Ο Ισοκράτης, ο Αμίρ και η ελληνική «πνευματική υπεροχή»
Βασ. Αναστασόπουλος
Ο Ισοκράτης, ο Αμίρ και η ελληνική «πνευματική υπεροχή»
«Είναι, δε, τόσο μεγάλη η απόσταση που χωρίζει την Πολιτεία μας από τους άλλους ανθρώπους ως προς την πνευματική ανάπτυξη και την τέχνη του λόγου, ώστε οι μαθητές της έχουν γίνει διδάσκαλοι των άλλων. Και η Πολιτεία μας κατόρθωσε, ώστε το όνομα των Ελλήνων να είναι σύμβολο, όχι πλέον της καταγωγής, αλλά της πνευματικής ανύψωσης, και να ονομάζονται Έλληνες εκείνοι που παίρνουν τη δική μας μόρφωση και όχι αυτοί που έχουν την ίδια καταγωγή». - Ισοκράτους Λόγοι, Πανηγυρικός, Μτφρ. Α. Μ. Γεωργαντοπούλου, Εκδόσεις Ζαχαρόπουλος, 1940.
Απορία υπ' αριθμόν 1: Νοείται εκπαιδευτικός -και δη, ολόκληρος διευθυντής σχολείου- που να μην έχει διαβάσει Ισοκράτη;
Απορία υπ' αριθμόν 2: Νοείται εκπαιδευτικός, που να θεωρεί τον εαυτό του «γρανάζι» στο μηχανισμό της ελληνικής Παιδείας, δίχως να ασπάζεται το ρηθέν υπό του Ισοκράτους;
Απορία υπ' αριθμόν 3: Πώς μπορούν έναν τέτοιο εκπαιδευτικό να τον στηρίζουν οι συνάδελφοί του; Να υποθέσουμε ότι κι εκείνοι αγνοούν ή δεν ασπάζονται το δόγμα του Ισοκράτη;
Απορία υπ' αριθμόν 4: Πώς μπορούν οι γονείς των μαθητών ενός σχολείου με εκπαιδευτικούς και διευθυντή, οι οποίοι δεν ασπάζονται τα λόγια του Ισοκράτη περί της πνευματικής ανύψωσης των Ελλήνων και των διδαχών τους στους άλλους, να εκφράζουν «αμέριστη συμπαράσταση» στο πρόσωπό τους;
Απορία υπ' αριθμόν 5: Πώς μπορούν οι ίδιοι γονείς, οι οποίοι στέκονται στο πλευρό του διευθυντή του σχολείου της Δάφνης, που δεν έδωσε στον 11χρονο Αμίρ από το Αφγανιστάν να κρατήσει την ελληνική σημαία στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, αλλά ένα... ταμπελάκι με το όνομα του εκπαιδευτικού συγκροτήματος, να στηρίζουν την απόφασή του αυτή, αλλά να διατείνονται, παράλληλα, ότι «εξακολουθούν να στηρίζουν ΟΛΑ τα παιδιά του σχολείου χωρίς διακρίσεις»;
Απορία υπ' αριθμόν 6: Πώς αισθάνονται σήμερα, δύο ημέρες μετά τις ανακοινώσεις τους και μία ημέρα μετά την επίθεση αγνώστων στο σπίτι του στοχοποιημένου Αμίρ, όλοι οι προαναφερθέντες; Εξακολουθούν να... στηρίζουν όλα τα παιδιά του σχολείου τους χωρίς διακρίσεις; Γιατί δεν θυμάμαι να είδα, μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, νύχτα Παρασκευής, κάποια σχετική ανακοίνωση...
Απορία υπ' αριθμόν 2: Νοείται εκπαιδευτικός, που να θεωρεί τον εαυτό του «γρανάζι» στο μηχανισμό της ελληνικής Παιδείας, δίχως να ασπάζεται το ρηθέν υπό του Ισοκράτους;
Απορία υπ' αριθμόν 3: Πώς μπορούν έναν τέτοιο εκπαιδευτικό να τον στηρίζουν οι συνάδελφοί του; Να υποθέσουμε ότι κι εκείνοι αγνοούν ή δεν ασπάζονται το δόγμα του Ισοκράτη;
Απορία υπ' αριθμόν 4: Πώς μπορούν οι γονείς των μαθητών ενός σχολείου με εκπαιδευτικούς και διευθυντή, οι οποίοι δεν ασπάζονται τα λόγια του Ισοκράτη περί της πνευματικής ανύψωσης των Ελλήνων και των διδαχών τους στους άλλους, να εκφράζουν «αμέριστη συμπαράσταση» στο πρόσωπό τους;
Απορία υπ' αριθμόν 5: Πώς μπορούν οι ίδιοι γονείς, οι οποίοι στέκονται στο πλευρό του διευθυντή του σχολείου της Δάφνης, που δεν έδωσε στον 11χρονο Αμίρ από το Αφγανιστάν να κρατήσει την ελληνική σημαία στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, αλλά ένα... ταμπελάκι με το όνομα του εκπαιδευτικού συγκροτήματος, να στηρίζουν την απόφασή του αυτή, αλλά να διατείνονται, παράλληλα, ότι «εξακολουθούν να στηρίζουν ΟΛΑ τα παιδιά του σχολείου χωρίς διακρίσεις»;
Απορία υπ' αριθμόν 6: Πώς αισθάνονται σήμερα, δύο ημέρες μετά τις ανακοινώσεις τους και μία ημέρα μετά την επίθεση αγνώστων στο σπίτι του στοχοποιημένου Αμίρ, όλοι οι προαναφερθέντες; Εξακολουθούν να... στηρίζουν όλα τα παιδιά του σχολείου τους χωρίς διακρίσεις; Γιατί δεν θυμάμαι να είδα, μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, νύχτα Παρασκευής, κάποια σχετική ανακοίνωση...
Όσο για τους... μπερδεμένους φασίστες που επικροτούν την επίθεση στο σπίτι του 11χρονου Αφγανού και της οικογένειάς του, ζητώντας τους να εγκαταλείψουν την «Ελλαδάρα μας» και να επιστρέψουν στη χώρα τους; Αφήστε τους να αναζητούν την... αλήθεια που κρύβεται πίσω από τον τρόπο γραφής του μηνύματος-προτροπής προς τον Αμίρ και τους δικούς του: «Φύγε από δω, στο χωριό σου, φύγε».
Όσο πιο πολύ πασχίζουν να μας πείσουν ότι δεν γράφτηκε από ομοϊδεάτες τους, τόσο περισσότερο μας διαβεβαιώνουν περί του αντιθέτου -και το κάνουν με το δικό τους... μοναδικό τρόπο, με τα δικά τους άπταιστα «αιλυννικά»...
Όσο πιο πολύ πασχίζουν να μας πείσουν ότι δεν γράφτηκε από ομοϊδεάτες τους, τόσο περισσότερο μας διαβεβαιώνουν περί του αντιθέτου -και το κάνουν με το δικό τους... μοναδικό τρόπο, με τα δικά τους άπταιστα «αιλυννικά»...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα