H ελληνική… κυβικοφοβία
Τάκης Τρακουσέλλης
H ελληνική… κυβικοφοβία
Μια ιδιαίτερα επίπονη… άσκηση έχουν να λύσουν οι άνθρωποι που ασχολούνται με το αυτοκίνητο στη χώρα μας και, κυρίως, οι πωλητές στις εκθέσεις, που είναι και αυτοί που έρχονται σε άμεση επαφή με τους υποψήφιους πελάτες
Προσπαθούν λοιπόν να δώσουν στον κόσμο να καταλάβει τα νέα δεδομένα που ισχύουν πλέον για την αγορά αυτοκινήτου, σε ό,τι αφορά τα κυβικά. Μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις είχαν ως βάση της επιβολής φόρων και χαρατσιών τη χωρητικότητα του κινητήρα. Ετσιπροέκυπταν το ειδικό τέλος ταξινόμησης, τα τέλη κυκλοφορίας και όλα τα χαράτσια. Ηταν μια -σίγουρα πανευρωπαϊκή, ίσως και παγκόσμια- πρωτοτυπία. Η Ελλάδα και ίσως κάποιες χώρες του λεγόμενου Τρίτου Κόσμου είχαν ως κριτήριο επιβολής φόρων τα κυβικά, με τους Ελληνες να έχουν δαιμονοποιήσει, για παράδειγμα, τα 2λιτρα αυτοκίνητα, την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη θεωρούνται αυτοκίνητα μέσου κυβισμού. Πέσαμε με τα μούτρα στα μικρού κυβισμού diesel, με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους να γελάνε αφού, όπως και να το κάνουμε, αυτοί οι κινητήρες -εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- υπολείπονται σε τεχνολογία, απόδοση κ.λπ. από τους αντίστοιχους μεγαλύτερου κυβισμού. Το έχουμε γράψει πολλές φορές: οι μικροί diesel κινητήρες ό,τι είχαν να δώσουν τεχνολογικά το έδωσαν. Σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους (άνω των 2.000 cc) και βέβαια τους μικρούς βενζίνης, που δίνουν και θα συνεχίσουν να δίνουν. Αυτό αποδεικνύεται και από πρόσφατη μελέτη της διάσημης αμερικανικής εταιρείας συμβούλων AlixPartners, που προβλέπει ότι οι κινητήρες diesel θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 9% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Σήμερα είναι στο 50%.
Πλέον φορολογικά τα δεδομένα άλλαξαν και στη χώρα μας. Το ειδικό τέλος ταξινόμησης προκύπτει από την αξία του αυτοκινήτου και όχι από τα κυβικά του. Ομοίως και τα τέλη κυκλοφορίας, που έχουν αλλάξει καιρό τώρα και προκύπτουν από τις εκπομπές ρύπων, όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτό που ακόμα δεν έχει αλλάξει είναι το πώς προκύπτουν τα τεκμήρια, αλλά και το αστείο χαράτσι πολυτελούς διαβίωσης, τα οποία ακόμα υπολογίζονται βάσει κυβισμού. Κύκλοι της κυβέρνησης διαβεβαιώνουν την αγορά ότι σύντομα θα προβούν και σε αυτές τις αλλαγές, αφού πλέον είναι αστείο έως και γελοίο να φορολογείς την πώληση του αυτοκινήτου σύμφωνα με την αξία του (που είναι και το πιο σωστό) και παράλληλά να φορολογείς τη χρήση του σύμφωνα με τα κυβικά του. Αναμένουμε λοιπόν σύντομα την πλήρη μετατόπιση της φορολογίας στην αξία του αυτοκινήτου, ώστε επιτέλους και στην Ελλάδα να σταματήσει η… κυβικοφοβία.
Πλέον φορολογικά τα δεδομένα άλλαξαν και στη χώρα μας. Το ειδικό τέλος ταξινόμησης προκύπτει από την αξία του αυτοκινήτου και όχι από τα κυβικά του. Ομοίως και τα τέλη κυκλοφορίας, που έχουν αλλάξει καιρό τώρα και προκύπτουν από τις εκπομπές ρύπων, όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτό που ακόμα δεν έχει αλλάξει είναι το πώς προκύπτουν τα τεκμήρια, αλλά και το αστείο χαράτσι πολυτελούς διαβίωσης, τα οποία ακόμα υπολογίζονται βάσει κυβισμού. Κύκλοι της κυβέρνησης διαβεβαιώνουν την αγορά ότι σύντομα θα προβούν και σε αυτές τις αλλαγές, αφού πλέον είναι αστείο έως και γελοίο να φορολογείς την πώληση του αυτοκινήτου σύμφωνα με την αξία του (που είναι και το πιο σωστό) και παράλληλά να φορολογείς τη χρήση του σύμφωνα με τα κυβικά του. Αναμένουμε λοιπόν σύντομα την πλήρη μετατόπιση της φορολογίας στην αξία του αυτοκινήτου, ώστε επιτέλους και στην Ελλάδα να σταματήσει η… κυβικοφοβία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα