GP Καναδά: Ο Ρόσμπεργκ στην pole!

GP Καναδά: Ο Ρόσμπεργκ στην pole!

Στα χιλιοστά του δευτερολέπτου κρίθηκε η μάχη ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes. Ο Ρόσμπεργκ πήρε την 1η του pole στον Καναδά και 7η της καριέρας του.

GP Καναδά: Ο Ρόσμπεργκ στην pole!
Λιακάδα, κατάμεστες κερκίδες, θερμοκρασία 24 βαθμούς στον αέρα, 41 βαθμούς στο οδόστρωμα και άπνοια στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο Μόντρεαλ του Καναδά στις κατατακτήριες δοκιμές.  Ο Λιούις Χάμιλτον πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στις ελεύθερες δοκιμές χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα, έτσι ανάμεσα στους πιλότους υπήρχε προβληματισμός για το ποια γόμα θα χρησιμοποιήσουν.

Στο 18λεπτο Q1 τη μάχη της 16αδας συμμετείχαν 21 πιλότοι καθότι ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ
κατέστρεψε νωρίτερα τη Sauber στα ελεύθερα και οι μηχανικοί της Ελβετικής ομάδας δεν πρόλαβαν να την επιδιορθώσουν. Στους προηγούμενους 6 αγώνες μόνο 4 ομάδες έχουν μείνει εκτός 16αδας, όπως ίσως μαντεύετε οι Marussia, Caterham, Lotus και Sauber.
Κλείσιμο
Στη Marussia πάντως δείχνουν να βρίσκουν βηματισμό μετά τους πρώτους βαθμούς που έδωσε στην ομάδα ο Ζουλς Μπιανσί στο Μονακό. Σε κάθε περίπτωση είναι ταχύτεροι των Caterham.  Ειδικά η Caterham του Κομπαγιάσι θα βρίσκεται στην τελευταία σειρά της εκκίνησης καθώς έμεινε στα ελεύθερα από κιβώτιο, οι μηχανικοί το άλλαξαν έτσι ο Ιάπωνας υπόκειται σε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση.  Ο Χάμιλτον στην 2η προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα σημείωσε χρόνο 1:16.4 δίνοντας ρυθμό στους υπόλοιπους. Ο Βρετανός σε κάθε του προσπάθεια φροντίζει να κατεβάζει το χρόνο σε σχέση με την επίδοση του Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός πιλότος φάνηκε να χάνει χρόνο ειδικά στο δεύτερο χρονομετρημένο κομμάτι της πίστας. Ο Χάμιλτον επέτεινε το ψυχολογικό παιχνίδι σπάζοντας το φράγμα του 1:16 κατά 250 χιλιοστά. Την ίδια στιγμή ο Φέτελ σημείωνε χρόνο 1.7 sec πιο αργό και ο Αλόνσο επέστρεφε άπραγος στα πιτ της Ferrari αδυνατώντας να βελτιώσει το χρόνο που τον έφερνε εκείνη τη στιγμή στην 10η θέση.




Αρκετοί πιλότοι για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση έσπευσαν να δοκιμάσουν
με την πολύ μαλακή γόμα. Ανάμεσά τους ο Ράικονεν που είχε εμφανές πρόβλημα υπερστροφής στην F14T. Λίγο πριν το φινάλε ο Έρικσον έχασε τον έλεγχο της Caterham  πατώντας άτσαλα στο σικέιν 8 - 9 χτύπησε στον τοίχο με το πίσω μέρος πληγώνοντας το μονοθέσιο. Η κόκκινη σημαία βγήκε ενώ απέμεναν 16 sec για την ολοκλήρωση της διαδικασίας που τελείωσε έτσι.  Εκτός έμειναν o Γκουτιέρεζ που δεν συμμετείχε Marussia, Caterham αλλά και ο Μαλντονάντο με πρόβλημα στο κιβώτιο.

Το Q2 ξεκίνησε με όλους τους πιλότους να χρησιμοποιούν τη πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και τις Williams να σπάνε το φράγμα του 1:16, ο Μάσα ήταν ταχύτερος του Μπότας. Οι Ferrari δεν μπόρεσαν να κινηθούν στο ρυθμό της Williams υστερώντας σε τελική ταχύτητα στη μεγάλη ευθεία.  Ο Αλόνσο ακούστηκε στην ενδοεπικοινωνία να λέει πως έκανε πολύ καλό γύρο. Οι Ferrari δεν βρίσκονταν στην πρώτη δεκάδα σε τελική ταχύτητα. Τελικά έμειναν εκτός 10αδας οι Χούλκενμπεργκ (Force India), Μάγκνουσεν (McLaren), Πέρεζ (Force India), Γκροζάν (Lotus),  Κβιάτ (Toro Rosso) και Σούτιλ (Sauber). Μέχρι την τελευταία στιγμή οι Williams ήταν στις πρώτες θέσεις, οι Mercedes χωρίς να χρειάζεται βγήκαν στην πίστα και κατέβασαν μισό δευτερόλεπτο φέρνοντας στην περίπτωση του Χάμιλτον το χρονόμετρο στο 1:15!

Το Q3 ξεκίνησε με το Ρόσμπεργκ να πατάει οριακά στο κερμπ του τελευταίου σικέιν να του βγαίνει το ρίσκο να και πετυχαίνει για πρώτη φορά ταχύτερο χρόνο από τον Χάμιλτον έστω και για 68 χιλιοστά του δευτερολέπτου σπάζοντας το φράγμα του 1:15!  Τα μόνα μονοθέσια που ακολουθούσαν σε χρονική απόσταση μισού δευτερολέπτου ήταν οι Williams. Τελικά ο Ρόσμπεργκ κατάφερε να βρει μερικά χιλιοστά ακόμη στην 2η προσπάθεια και να περάσει το Χάμιλτον στερώντας του την pole για 74 χιλιοστά. Ο Βρετανός μπλόκαρε την εμπρός αριστερή ρόδα στην είσοδο της στροφής 8 χάνοντας λίγο χρόνο. Πίσω τους ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε την έκπληξη σημειώνοντας τον 3ο χρόνο. Απογοήτευση για τις Ferrari που περιορίστηκαν στις θέσεις 7 και 10 με το Ράικονεν να είναι τελευταίος.
 

O Αλόνσο στην έξοδο του πέταλου πριν τη μεγάλη ευθεία.

Μετά το τέλος των δοκιμών, ο poleman Νίκο Ρόσμπεργκ δήλωσε:
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος. Δούλεψα σε κάθε λεπτομέρεια με τους μηχανικούς μου και βρήκα το τελευταίο δέκατο που μου έλειπε. Όλοι λέγατε πως εδώ είναι η πίστα του Λιούις αλλά εγώ δεν το έβλεπα έτσι. Είναι μια πίστα που μου αρέσει πολύ, μια ιδιαίτερη διαδρομή και ήξερα πως αν τα κάνω όλα σωστά θα τα καταφέρω. Δεν ήταν έξτρα πίεση για μένα ότι ήταν καλός στο παρελθόν εδώ, η pole position είναι ότι καλύτερο για τον αγώνα. Δεν ανησυχώ θα έχουμε μια καλή μάχη. Ξέρω ότι οι δοκιμές είναι καθοριστικές εδώ καθώς δεν μπορείς να κάνεις πολλά αλλάζοντας στρατηγική όντας με το ίδιο μονοθέσιο».

Από την πλευρά του ο Χάμιλτον παίζοντας το παιχνίδι της ψυχολογίας τόνισε:
«Είχα δυο γύρους στο Q3 αλλά δεν ήταν καλοί. Δεν φταίει κάτι, μικρές λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά ειδικά όταν έχεις ίδιο μονοθέσιο. Ο Νίκο είναι πολύ γρήγορος και αποδίδει πολύ καλά. Στον πρώτο μου γύρο αντιμετώπισα κυκλοφοριακό στο δεύτερο απλά δεν τα κατάφερα. Πιστεύω ότι η μόνη μου ευκαιρία αύριο είναι η διαφορετική στρατηγική. Στην εκκίνηση θα έχω επίσης μια ευκαιρία αλλά είναι στην καθαρή πλευρά, ελπίζω να διατηρήσω τη θέση μου. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η προφύλαξη των ελαστικών».

Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε την έκπληξη την τελευταία στιγμή μ’ έναν εντυπωσιακό γύρο:
«Το ξεκίνημα του γύρου μου δεν ήταν το καλύτερο δυνατό. Παρ’ όλα αυτά κατάφερα να κάνω καλό χρόνο. Ήταν το μέγιστο που μπορούσαμε να πετύχουμε σήμερα. Οι διαφορές από αυτούς που ακολουθούν είναι πολύ μικρές. Ήμασταν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τις Mercedes αλλά στις πιο πίσω θέσεις, μόνο 4-5 εκατοστά του δευτερολέπτου χωρίζουν τέσσερα μονοθέσια. Είμαι χαρούμενος που ήμουν ο ταχύτερος εξ αυτών. Η στρατηγική μπορεί να φέρει εκπλήξεις αύριο. Θα προσπαθήσω να μείνω κοντά στους δύο πρώτους κι αν έχω την ευκαιρία να τους επιτεθώ, θα το κάνω».



Εντελώς τεντωμένοι οι Χάμιλτον - Ρόσμπεργκ την ώρα που ο Φέτελ είναι χαλαρός δίπλα τους.


Ακριβώς τα αντίθετα αισθάνεται ο έτερος πιλότος της Red Bull, Ντάνιελ Ρικιάρντο:
«Έκανα κακό τελευταίο γύρο στην τρίτη περίοδο. Ωστόσο, σημειώσαμε πρόοδο στην πορεία του διημέρου και δεν ήμασταν μακριά από τις πρώτες θέσεις. Οι διαφορές στους χρόνους είναι μικρές. Ελπίζω να κάνω καλή εκκίνηση και δεδομένης της στρατηγικής μου, ο αγώνας μπορεί να έχει ενδιαφέρον».

Στη Williams δεν ήταν ευχαριστημένοι με το τελικό αποτέλεσμα καθώς θεωρούσαν
πως είχαν τη δυναμική να βρεθούν μπροστά από το Φέτελ. Στη Ferrari ο προβληματισμός ήταν έντονος και ο Αλόνσο ξεκάθαρος: «Απλά δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι, έκανα τέλειο γύρο και υστερούμε ένα δευτερόλεπτο». Από την πλευρά του ο Ράικονεν αντιμετώπιζε συνέχεια προβλήματα υπερστροφής και δεν προσπάθησε καν 2η φορά στο Q3: «Δε νομίζω να έκανε κάποια διαφορά» είπε με ειλικρίνεια ο Φινλανδός.



Ακόμη μια καλή επίδοση για το Μπότας στον Καναδά. Ο Φινλανδός πιλότος πέρυσι ήταν στην 3η θέση του grid. Το σασί της Williams βολεύεται σε πίστες με χαμηλές κλίσεις στις αεροτομές και η μονάδα ισχύος της Mercedes που χρησιμοποιούν είναι η πιο δυνατή.

Αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο  αγώνας για να δούμε τι θα γίνει
ανάμεσα στους πιλότους της Mercedes. Θα μπορέσει να κρατήσει το προβάδισμα ο Ρόσμπεργκ και να κερδίσει για πρώτη φορά εκεί ή θα τον περάσει ο Χάμιλτον;

Ο αγώνας θα μεταδοθεί σήμερα, απευθείας από τον Alpha στις 20:00 το βράδυ.

Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:


Θέση Πιλότος              Ομάδα                Χρόνος      Διαφορά 

 1. Nico Rosberg          Mercedes             1m14.874s        

 2. Lewis Hamilton        Mercedes             1m14.953s  +0.079s

 3. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m15.548s  +0.674s

 4. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes    1m15.550s  +0.676s

 5. Felipe Massa          Williams-Mercedes    1m15.578s  +0.704s

 6. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault     1m15.589s  +0.715s

 7. Fernando Alonso       Ferrari              1m15.814s  +0.940s

 8. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault   1m16.162s  +1.288s

 9. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m16.182s  +1.308s

10. Kimi Raikkonen        Ferrari              1m16.214s  +1.340s

Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m16.255s                Διαφορά από 1ο Q2

11. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m16.300s  +1.246s

12. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes     1m16.310s  +1.256s

13. Sergio Perez          Force India-Mercedes 1m16.472s  +1.418s

14. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m16.687s  +1.633s

15. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault   1m16.713s  +1.659s

16. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari       1m17.314s  +2.260s

Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m18.235s               Διαφορά από 1ο Q1

17. Pastor Maldonado      Lotus-Renault        1m18.328s  +2.578s

18. Max Chilton           Marussia-Ferrari     1m18.348s  +2.598s

19. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari     1m18.359s  +2.609s

20. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault     1m19.278s  +3.528s

21. Marcus Ericsson       Caterham-Renault     1m19.820s  +4.070s

22. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       δε χρονομετρήθηκε

 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης