tsaousis_kostas

Οι designers και το άρμεγμα!

Κώστας Τσαούσης

Στα χωριά γύρω από την πόλη του Κιλκίς μπορεί κανείς να συναντήσει μια σειρά από οργανωμένες φάρμες με αγελάδες και πρόβατα που δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια στην παραγωγή γάλακτος που με τον ένα ή άλλο τρόπο μέσα από τα επώνυμα συσκευασμένα προϊόντα των γαλακτοβιομηχανιών φθάνει στο ράφι του καταναλωτή. Λίγα χιλιόμετρα έξω από το Κιλκίς βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του παραρτήματος του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. Μεταξύ των τμημάτων του περιλαμβάνεται και εκείνο, του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ένδυσης.

Ποια σχέση όμως μπορεί να έχει η ύπαρξη μιας οργανωμένης κτηνοτροφικής ζώνης με την λειτουργία ενός Τμήματος ΤΕΙ για σχεδιαστές και τεχνολόγους παραγωγής ενδύματος; Εκ πρώτης όψεως δεν υπάρχει υποψία σχέσης μεταξύ τους. Και όμως αν ψάξουμε λίγο περισσότερο θα διαπιστώσουμε ένα παράδοξο: Την αδυναμία να συνδεθεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου που φιλοξενεί εκπαιδευτικές μονάδες. Αντί λοιπόν στο Κιλκίς της κτηνοτροφίας και της γαλακτοπαραγωγής να έχουμε ένα Τμήμα για τεχνολόγους ζωικής παραγωγής ή τεχνολόγους τροφίμων οι διαχρονικοί σχεδιαστές και εφαρμοστές εκπαιδευτικών πολιτικών «έστησαν» μια Σχολή Μόδας… Χρήσιμη και η τελευταία αλλά στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη!

Στο Κιλκίς που δεν απέχει και πολύ από την Θεσσαλονίκη σήμερα πέραν από τις φάρμες υπάρχουν 2 brands γάλακτος με πανελλήνια εμβέλεια. Το ένα ιδιωτικό (τοπική γαλακτοβιομηχανία), το άλλο προϊόν σύμπραξης ανάμεσα σε ένα γυναικείο συνεταιρισμό αγελαδοτρόφων και μια βιομηχανία γάλακτος της Θεσσαλονίκης. Η ύπαρξη τους θα μπορούσε να λειτουργεί ως κίνητρο για μια σειρά από στελέχη τεχνολογικής αλλά και τεχνικής εκπαίδευσης – από την αρχή μέχρι το τέλος. Τι σημαίνει αυτό; Σε απλά ελληνικά σημαίνει τα εξής: Σε πρώτο επίπεδο, την εκπαίδευση στελεχών για σύγχρονες φάρμες που αξιοποιούν όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές της τεχνολογίας.

Σε δεύτερο επίπεδο, τεχνολόγους που θα μπορούσαν να οργανώσουν και να διευθύνουν παραγωγικές μονάδες. Καλά και άγια τα προγράμματα όπως το «ψηφιακό βήμα» ή το «ψηφιακό άλμα» με τις επιδοτήσεις τους, αλλά και η παραγωγική περιφέρεια θέλει και εκείνη στήριξη και κίνητρα για να παραμείνει παραγωγική!
Αλλιώς, οι designers ας μάθουν να χειρίζονται τα μηχανήματα του αρμέγματος των αγελάδων!

ΣΧΟΛΙΑ (2)

ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Δυστυχώς την εποχή που οι παράγοντες του υπουργείου παιδείας θέλησαν να δώσουν ένα παράρτημα του ΤΕΙ Σίνδου στο Κιλκίς υπήρχε μεγάλη άνθηση των μικρών βιοτεχνιών αλλά και των μεγάλων μονάδων παραγωγής ρούχων στην περιοχή. Δυστυχώς όλα αυτά έγιναν με κάποια καθυστέρηση όπως γίνονται όλα στην πατρίδα μας με αποτέλεσμα να κλείσουν οι παραγωγικές μονάδες και να μεταναστεύσουν στις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Το θετικό είναι ότι η σχολή αυτή την στιγμή είναι η καλύτερη στο είδος της με αποφοίτους που είναι περιζήτητη στην αγορά εργασίας και δίνουν μιά μικρή οικονομική βοήθεια στην περιοχή. Σε ότι αφορά τις δύο γαλακτοπαραγωγικές μονάδες που βρίσκονται στον νομό το κενό έρχεται να συμπληρώσει η σχολή μαθητείας του ΟΑΕΔ. Διαβάστε σχετικό ρεπορτάζ http://maxitis.gr/simantika-tmimata-sugkrotei-sxoli-mathiteias-oaed-kilkis/

Τομ

Καλά τα λες, αλλά έχουν ειπωθεί εδω και μια 20ετια τουλάχιστον. Αυτά και χειρότερα ακόμα. Κάθε χωριό και πανεπιστήμιο...με τμήμα ο τι να ναι. Άσχετο, χωρίς εξοπλισμό, χωρίς υοιδομηθ, χωρίς καθηγητές. Ίσα για τα ψηφαλακια. Όπως και όλα. Αυτοί είμαστε. Αυτά μας αξίζουν.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία