοπιστία της μονάδας ισχύος της Renault.Οι Ταύροι από τη μια τονίζουν πως πήραν 4 συνεχή πρωταθλήματα τα προηγούμενα χρόνια με τους Γάλλους, από την άλλη όμως πιέζουν συνεχώς για βελτιώσεις.
Υπάρχουν 3 κατασκευαστές μονάδων ισχύος, οι Mercedes, Renault και Ferrari. Η Γερμανική εταιρεία έχει κάνει με διαφορά καλύτερη δουλειά ειδικά στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας. Οι ομάδες που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Mercedes πέρα από την επίσημη εργοστασιακή (Williams, McLaren, Force India) είναι ωφελημένες έναντι του ανταγωνισμού.
Την ίδια στιγμή Renault και Ferrari έχουν βρεθεί σε δύσκολη θέση καθώς οι μονάδες ισχύος τους δεν αποδίδουν εξίσου καλά και λόγω των περιορισμών στους τεχνικούς κανονισμούς δεν υπάρχει η δυνατότητα δραστικών αλλαγών κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Στη Red Bull υπάρχει δυσαρέσκεια τόσο για την υστέρηση όσο και για την αναξιοπιστία της μονάδας ισχύος της Renault.Οι Ταύροι από τη μια τονίζουν πως πήραν 4 συνεχή πρωταθλήματα τα προηγούμενα χρόνια με τους Γάλλους, από την άλλη όμως πιέζουν συνεχώς για βελτιώσεις.
Στη Renault βέβαια ξέρουν καλά πως κατά τη διάρκεια της σεζόν δεν μπορούν να τροποποιήσουν τα μηχανικά μέρη της μονάδας ισχύος παρά μόνο για λόγους αξιοπιστίας. Είναι βέβαιο λοιπόν πως οι θεαματικές βελτιώσεις θα περιμένουν μέχρι το 2015. Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής μηχανικός Ρομπ Ουάιτ που βρίσκεται πολλά χρόνια σε επιτελικό ρόλο στη Γαλλική εταιρεία τόνισε: " Δεν υπάρχει δυνατότητα για αλλαγές στα μηχανικά μέρη κατά τη διάρκεια της σεζόν. Έχουμε λοιπόν επικεντρώσει την προσοχή μας σε όσα μπορούν ν' αλλάξουν τις ισορροπίες φέτος. Λογικά η FIA δε θα εγκρίνει αλλαγές στη μονάδα ισχύος για λόγους απόδοσης. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε επιμέρους την υπάρχουσα μονάδα και να μειώνουμε τη διαφορά από τους αντιπάλους μας. Παράλληλα δουλεύουμε και σε βελτιώσεις που θα παρουσιαστούν το χειμώνα και ρεαλιστικά θα έχουν πιο σημαντική επίδραση. Οι αθλητικοί και τεχνικοί κανονισμοί οριοθετούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούμαστε και εμείς προσπαθούμε να πετύχουμε το καλύτερο σ' αυτό. Το βασικό μας λάθος ήταν πως καθυστερήσαμε να ξεκινήσουμε τη δουλειά για τη νέα μονάδα ισχύος και έτσι κυνηγάμε το χρόνο από την πρώτη μέρα".
Στη Red Bull έχουν πολλά παράπονα από τη Renault. Γράφτηκε μάλιστα πως εξετάζουν την δημιουργία δική τους μονάδα ισχύος. Το διέψευσαν και η λογική λέει πως είναι αρκετά ακραία και σίγουρα οικονομικά δύσκολη μια τέτοια επιλογή από μια ομάδα που κατασκευάζει σασί. Δεν έχει μάλιστα προηγούμενο στη F1, αυτό.
Από την πλευρά της Ferrari τώρα ο νέος αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Μάρκο Ματιάτσι αντιδρώντας σε ερώτηση συναδέλφου που τη θεώρησε προβοκατόρικη ή απλά ακούμπησε κάποια ευαίσθητη χορδή του ξεκαθάρισε: " Έχετε πολλές γνώσεις για τη F1 οπότε απορώ γιατί με ρωτάτε πως θα κλείσουμε τη διαφορά από τη Mercedes. Η διαφορά είναι μεγάλη, δεν μπορούμε να πειράξουμε τον κινητήρα, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλαγές. Το 2015 θα βελτιωθεί η κατάσταση καθότι έχουμε πολύ περισσότερα περιθώρια από τη Mercedes".
Οι ειδικοί αναλυτές εκτιμούν πως η μονάδα ισχύος της Mercedes κάνει καλύτερη εκμετάλλευση του καυσίμου και ανακτά ενέργεια πιο αποτελεσματικά, με συνολική διαφορά στην απόδοση της τάξεως των 70PS σε σχέση με Renault και Ferrari που βρίσκονται σε παραπλήσια επίπεδα απόδοσης με τη γαλλική εταιρεία να έχει βραχεία κεφαλή.
Στη Red Bull έχουν πολλά παράπονα από τη Renault. Γράφτηκε μάλιστα πως εξετάζουν την δημιουργία δική τους μονάδα ισχύος. Το διέψευσαν και η λογική λέει πως είναι αρκετά ακραία και σίγουρα οικονομικά δύσκολη μια τέτοια επιλογή από μια ομάδα που κατασκευάζει σασί. Δεν έχει μάλιστα προηγούμενο στη F1, αυτό.
Από την πλευρά της Ferrari τώρα ο νέος αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Μάρκο Ματιάτσι αντιδρώντας σε ερώτηση συναδέλφου που τη θεώρησε προβοκατόρικη ή απλά ακούμπησε κάποια ευαίσθητη χορδή του ξεκαθάρισε: " Έχετε πολλές γνώσεις για τη F1 οπότε απορώ γιατί με ρωτάτε πως θα κλείσουμε τη διαφορά από τη Mercedes. Η διαφορά είναι μεγάλη, δεν μπορούμε να πειράξουμε τον κινητήρα, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλαγές. Το 2015 θα βελτιωθεί η κατάσταση καθότι έχουμε πολύ περισσότερα περιθώρια από τη Mercedes".
Οι ειδικοί αναλυτές εκτιμούν πως η μονάδα ισχύος της Mercedes κάνει καλύτερη εκμετάλλευση του καυσίμου και ανακτά ενέργεια πιο αποτελεσματικά, με συνολική διαφορά στην απόδοση της τάξεως των 70PS σε σχέση με Renault και Ferrari που βρίσκονται σε παραπλήσια επίπεδα απόδοσης με τη γαλλική εταιρεία να έχει βραχεία κεφαλή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα