Οδηγούμε το νέο Renault Grand Scenic

Οδηγούμε το νέο Renault Grand Scenic

Κοιτάξτε τις φωτογραφίες. Πόση σχέση έχει αυτό το τρίτης γενιάς Grand Scenic με το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1997; Εντονες ακμές, λείες «καθαρές» επιφάνειες, φωτιστικά σώματα με... προσωπικότητα. Τι άλλο να έκαναν οι σχεδιαστές για να δείξουν ότι το νέο Grand Scenic είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο; Να σχεδίαζαν ένα εντελώς φουτουριστικό εσωτερικό; Το έκαναν κι αυτό! Το ταμπλό θυμίζει διαστημόπλοιο και τα πιο εντυπωσιακά του στοιχεία είναι οι δύο τεράστιες έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης. Η μία είν

Οδηγούμε το νέο Renault Grand Scenic

Κοιτάξτε τις φωτογραφίες. Πόση σχέση έχει αυτό το τρίτης γενιάς Grand Scenic με το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1997; Εντονες ακμές, λείες «καθαρές» επιφάνειες, φωτιστικά σώματα με... προσωπικότητα. Τι άλλο να έκαναν οι σχεδιαστές για να δείξουν ότι το νέο Grand Scenic είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο; Να σχεδίαζαν ένα εντελώς φουτουριστικό εσωτερικό; Το έκαναν κι αυτό! Το ταμπλό θυμίζει διαστημόπλοιο και τα πιο εντυπωσιακά του στοιχεία είναι οι δύο τεράστιες έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης. Η μία είναι η κλασική οθόνη του συστήματος πλοήγησης. Στην άλλη όμως υπάρχουν όλες οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων σε ψηφιακή μορφή: ταχύμετρο, στροφόμετρο, δείκτης καυσίμου κ.ά. Αν και οι λάτρεις της παραδοσιακής αυτοκίνησης θα αντιδράσουν με την απουσία αναλογικών οργάνων, έχουμε την αίσθηση ότι το μέλλον (και σε αυτόν τον τομέα) είναι ψηφιακό!




Στα σίγουρα
Το πάτωμα πάνω στο οποίο βασίστηκε η δημιουργία των νέων Scenic και Grand Scenic ήταν αυτό της τελευταίας γενιάς Megane. Από το μικρομεσαίο μοντέλο της Renault δανείζονται επίσης και το σύστημα ανάρτησης, το οποίο προσφέρει εξαιρετική άνεση και οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου. Στην πρώτη μας επαφή, το Grand Scenic μας εντυπωσίασε με την απίστευτη άνεση και την ποιότητα κύλισης, αλλά παράλληλα μας άρεσε και στη σβέλτη οδήγηση σε δρόμο με στροφές. Το νέο ηλεκτρικό τιμόνι είναι κλάσεις ανώτερο σε ακρίβεια από εκείνο της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, αν και η θέση του είναι περισσότερο κάθετη, εξακολουθεί να μας θυμίζει... τιμόνι φορτηγού.
Κλείσιμο
Ενα άλλο στοιχείο που σίγουρα παραπέμπει σε φορτηγά αλλά με την καλή έννοια είναι η ορατότητα προς τα εμπρός. Οι Γάλλοι στένεψαν τις κολόνες και ανέβασαν πιο ψηλά την οροφή, με αποτέλεσμα να πετύχουν 8% μεγαλύτερη κάθετη ορατότητα και 15% αυξημένη οριζόντια ορατότητα. Το αυξημένο μεταξόνιο (2.770 mm) εξασφαλίζει επίσης ακόμη μεγαλύτερους χώρους. Οι άνθρωποι της Renault υποστηρίζουν ότι το Grand Scenic προσφέρει τον περισσότερο χώρο στην κατηγορία του για τα γόνατα των επιβατών της δεύτερης σειράς και τον μεγαλύτερο χώρο για τους επιβάτες της τρίτης σειράς. Παράλληλα, το νέο μοντέλο διαθέτει περισσότερες από 40 θέσεις για μικροαντικείμενα, συνολικής χωρητικότητας 92 lt!
Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 564 lt μέχρι 2.063 lt, όταν κρυφτεί στο πάτωμα η τρίτη σειρά καθισμάτων και αφαιρεθούν τα καθίσματα της δεύτερης σειράς.
Φυσικά από το Grand Scenic δεν λείπουν και τα σύγχρονα τεχνολογικά gadgets. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι η κάμερα οπισθοπορείας, το προσιτό (κάτω από 500 ευρώ) αλλά αποτελεσματικό νέο GPS Carminat TomTom, η σύνδεση με MP3 player και κινητό τηλέφωνο, το σύστημα τρισδιάστατου ήχου της Arkamys κ.ά.



Νέα δύναμη
Καλά όλα αυτά, μήπως όμως θα σέρνεται στον δρόμο το βάρους περίπου 1,5 τόνων Grand Scenic; Η απάντηση είναι πως όχι, καθώς οι κινητήρες του είναι ιδιαίτερα αποδοτικοί. Το βασικό μοτέρ είναι το γνωστό 1.6 16V με τους 110 PS και το αμέσως επόμενο είναι το νέο διαμάντι των Γάλλων, ο TCe 130 που έχει χωρητικότητα 1.4 lt και απόδοση 130 PS. Με το δίλιτρο σύνολο των 140 PS είναι ελάχιστο το κέρδος σε επιδόσεις, οπότε δεν βλέπουμε τον λόγο γιατί να το προτιμήσει κάποιος. Το γαλλικό μοντέλο επίσης θα διατίθεται και με επτά (!) πετρελαιοκινητήρες, με ισχύ από 86 PS μέχρι 160 PS.
Το νέο αποκλειστικά επταθέσιο Grand Scenic θα έρθει στην Ελλάδα στο τέλος Ιουλίου και περίπου έναν μήνα αργότερα θα έρθει και το πενταθέσιο Scenic. Ο βασικός εξοπλισμός του Grand Scenic θα περιλαμβάνει πολλά, αλλά όχι και το σύστημα ευστάθειας ESC. Η βασική έκδοση με ESC, χωρίς αυτό δεν έχει νόημα, εκτιμάται ότι θα κοστίζει περίπου 25.000 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:
4.560/1.845/1.645 mm
Μεταξόνιο: 2.770 mm
Κινητήρας: 1.598 cc, 1.397 cc, 1.997 cc
Ισχύς (PS/rpm): 110/6.000, 130/5.500, 143/6.000
Ροπή (kgm/rpm): 14,4/4.250, 19,4/2.250, 19,9/3.750
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων ή αυτόματο 6 σχέσεων
Χώρος αποσκευών: 702 lt
Βάρος (kg): 1.444, 1.457, 1.505
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα:
185 km/h, 190 km/h, 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,6 sec, 11,5 sec, 11,4 sec
Μικτή κατανάλωση: 7,5 lt/100 km, 7,3 lt/100 km, 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 177 g/km, 173 g/km, 183 g/km
Τιμή: από 25.000 ευρώ

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης