Η αλήθεια για το «σκάνδαλο» Volkswagen
Τάκης Τρακουσέλλης

Τάκης Τρακουσέλλης

Η αλήθεια για το «σκάνδαλο» Volkswagen

Αρκετοί εκ’ των αναγνωστών μας, με μηνύματα τους μου ζήτησαν να πάρω θέση σχετικά με το «σκάνδαλο» της VW. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, τα πρώτα δημοσιεύματα των Αμερικανικών ΜΜΕ που αποκάλυπταν το θέμα, δεν τα πολύ-πίστευα. 

«Ενα ακόμα τρολάρισμα» είπα σαν αυτό που ακολούθησε, με την Ελληνίδα η οποία «ξεσκέπασε την VW παίρνοντας εκδίκηση προς την Μερκελ και τον Σόιμπλε, για τα δεινά που περνάει ο λαός μας». 

Γνωρίζοντας πολύ καλά το θηριώδες μέγεθος του VW γκρουπ, μου ήταν αδιανόητο λοιπόν να πιστέψω οτι αυτή η εταιρεία θα έκανε κάτι τέτοιο. Οτι θα εξαπατούσε το Αμερικανικό κράτος, αλλα και τους ανταγωνιστές της, ώστε να ξεπεράσει τις αυστηρές περιβαντολλογικες προδιαγραφές για να μπορεί να πουλάει τα αυτοκίνητα της, στη μεγάλη αγορά της Αμερικής. Ουσιαστικά όμως η VW δεν ήθελε άμεσα (λόγω κόστους;), η δεν πρόλαβε να τοποθετήσει τον καινούργιο κινητήρα που έχει τοποθετήσει στα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη (ο EURO 6 - 2.0lt TDi) ο οποίος βρίσκεται στις επιτρεπτές και για τις ΗΠΑ, τιμές διοξειδίου του αζώτου. 

Γιατί, για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους ξεκάθαρα και χωρίς ιδεοληψίες, εκεί είναι το πρόβλημα και μόνο. Στις εκπομπές ρύπων. Σε καμία περίπτωση το γκρουπ της VW, σε μια νύχτα, δεν άρχισε να παράγει αμφιβόλου ποιότητας η μη ασφαλή αυτοκίνητα. Το εναντίον. 

Το θέμα είναι καθαρά ηθικό και περιβαντολλογικό. Αυτη τουλάχιστον είναι η άποψή μου...

Οι διαφορές λοιπόν του προηγούμενου diesel κινητήρα (αυτού που «συνελήφθη» με το λογισμικό) και του νέου δείχνουν να είναι μεγάλες. Οι Γερμανοί εξέλιξαν έναν καλό και «πράσινο» κινητήρα, αλλά άργησαν. Έτσι προσπαθώντας να κερδίσουν χρόνο, ανέπτυξαν  αυτό το ομολογούμενος τρομερό λογισμικό, το οποίο όταν «έβλεπε» οτι το αυτοκίνητο βρίσκονταν σε εργαστηριακό περιβάλλον -δηλαδή σε διαδικασία μετρήσεων -  έκοβε τον κινητήρα, είτε στέλνοντας λιγότερο καύσιμο, είτε επηρεάζοντας την συμπίεση του turbo, όποτε αυτός εξέπεμπε και λιγότερους ρύπους. 
Κλείσιμο

Σε οτι αφορά τώρα τους κατόχους αυτοκινήτων του γκρουπ, εφόσον αποδειχτεί οτι συγκεκριμένο λογισμικό εχει τοποθετηθεί και σε κινητήρες που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, τότε υπάρχει θέμα στις χώρες που οι φόροι εξαρτώνται απο τις εκπομπές ρύπων, όπως συμβαίνει και με την χώρα μας και τα τέλη κυκλοφορίας. Κι αυτο γιατί με το συγκεκριμένο λογισμικό πέφτουν όλοι οι ρύποι, όποτε και του διοξειδίου  του άνθρακα. Σε  αυτη την περίπτωση η εταιρεία θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της. 

Απο εκεί και πέρα είναι δεδομένο ότι με τα στοιχεία που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα απο την υπόθεση, καμία ανησυχία δεν πρέπει να έχει ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, κλπ.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης