bwin και bwinSportFM ένωσαν τις δυνάμεις τους και μαζί πρόσφεραν €4.000, για την ενίσχυση του έργου του Χατζηπατέρειου Ιδρύματος.
F1: Η νέα Ferrari F60!
- Η Ferrari παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο την F60 με το οποίο θα συμμετέχει στο φετινό πρωτάθλημα
- Οι πρώτοι γύροι έγιναν από το Μάσα στο Μουτζέλο
- Αισιόδοξοι οι κόκκινοι για τη νέα χρονιά
Η Ferrari παρουσίασε σήμερα το νέο της μονοθέσιο στην πίστα του Μουτζέλο. Ονομάζεται F60, φόρος τιμής στα 60 χρόνια συνεχούς συμμετοχής της Ιταλικής εταιρείας στο πρωτάθλημα της F1. Ένα επίτευγμα μοναδικό στην ιστορία του θεσμού. Οι σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμο
- Η Ferrari παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο την F60 με το οποίο θα συμμετέχει στο φετινό πρωτάθλημα
- Οι πρώτοι γύροι έγιναν από το Μάσα στο Μουτζέλο
- Αισιόδοξοι οι κόκκινοι για τη νέα χρονιά
Η Ferrari παρουσίασε σήμερα το νέο της μονοθέσιο στην πίστα του Μουτζέλο. Ονομάζεται F60, φόρος τιμής στα 60 χρόνια συνεχούς συμμετοχής της Ιταλικής εταιρείας στο πρωτάθλημα της F1. Ένα επίτευγμα μοναδικό στην ιστορία του θεσμού. Οι σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς υποχρέωσαν τους σχεδιαστές του μονοθεσίου να προβούν σε ρηξικέλευθες αλλαγές. «Όπως μπορείτε να δείτε το φετινό μονοθέσιο δεν αποτελεί εξέλιξη του περσινού» ξεκαθάρισε ο τεχνικός διευθυντής, Άλτο Κόστα: «Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μονοθέσιο που σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί».
Θυμίζουμε ότι οι βασικότερες αλλαγές στους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς που οδήγησαν τη σχεδιαστική ομάδα της Ferrari στην κατασκευή της F60 είναι:
· Σύστημα ανάκτησης ενέργειας (Kinetic Energy Recovery System)
· Σλικ Ελαστικά
· Μείωση αεροδυναμικής απόδοσης
· Κινητήρες τριών αγώνων
Έτσι το νέο σχήμα των μονοθεσίων όπως μπορείτε να δείτε στις φωτ. της F60 είναι τελείως διαφορετικό. H εμπρός αεροτομή είναι πιο πλατιά (από τα 1400 mm, στα 1800mm) καλύπτοντας σχεδόν τη μετωπική επιφάνεια των τροχών και πιο μακριά (100mm). Βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος στα 75mm από τα 150mm. Ο οδηγός μπορεί δυο φορές στη διάρκεια κάθε γύρου να αλλάξει την κλίση της έως έξι μοίρες, πατώντας ένα κουμπί.
Εμπρός αεροτομή
Θα είναι πιο πλατιά (από τα 1400 mm, στα 1800mm) καλύπτοντας σχεδόν τη μετωπική επιφάνεια των τροχών και πιο μακριά (100mm). Θα βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος στα 75mm από τα 150mm
Πίσω αεροτομή
Η πίσω αεροτομή είναι ψηλότερη κατά 150mm ώστε να εξισωθεί σε ύψος με το κάλυμμα του κινητήρα ενώ έχει στενέψει από τα 1000mm, στα 750mm.
Το σχήμα αυτό αεροδυναμικά αποδίδει λιγότερο. Οι μηχανικοί που καθόρισαν το πλαίσιο των αλλαγών ήθελαν η αεροδυναμική απόδοση να μειωθεί κατά 50%. Εκτιμάται όμως ότι μέχρι τις 29/3 του 2009 που ξεκινά το νέο πρωτάθλημα στη Μελβούρνη της Αυστραλίας οι αεροδυναμιστές θα έχουν ανακτήσει το 25%.
Πέρα όμως από τη μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης επιστρέφουν τα σλικ ελαστικά που θα αυξήσουν την πρόσφυση κατά 20% ενώ υιοθετείται για πρώτη φορά και ειδικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ΚΕRS).
κινητήρες δεν εξελίσσονται.
Σώμα μονοθεσίου
Πιο φαρδύ, έχει μεγαλύτερο αλλά πιο «καθαρό» αεροδυναμικό ίχνος ώστε να μπορεί να πλησιάσει το μονοθέσιο που ακολουθεί.
Η χωρητικότητά τους είναι 2400 c.c. και είναι 8κύλινδροι με περιεχόμενη γωνία V 90 μοιρών και περιοριστή στροφών στις 18.000rpm φέτος. Επίσης θα χρησιμοποιούνται για τρεις αγώνες έναντι δυο που προέβλεπε ο σχετικός κανονισμός το 2008. Στην F60 το κιβώτιο με περίβλημα από ανθρακονήματα είναι τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα ενώ η Brembo έχει σχεδιάσει το καινούργιο σύστημα φρένων.
O Κίμι Ράικονεν δήλωσε: « Η περσινή χρονιά δεν κύλησε όπως θα ήθελα όμως πλέον ανήκει στο παρελθόν. Θα προσπαθήσουμε ξανά φέτος. Το μεγάλο ερωτηματικό είναι πόσο καλό θα αποδειχτεί το μονοθέσιο μετά τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα είναι πολύ καλό και μένει να δούμε σε τι επίπεδο βρίσκεται σε σχέση με τους αντιπάλους μας. Κοιτώντας το σε ξενίζει αρχικά γιατί είναι μεγάλη η διαφορά αλλά μετά από λίγο το συνηθίζεις. Ανυπομονώ να δω πως πάει. Στόχος μας είναι να κατακτήσουμε και τα δυο πρωταθλήματα».
Ο έτερος πιλότος της Ferrari, Φελίπε Μάσα τόνισε:
«Κάθε χρόνο αισθάνομαι πιο δυνατός. Νομίζω ότι με την εμπειρία που έχω μετά από έξι χρόνια στη F1 νιώθω σίγουρος για το πόσο δύσκολη υπόθεση είναι η κατάκτηση του πρωταθλήματος. Είναι δύσκολο να διακρίνεις ποιος θα είναι ο βασικός μας αντίπαλος.
Στην F60 το κιβώτιο με περίβλημα από ανθρακονήματα είναι τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα ενώ η Brembo έχει σχεδιάσει το καινούργιο σύστημα φρένων.
Περιμένουμε να αντιμετωπίσουμε έντονο ανταγωνισμό από τη McLaren και ίσως τη BMW που αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Ίσως επίσης να μπει στο παιχνίδι η Renault ή ακόμη και κάποια άλλη ομάδα να κάνει την έκπληξη με την απόδοσή της στο ξεκίνημα της χρονιάς. Εμείς δουλεύουμε σκληρά ελπίζοντας να αποδειχτούμε ανταγωνιστικοί. Με εντυπωσίασε το σχήμα του μονοθεσίου είναι πολύ μικροκαμωμένο. Ιδιαίτερα το πίσω μέρος, καμία σχέση με 10 χρόνια πριν. Ελπίζω να αποδειχτεί όσο γρήγορο δείχνει».
Ο Μάσα είναι ο πρώτος οδηγός που θα βρεθεί στο κόκπιτ της F2009 σήμερα στο Μουτζέλο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr