Το νέο Volvo XC90 με αυτόνομη οδήγηση!

Το νέο Volvo XC90 με αυτόνομη οδήγηση!

Στο παιχνίδι του τομέα αυτόνομης οδήγησης μπαίνει για τα καλά η Volvo Cars, με το πρόγραμμα «Drive Me».

Αυτό διεξάγεται στο Γκέτεμποργκ, έδρα της σουηδικής μάρκας. Στο πλαίσιό του, εκατό οχήματα Volvo θα κινούνται αυτόνομα στη σκανδιναβική πόλη, χωρίς παρέμβαση οδηγού, ακολουθώντας την κυκλοφορία και τηρώντας όλους τους κανόνες. Ήδη, τα πρώτα αυτοκίνητα βρίσκονται στο δρόμο!

Η Volvo, έχει δημόσια εκφράσει την άποψή της ότι τα αυτοκίνητα στο μέλλον πρέπει να διαθέτουν τέτοια τεχνολογία ασφάλειας, ώστε να μην συγκρούονται. Άλλωστε από το 2007 έχει αναφερθεί ως στόχος της, να μην υπάρχει οποιοσδήποτε σοβαρός ή θανάσιμος τραυματισμός σε νέο μοντέλο της!

Μάλιστα, έχει κάνει ακόμα πιο συγκεκριμένο το στόχο αυτόν, θέτοντας ως χρονικό ορίζοντα για την επίτευξή του το έτος 2020 και δίνοντας στο σχετικό πρόγραμμα το κωδικό όνομα Vision 2020 (Όραμα 2020)! Μεγάλο ρόλο στην επίτευξη του στόχου αυτού θα διαδραματίσουν τα συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως και η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Όσον αφορά στα πρώτα, στην υπηρεσία του οδηγού η Volvo προσφέρει ήδη συστήματα όπως το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού (Adaptive Cruise Control - ACC) με σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης ή το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας με επέμβαση και στο τιμόνι (Lane Keeping Aid), που βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα που επιθυμεί, όπως και πολλά άλλα. Με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας για αυτόνομη οδήγηση, η Volvo Cars ξεκίνησε το επαναστατικό πρόγραμμα «Drive Me» που αναφέραμε νωρίτερα.

Τα αυτοκίνητα κινούνται ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας, αυξομειώνοντας ανάλογα την ταχύτητά τους, παραμένοντας στη λωρίδα τους, και παραχωρώντας προτεραιότητα όποτε αυτό είναι απαραίτητο. Καθώς το πρόγραμμα περνάει σε επόμενες φάσεις, ο βαθμός αυτονομίας θα αυξάνεται, με στόχο τα αυτοκίνητα να κάνουν πλήρεις διαδρομές χωρίς την παρέμβαση οδηγού. Ένα από τα συστήματα που δοκιμάζονται στην πράξη μέσα από το πρόγραμμα αυτό είναι και το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού το οποίο πλέον ελέγχει και τις κινήσεις του τιμονιού!

Το συγκεκριμένο σύστημα θα εμφανιστεί επίσημα στο νέο XC90 που θα παρουσιαστεί στα τέλη του έτους. Με αυτό, το νέο XC90 θα είναι σε θέση να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα αυξομειώνοντας την ταχύτητά του αλλά και κάνοντας τις απαραίτητες μικροαλλαγές στην πορεία του, χωρίς την επέμβαση του οδηγού! Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα να ξεχωρίζει, είναι ότι για πρώτη φορά στα χρονικά συμμετέχουν όλοι όσοι «θεσμικά» εμπλέκονται στην κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου: από το νομοθέτη και τις αρχές έως την πόλη την ίδια αλλά και την αυτοκινητοβιομηχανία!

Μάλιστα, στα αυτοκίνητα δεν επιβαίνουν ως οδηγοί επαγγελματίες δοκιμαστές της Volvo. Αντίθετα, συμμετέχουν πραγματικοί πελάτες, οι οποίοι εθελοντικά θα οδηγούν-δοκιμάζουν καθημερινά τα αυτοκίνητα σε κανονικές συνθήκες, σε επιλεγμένες διαδρομές μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, μέσα και γύρω από το Γκέτεμποργκ. Κατά τη διάρκεια των διαδρομών ο έλεγχος θα περνάει από τον οδηγό στο αυτοκίνητο και αντίστροφα. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν το Υπουργείο Μεταφορών της Σουηδίας, ο Δήμος του Γκέτεμποργκ και το Πάρκο Επιστημών του Λιντχόλμεν.


Διαβάστε ΕΔΩ: Ερχεται το XC90 και θα είναι πολυτελέστατο...







ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Kona

Μπορεί το diesel να δέχεται πιέσεις στην αγορά, όμως δεν λείπουν οι προτάσεις εκείνες του είδους που ξεχωρίζουν και ιδίως στην άκρως αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV, δείχνουν πιο δελεαστικές από ποτέ.

leasing

Ένα από τα ζητούμενα του υποψήφιου αγοραστή ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι η μεταπωλητική του αξία. Δηλαδή, το πόσα χρήματα θα πάρει όταν αποφασίσει να το πουλήσει. Πώς, λοιπόν, μειώνεται υπερβολικά η αξία του; Aς δούμε τι συμβαίνει στην αγορά.

mercedes

Η γκάμα των μοντέλων της Mercedes-Benz είναι έτοιμη να υποδεχθεί νέα μέλη, όπως τη νέα B-Class, η οποία μπαίνει αισίως στην 3η γενιά, την κορυφαία προς το παρόν έκδοση της A-ClassMercedes-AMG A35, την νέα GLE και την αμιγώς ηλεκτροκίνηση EQC.

Niva-2019

Η ρωσική εταιρεία φρεσκάρει το αειθαλές εκτός δρόμου όχημά της, το οποίο θα συνεχίσει την εμπορική του πορεία και το 2019.

3
gearbox

Όλοι τα γνωρίζουμε, οι περισσότεροι τα χρησιμοποιούμε καθημερινά, και με το video που ακολουθεί μπορείτε να πάρετε μια πολύ καλή γεύση σχετικά με τον τρόπο που λειτουργούν τα χειροκίνητα κιβώτια.

new-2018-toyota-celica-concept

Και ενώ συνεχίζεται με αργούς ρυθμούς η εξέλιξη της νέας Toyota Supra, η ιαπωνική εταιρεία, σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, επιθυμεί και πάλι να έχει στη γκάμα της μοντέλα όπως τη Celica και το MR2.