Στην Ελλάδα πήραμε διαζύγιο με το αυτονόητο
kasimatis_aleksandros

Αλέξανδρος Κασιμάτης

Στην Ελλάδα πήραμε διαζύγιο με το αυτονόητο


H έννοια του αυτονόητου και της κοινής λογικής υποχωρεί συνεχώς στη χώρα. Τα παραδείγματα πληθαίνουν καθημερινά χωρίς ούτε καν να προκαλούν την προσοχή της κοινής γνώμης. Οι προνομιούχοι έλληνες… που κυκλοφορούν με τα λεωφορεία το κατάλαβαν αυτές τις ημέρες από τις στάσεις εργασίας που έγιναν ώστε να αντιδράσουν οι εργαζόμενοι στην «ιδιωτικοποίηση με συνοπτικές διαδικασίες του Ελληνικού για χάρη του ομίλου Λάτση. Για τον ίδιο λόγο (σ.σ με τα μέτρα του μεσοπρόθεσμου) προχωρά με εντατικούς ρυθμούς το κλείσιμο του αμαξοστασίου της ΕΘΕΛ στο Ελληνικό ξεφορτώνοντας τα λεωφορεία για παλιοσίδερα μέσω ιδιωτών».

Η λογική είναι απλή: Αντιδρούμε συστηματικά σε ότι δεν γουστάρουμε και δικαιολογούμε τη στάση μας στο όνομα της δημοκρατίας και της ελευθερίας. Όταν δόθηκε από τη ΣΤΑΣΥ η οδηγία για το πιλοτικό κλείσιμο των πυλών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο σταθμό του Συντάγματος, οι συνδικαλιστές έβγαλαν ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία «Η αιτία της αλλοπρόσαλλης προσαρμογής έγκειται στην αδιέξοδη προσπάθεια εφαρμογής κανόνων και πρακτικών που συναντώνται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και όχι σε δημόσια αγαθά όπως οι αστικές συγκοινωνίες. Ο περιορισμός επιβατών, έστω και για μικρό χρονικό διάστημα, έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με την ελευθερία μετακίνησης που απολαμβάνει ο καθένας μας νομικά και συνταγματικά κατοχυρωμένη σε δημόσιους χώρους». Δηλαδή με απλά λόγια η υποχρέωση να πληρώνουν οι επιβάτες εισιτήριο στο μετρό είναι αντισυνταγματική γιατί παραβιάζει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης.

Το αυτονόητο και την κοινή λογική δεν καταπατούν μόνον οι συνδικαλιστές του Δημοσίου. Συμβαίνει και στον ιδιωτικό τομέα. Πριν από λίγες εβδομάδες οι εισαγωγείς, έμποροι κλπ ΙΧ έδωσαν στον τύπο μια έρευνα σύμφωνα με την οποία η μέση ηλικία του στόλου των ΙΧ στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια. Αλλά συνόδευσαν την έρευνα με την πρόταση να επιβληθεί (ένα ακόμη) τέλος, αυτή τη φορά για την παλαιότητα των ΙΧ, ώστε να λειτουργήσει ως αντικίνητρο να διατηρούμε το ίδιο ΙΧ πολλά χρόνια.

Εκτός από τις συντεχνίες, την ίδια πρακτική που θέτει το ατομικό συμφέρον πάνω από το δημόσιο, εφαρμόζουν και όσοι είναι σε μια ισχυρή θέση. Για παράδειγμα πρόσφατα ανώτατο στέλεχος των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) προώθησε στην Κυβέρνηση πρόταση, αντί να ιδιωτικοποιηθούν τα ΕΛΠΕ, υπό μορφή ισοδύναμου να αυξηθεί ο ειδικός φόρος στο πετρέλαιο κίνησης.

Με αυτά τα μυαλά, πως μπορεί να ορθοποδήσει η χώρα;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ