F1: Από την πλευρά των ελαστικών...
F1: Από την πλευρά των ελαστικών...
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι αναλύει την κατάσταση γύρω από τα ελαστικά του 2014 ενώ φωτίζει και μερικές άγνωστες πτυχές του φετινού πρωταθλήματος.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι αναλύει την κατάσταση γύρω από τα ελαστικά του 2014 ενώ φωτίζει και μερικές άγνωστες πτυχές του φετινού πρωταθλήματος. Η συνέντευξη του Βρετανού μάνατζερ δημοσιοποιήθηκε στο επίσημο διαδικτυακό τόπο της F1.
Πάντα κάποιος είναι δυσαρεστημένος με τα ελαστικά πως το αντιμετωπίζεται αυτό;
Αστείο δεν είναι; Τι κάνεις σε μια τέτοια περίπτωση; Ας δούμε τα βασικά…
Όλοι έχουν ίδια ελαστικά και αντιμετωπίζουν την ίδια πρόκληση. Μπορεί να μην τους αρέσει αυτό αλλά κάποιος κερδίζει την Κυριακή μ’ αυτά τα ελαστικά. Δυστυχώς έτσι είναι η ζωή
Άρα το πρόβλημα υστέρησης αφορά αυτόν που το παρουσιάζει…
Αυτή είναι η δουλειά τους από την αρχή της F1.
Πάντα κάποιος είναι δυσαρεστημένος με τα ελαστικά πως το αντιμετωπίζεται αυτό;
Αστείο δεν είναι; Τι κάνεις σε μια τέτοια περίπτωση; Ας δούμε τα βασικά…
Όλοι έχουν ίδια ελαστικά και αντιμετωπίζουν την ίδια πρόκληση. Μπορεί να μην τους αρέσει αυτό αλλά κάποιος κερδίζει την Κυριακή μ’ αυτά τα ελαστικά. Δυστυχώς έτσι είναι η ζωή
Άρα το πρόβλημα υστέρησης αφορά αυτόν που το παρουσιάζει…
Αυτή είναι η δουλειά τους από την αρχή της F1.
Με τα ίδια ελαστικά βλέπουμε τελείως διαφορετικές στρατηγικές…
Μας ζητήθηκε από την αρχή του σπορ να φτιάξουμε ελαστικά που θα δίνουν τέτοιες δυνατότητες. Υπάρχει επίδραση από τη σχεδίαση του μονοθεσίου και από το στυλ οδήγησης στα ελαστικά. Ακόμη και στην ίδια ομάδα, οι δυο πιλότοι χρησιμοποιούν πολλές φορές με διαφορετικό τρόπο τα ελαστικά.
Οπότε είναι θέμα καθαρά ικανότητας η επιλογή σωστής στρατηγικής…
Οι ομάδες έχουν αρκετούς εργαζόμενους που ασχολούνται μόνο με τη στρατηγική τόσο στην πίστα όσο και στο εργοστάσιο κατά τη διάρκεια του τριημέρου του αγώνα. Η στρατηγική είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας πάνω στον οποίο δουλεύουν συνεχώς. Προσπαθούν να καλύψουν όλες τις πιθανότητες, από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, τη βροχή και άλλους πολλούς σημαντικούς παράγοντες.
Πολλοί αξιολογούν πως η Pirelli έπαιξε σημαντικό ρόλο στην έκβαση του πρωταθλήματος παρότι η Red Bull ήταν μπροστά στους βαθμούς και πριν τις αλλαγές στο σκελετό των ελαστικών…
Δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση σ’ αυτό. Οι Red Bull ήταν γρήγορες στις δοκιμές αλλά είχαν θέμα στον αγώνα. Το ίδιο συνέβαινε και με τη Mercedes ενώ οι Lotus παρουσίαζαν την αντίθετη εικόνα. Οι Red Bull ήταν εξαιρετικές στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος έκαναν άριστη δουλειά στον μηχανολογικό τομέα και γι’ αυτό κέρδισαν. Η Αυστριακή ομάδα κυριαρχεί στο δεύτερο μισό της περιόδου τα τελευταία χρόνια στη F1, ακόμη και πριν έρθουμε εμείς. Έχουν εντυπωσιακό ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου και η ομάδα έχει κάνει φανταστική δουλειά με άξονα το Φέτελ.
Ποια ομάδα επηρεάστηκε αρνητικά περισσότερο από τις άλλες από τις αλλαγές στο σκελετό των ελαστικών στη μέση της χρονιάς…
Είναι δύσκολο να πει κανείς γιατί πρέπει να συνεκτιμήσεις το ρυθμό εξέλιξης που είχαν. Αλλιώς απλά παράγεις κουτσομπολιό.
Τα δεδομένα που έχετε στη διάθεσή σας δείχνουν μια εικόνα…
Ίσως η Force India, γι’αυτούς το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος ήταν πολύ πιο δύσκολο. Κάποιοι λένε για τη Ferrari αλλά μετά τις αλλαγές βρέθηκαν στη 2η θέση του βάθρου στη Μόντσα.
Σε τι φάση βρίσκεστε για το πρωτάθλημα του 2014;
Βαδίζουμε προς το άγνωστο, ελαφρώς όπως όλοι. Θέλουμε να κατανοήσουμε σε βάθος τον τρόπο λειτουργίας των νέων μονοθεσίων. Θα υπάρχει πολύ περισσότερη ροπή, άρα σπινάρισμα αλλά οι ομάδες θέλουν να το ελέγξουν αυτό μέσω χαρτογραφήσεων. Χρειάζονται γόμες μηχανικά πιο στιβαρές αλλά δεν μπορούμε να πλησιάσουμε σε όρια που θα μειώσουν την πρόσφυση. Είναι μια λεπτή ισορροπία. Θα πρέπει να διαλέξουμε τις τέσσερις τελικές γόμες μέσα από 20 διαφορετικές. Αυτό κι αν είναι τέχνη. Δείτε για παράδειγμα τους δυο τελευταίους αγώνες στην Ινδία η μαλακή γόμα υπέφερε αλλά στο Άμπου Ντάμπι άντεξε πολύ περισσότερο.
Θα κάνετε χειμερινές δοκιμές στη ζέστη;
Ναι θα πάμε στο Μπαχρέιν το θέλουν και οι ομάδες για να δοκιμάσουν τους νέους κινητήρες σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών. Η συγκεκριμένη πίστα έχει τραχύ οδόστρωμα και αρκετή ζέστη είναι πιο αντιπροσωπευτικές οι συνθήκες από το να πάμε στη Βαρκελώνη με 10 βαθμούς Κελσίου.
Μας ζητήθηκε από την αρχή του σπορ να φτιάξουμε ελαστικά που θα δίνουν τέτοιες δυνατότητες. Υπάρχει επίδραση από τη σχεδίαση του μονοθεσίου και από το στυλ οδήγησης στα ελαστικά. Ακόμη και στην ίδια ομάδα, οι δυο πιλότοι χρησιμοποιούν πολλές φορές με διαφορετικό τρόπο τα ελαστικά.
Οπότε είναι θέμα καθαρά ικανότητας η επιλογή σωστής στρατηγικής…
Οι ομάδες έχουν αρκετούς εργαζόμενους που ασχολούνται μόνο με τη στρατηγική τόσο στην πίστα όσο και στο εργοστάσιο κατά τη διάρκεια του τριημέρου του αγώνα. Η στρατηγική είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας πάνω στον οποίο δουλεύουν συνεχώς. Προσπαθούν να καλύψουν όλες τις πιθανότητες, από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, τη βροχή και άλλους πολλούς σημαντικούς παράγοντες.
Πολλοί αξιολογούν πως η Pirelli έπαιξε σημαντικό ρόλο στην έκβαση του πρωταθλήματος παρότι η Red Bull ήταν μπροστά στους βαθμούς και πριν τις αλλαγές στο σκελετό των ελαστικών…
Δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση σ’ αυτό. Οι Red Bull ήταν γρήγορες στις δοκιμές αλλά είχαν θέμα στον αγώνα. Το ίδιο συνέβαινε και με τη Mercedes ενώ οι Lotus παρουσίαζαν την αντίθετη εικόνα. Οι Red Bull ήταν εξαιρετικές στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος έκαναν άριστη δουλειά στον μηχανολογικό τομέα και γι’ αυτό κέρδισαν. Η Αυστριακή ομάδα κυριαρχεί στο δεύτερο μισό της περιόδου τα τελευταία χρόνια στη F1, ακόμη και πριν έρθουμε εμείς. Έχουν εντυπωσιακό ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου και η ομάδα έχει κάνει φανταστική δουλειά με άξονα το Φέτελ.
Ποια ομάδα επηρεάστηκε αρνητικά περισσότερο από τις άλλες από τις αλλαγές στο σκελετό των ελαστικών στη μέση της χρονιάς…
Είναι δύσκολο να πει κανείς γιατί πρέπει να συνεκτιμήσεις το ρυθμό εξέλιξης που είχαν. Αλλιώς απλά παράγεις κουτσομπολιό.
Τα δεδομένα που έχετε στη διάθεσή σας δείχνουν μια εικόνα…
Ίσως η Force India, γι’αυτούς το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος ήταν πολύ πιο δύσκολο. Κάποιοι λένε για τη Ferrari αλλά μετά τις αλλαγές βρέθηκαν στη 2η θέση του βάθρου στη Μόντσα.
Σε τι φάση βρίσκεστε για το πρωτάθλημα του 2014;
Βαδίζουμε προς το άγνωστο, ελαφρώς όπως όλοι. Θέλουμε να κατανοήσουμε σε βάθος τον τρόπο λειτουργίας των νέων μονοθεσίων. Θα υπάρχει πολύ περισσότερη ροπή, άρα σπινάρισμα αλλά οι ομάδες θέλουν να το ελέγξουν αυτό μέσω χαρτογραφήσεων. Χρειάζονται γόμες μηχανικά πιο στιβαρές αλλά δεν μπορούμε να πλησιάσουμε σε όρια που θα μειώσουν την πρόσφυση. Είναι μια λεπτή ισορροπία. Θα πρέπει να διαλέξουμε τις τέσσερις τελικές γόμες μέσα από 20 διαφορετικές. Αυτό κι αν είναι τέχνη. Δείτε για παράδειγμα τους δυο τελευταίους αγώνες στην Ινδία η μαλακή γόμα υπέφερε αλλά στο Άμπου Ντάμπι άντεξε πολύ περισσότερο.
Θα κάνετε χειμερινές δοκιμές στη ζέστη;
Ναι θα πάμε στο Μπαχρέιν το θέλουν και οι ομάδες για να δοκιμάσουν τους νέους κινητήρες σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών. Η συγκεκριμένη πίστα έχει τραχύ οδόστρωμα και αρκετή ζέστη είναι πιο αντιπροσωπευτικές οι συνθήκες από το να πάμε στη Βαρκελώνη με 10 βαθμούς Κελσίου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα