Υπάρχει το Chaos; Αλήθειες και μύθοι για το ελληνικό super car

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
chaos_greek_supercar_xr

Για την ώρα το ελληνικό hypercar με 500 χλμ./ώρα υπάρχει... σαν έργο τέχνης και κοστίζει 12 εκατ. ευρώ - Τι λέει ο κατασκευαστής του Σπύρος Πανόπουλος

Στην Ελλάδα μπορεί να κατασκευαστεί αυτοκίνητο; Εχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε; Υπάρχουν οι υποδομές αλλά και τα μυαλά να το κάνουν πράξη; Στο παρελθόν έχουμε δει πολλές προσπάθειες. Η αρχή έγινε πριν από 113 χρόνια, το 1908. Ο Νίκος Θεολόγος ήταν αυτός που κατάφερε να δώσει σάρκα και οστά και να φτιάξει το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο, το οποίο σώζεται μέχρι σήμερα. Το αυτοκίνητο που έφτιαξε σε λιγότερες από δέκα μονάδες δεν κατάφερε να μπει σε γραμμή παραγωγής και να εξελιχθεί. Πριν από περίπου 40 χρόνια στη Σύρο η οικογένεια Γουλανδρή δημιούργησε το δικό της εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το Enfield E8000 παράχθηκε σε 115-120 μονάδες, αλλά και αυτό σταμάτησε να παράγεται λίγο αργότερα. Το ίδιο συνέβη και με το θρυλικό Pony της εταιρείας Namco, που ακόμα και σήμερα το βλέπουμε να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους.

Οι προσπάθειες που έχουν γίνει κατά καιρούς έχουν παγώσει ή έχουν μείνει στα συρτάρια. Εχουν υπάρξει περισσότερες από 30 ελληνικές προσπάθειες για επιβατικά οχήματα, αλλά καμία δεν έχει καταφέρει να σταθεί στα πόδια της. Σημερινή εξαίρεση, η εταιρεία Replicar στην Κατερίνη, η οποία κατασκευάζει οχήματα που στη συντριπτική τους πλειονότητα εξάγει και κυκλοφορούν με άδεια όπου αναγράφεται το «made in Greece».

Τα τελευταία δύο, κυρίως, χρόνια στο αυτοκινητικό στερέωμα ακούγεται πολύ έντονα το όνομα του Σπύρου Πανόπουλου και της εταιρείας του, με την ονομασία Spyros Panopoulos Automotive. Ειδικά τις τελευταίες ημέρες το συγκεκριμένο όνομα έχει δημιουργήσει... χάος με χιλιάδες δημοσιεύματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.
chaos___2_
chaos___3_
Φωτογραφίες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου
Η ιστορία του Ελληνα κατασκευαστή ξεκινά το 1998, οπότε και ίδρυσε μια εταιρεία βελτιώσεων. Το 2001 ξεκινά τη βελτίωση αγωνιστικών οχημάτων που συμμετέχουν σε διάφορα πρωταθλήματα αγώνων αυτοκινήτου. Το 2004 καταφέρνει με ένα ειδικά διαμορφωμένο Ford Cosworth να εντυπωσιάσει με τα αποτελέσματα που φέρνει σε αγώνες και είναι τότε που ξεκινά συνεργασία και με εταιρείες του εξωτερικού. Το 2007 συνεργάζεται με κορυφαίο εργοστάσιο στον τομέα των εγκεφάλων αυτοκινήτου.

Είναι η χρονιά που ξεκινά να σχεδιάζει και να φτιάχνει δικά του ανταλλακτικά βελτίωσης για μεγάλες επιδόσεις και υψηλής αντοχής, ενώ δημιουργεί και το πιο δυνατό 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο με απόδοση 1.400 ίππους στα 2.000 κ.εκ. Μέχρι το 2017 σχεδιάζει και κατασκευάζει τουρμπίνες, πιστόνια, μπιέλες και ολόκληρα μοτέρ για τη βελτίωση αυτοκινήτων Ferrari, Lamborghini, McLaren, Porsche κ.ά. Την ίδια χρονιά φτιάχνει ένα αγωνιστικό όχημα απόδοσης 2.880 ίππων και πετυχαίνει ο ίδιος ως οδηγός παγκόσμιο ρεκόρ σε αγώνα επιτάχυνσης. Οι εξωπραγματικοί χρόνοι που καταφέρνει να σημειώνει χρησιμοποιώντας δικά του προϊόντα βελτίωσης τον έχουν κάνει γνωστό σε όλο τον κόσμο. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram έχει 2,5 εκατομμύρια ακολούθους.

Το πάθος του για την εξέλιξη δεν τον αφήνει σε ησυχία. Το όραμά του είναι μεγάλο και οι προσδοκίες πέρα από κάθε φαντασία. Ετσι, λοιπόν, το 2018 ξεκινά τη σχεδίαση και υλοποίηση ενός προχωρημένου project, ακόμα και για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ονειρό του η δημιουργία του γρηγορότερου αυτοκινήτου στον πλανήτη με την ονομασία Chaos, το οποίο κατατάσσεται στην κατηγορία των υπεραυτοκινήτων. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σε σχεδίαση αυτοκίνητο με μήκος πάνω από 5 μέτρα. Θα εφοδιάζεται από ένα V10 μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 4.0 λίτρων με δύο τούρμπο, ισχύος 3.065 ίππων, το οποίο θα στέλνει τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου. Στη γλώσσα των αριθμών, στόχος είναι να μπορεί το Chaos να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 1,55 δευτερόλεπτα και στα 300 χλμ./ώρα (από στάση) σε χρόνο 7,1 δευτερόλεπτα.

Οραμα του Σπύρου Πανόπουλου είναι να μπορέσει το Chaos να ξεπεράσει σε τελική ταχύτητα τα 500 χλμ./ώρα, να πετύχει ρεκόρ καλύτερου χρόνου στη θρυλική πίστα του Nürburgring στη Γερμανία, αλλά και να σπάσει το ρεκόρ επιτάχυνσης από στάση στα 402 μέτρα. Βασική προϋπόθεση είναι η κατασκευή του οχήματος να γίνει στην Ελλάδα από ελληνικά χέρια και από εξαρτήματα που θα έχουν φτιαχτεί στη χώρα μας. Ο ίδιος, άλλωστε, έχει εκφράσει πολλές φορές την αγάπη του για την πατρίδα.

Την 1η Νοεμβρίου, λοιπόν, έδωσε στη δημοσιότητα για πρώτη φορά τις φωτογραφίες από το αυτοκίνητο, όπως και άλλων δύο που έχει σκοπό να κατασκευάσει. Συγκεκριμένα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που θα φέρει την ονομασία Cubicle. Το συγκεκριμένο θα έχει αυτονομία 250 χλμ. και η τιμή του με επιδότηση θα φτάνει τα 22.000 ευρώ. Επιπλέον, στοχεύει στην υλοποίηση ενός σπορ αυτοκινήτου με την ονομασία Zion, που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο, καθώς ο ίδιος θεωρεί πως αυτό είναι το μέλλον.

Η αποκάλυψη του αυτοκινήτου, όπως ο ίδιος είχε ανακοινώσει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πραγματοποιήθηκε μέσα από ειδικά επεξεργασμένες φωτογραφίες, όπως κάνουν όλες ανεξαιρέτως οι αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Ωστόσο, η δημοσιοποίηση στο Διαδίκτυο δημιούργησε κύμα αντιδράσεων, αλλά και δυσπιστία από μερίδα κόσμου που θεώρησε πως δεν υπάρχει αυτοκίνητο παρά μόνο στα χαρτιά. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Σπύρος Πανόπουλος προχώρησε σε ανάρτηση μέσω των social media θέλοντας να ευχαριστήσει τους χιλιάδες φίλους σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και να στείλει μήνυμα στους επικριτές του, οι οποίοι προσπάθησαν να μειώσουν την προσπάθεια που κάνει με την ομάδα του. Παράλληλα, δημοσιοποίησε στο Διαδίκτυο και ένα μικρό βίντεο που δείχνει ότι το Chaos υπάρχει στην πραγματικότητα (συγκεκριμένα, σε μορφή demo) και δεν είναι μόνο στα χαρτιά.

Παρά την έντονη κριτική ζήτησε ηρεμία, υπομονή και ενότητα: «Αυτοί τώρα που γράφουν άρθρα υποτιμητικά για το αυτοκίνητό μας, ότι δεν υπάρχει ή ποιοι είμαστε εμείς για να φτιάξουμε μοτέρ 3.000 ίππους στην Ελλάδα, ενώ έξω θέλουν 300 εκατ. ευρώ μεγάλες εταιρείες, σε λίγο καιρό θα είναι αυτοί που θα ζητήσουν να παρευρεθούν στην παρουσίαση και να βγάλουν φωτογραφίες και άρθρα. Φυσικά, θα τους δεχτούμε για να θυμούνται το λάθος τους και την ανοργανωσιά τους, να βλέπουν τις χθεσινές αναρτήσεις τους με τις επόμενές τους. Επίσης, δεν έχουμε πάρει ούτε ζητήσει ένα ευρώ από κανέναν ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα, γιατί διάβασα μέχρι ότι έχουμε πάρει χρήματα φορολογουμένων κ.τ.λ. Ευχαριστούμε όλους του φίλους που μας αγαπάνε και τους haters (μελλοντικοί φίλοι μας), αναμονή για την επίσημη παρουσίαση. Το μέλλον έρχεται λαμπρό για την αυτοκίνηση στην Ελλάδα και κανείς δεν πρόκειται να τη σταματήσει με φτηνά τεχνάσματα».

Πανόπουλος: «Να επιστρέψουν οι Ελληνες»

Σε αποκλειστικές δηλώσεις του στο «Πρώτο Θέμα» ο Σπύρος Πανόπουλος ξεκαθάρισε το όραμα που έχει: «Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να μπούμε στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας και γι’ αυτό τον λόγο κατασκευάζουμε το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Υλοποιούμε το project στην Ελλάδα και το κάνουμε από ελληνικά χέρια. Για εμάς θα ήταν ευχής έργον να καταφέρουμε να φέρουμε πίσω στη χώρα μας τους Ελληνες που έχουν φύγει για να εργαστούν στο εξωτερικό και σε διάφορες εταιρείες αυτοκινήτων και ταυτόχρονα να αγκαλιάσουμε όλα τα νέα ταλέντα που υπάρχουν στη χώρα μας. Επίσης, να καταφέρουμε να κάνουμε την Ελλάδα ένα νέο κέντρο τεχνολογίας, αλλά και σημείο αναφοράς για την αυτοκίνηση».

Ειδήσεις σήμερα:

Crash test σήμερα για τράπεζες και δημόσιο μετά το ρεκόρ ελέγχων στην πρεμιέρα

Ληστεία μετά φόνου στη Θεσσαλονίκη: Οι κάμερες «δείχνουν» και συνεργό - Δείτε βίντεο

Αλεξανδρούπολη: Παρουσία Πάιατ η μεγαλύτερη αμερικανική «απόβαση» στα Βαλκάνια
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης